Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Vanaf volgend jaar zullen een aantal modellen van autofabrikant Volkswagen standaard uitgerust zijn met een usb-poort. In tegenstelling tot de ontwikkeling van Mazda zal deze usb-poort niet gebruikt kunnen worden voor het starten van de wagen, maar enkel verbonden zijn met de geluidsinstallatie van de wagen en is het dus de bedoeling een usb-stick vol mp3-bestanden in te pluggen, zodat deze bestanden via de autoradio afgespeeld kunnen worden. Het systeem zal in eerste instantie vanaf december als vervanging voor de cd-speler aangeboden worden in de Golf, Golf Plus en Touran. Voor een usb-aansluiting in andere Volkswagen-modellen zal men nog geduld moeten uitoefenen tot 2006. Het systeem kan zes verschillende mappen weergeven als cd een tot en met zes op de radioconsole. Voor de iPod zijn er overigens enkele aparte voorzieningen. Onder de centrale armsteun kan er namelijk een aansluiting voor Apple-systemen geplaatst worden. Zowel de Apple-aansluiting als de universele usb-koppeling zijn verkrijgbaar vanaf 195 euro.
Aangezien ze het zaakje niet helemaal vertrouwen, vragen ze zich af of't niet mogelijk is een andere sleutel aan te vragen of een andere code in te stellen in de huidige sleutel (+ ontvanger in de wagen).
Of is dat reine onzin ?
Wij hebben vroeger zoiets voorgehad op onze A4, daar was de transponder van de wagen kapot, waardoor je met de sleutel niet meer kon starten. Eerst hebben we dan een tijd met een andere transponder in de stuurkolom gezeten, waardoor we een sleutel voor de deuren en een voor het starten hadden. Blijkbaar hebben ze dus een nieuwe transponder en nieuwe sleutels gemaakt, maar die sleutels hadden nog wel dezelfde inkeping als de sloten van de deuren, waardoor je die nog kon gebruiken. Hoeveel dat grapje heeft gekost zou ik niet weten omdat dat toen voor leasingmaatschappij was.
Volkswagen met GX3 concept in LATekst Henny HemmesVolkswagen heeft zojuist op de Los Angeles auto show de GX3 onthuld. Dat is een kruising tussen een sportwagen en een motorfiets en gaat hoogstwaarschijnlijk in productie.
Het lijkt mij raar indien die garagist nog een sleutel bij hem zou liggen hebben
(alhoewel je niets mag uitsluiten).
Ik vermoed dat als men een nieuwe code wil voor de transponder dat men dit kan laten herprogrameren of vervangen (met behoud van dezelfde sloten).
Mischien best eens bij een dealer binnenstappen en info (+ prijsbestek,ik denk dat dit een duur grapje is) vragen.
groeten
In 't zwart is de R32 inderdaad echt lekker!
Alleen spijtig van die centrale uitlaten...
Ik begrijp niet dat ze dat zo gearrangeerd hebben.
Ik vind dat wel iets hebben op een wagen, maar hier is de diameter van de uitlaten iets te opvallend en staan ze iets te wijd van elkaar. Hierdoor krijg ik nogal gekunstelde indruk..
Jammer dat de Passat geen RDW heeft, anders stond hij met stip op nummer 1 als er eens een opvolger zou moeten komen voor de 318d. Dit interieur vind ik gewoonweg schitterend :
Jammer dat de Passat geen RDW heeft, anders stond hij met stip op nummer 1 als er eens een opvolger zou moeten komen voor de 318d. Dit interieur vind ik gewoonweg schitterend :
Comment