Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een passant variant ( liefst 1.6tdi)???
Mijn vorige was een Passat Variant, wel een 2.0 TDI. Valt eigenlijk weinig slecht van te zeggen voor mij, maar ik houd dan ook van een comfortabele kilometervreter en dat was het toch zeker wel. Ik had een Comfortline en dat heeft standaard al deftige stoelen, automatische airco en cruise control. Als ik vergelijk met onze A4 is de Passat echt een pak comfortabeler, de A4 is wel vinniger. Als ik met mijn Touran vergelijk is de afwerking van de Passat beter en het interieur aangenamer.
De 1.6 is in mijn ogen redelijk vergelijkbaar met de 1.9 van vroeger, al is hij iets minder bruut als de turbo inkomt.
De Passat Variant is een ruime, comfortabele en goed afgewerkte (gezins-)break met een van de grootste kofferruimtes in zijn segment en soms daarbuiten. De 1.6 in de Passat heeft ook een 6-bak zoals de 2.0, tov de 1.9 vroeger die het moest stellen met een 5-bak. Voor mij is zo'n 1.6 een zuinige en relatief stille motor waarmee je vlot mee kan met de verkeersstroom. Een scheurijzer is het natuurlijk niet (in de Passat).
Een scheurijzer is het natuurlijk niet (in de Passat).
De Passat op zich is ook geen scheurijzer, dus het lijkt mij geen slechte combinatie. Jammer dat ze geen DSG aanbieden op hun kleine diesel in de Passat.
German auto tuner HGP has created the world's most powerful version of the Golf R. The €65,000 car develops 745ps and 925Nm of torque by strapping two HGP R28 turbos to the 3.6-liter V6 found in the Passat R36, and it still uses the seven-speed DSG and all-wheel drive. HGP calls the car the R36 BiTurbo.
Other modifications include special tuning software, a higher flow fuel system, sand-cast alloy intake manifold, 2 larger high-flow intercooler and hybrid turbocharger with high-nickel content cast-iron exhaust manifold and wider diameter exhaust. Also the cylinder head is modified and uprated pistons and connecting rods were fitted.
HGP also offers a version of the car with a six-speed DSG, but power decreases to 530ps and 700Nm of torque.
HGP claims 3.1 seconds to accelerate to 100km/h. For more information go to www.hgp-turbo.de/golf-vi-sonderumbau.html
Het dak vind ik knap gedaan, op een Golf gaat dat nog wel. Maar die velgen, dat is het toch niet volgens mij. Liever gewoon zilverkleurig op die zwarte wagen.
Iemand enig idee of ik onder mijn VW Golf VI 1.6 TDI (géén BM) 235/45/R17 94Y mag leggen? De pa van mijn vriendin heeft zich net een tweedehands VW Caddy aangeschaft en vindt de velgen (type Goal Antraciet) niet mooi :-)
Comment