Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLKSWAGEN Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Daar ik niet over me heen laat lopen en ondestaande quote VW-gerelateerd is leek de discussie hier verder uitvechten mij een beter idee dan een ordinair pm'etje:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Propeller
    Je gelooft jezelf toch niet, wij spreken uit een totaal ander perspectief. Als ik eens tijd open ik een topic met alle (80%) VW motoren vanaf '50 tot nu. En uit gewente alle vw Diesels een TDI noemen, Ok even verward. Ik hoop ooit iets zinnigs te horen uit jouw kamp ivm herkenning, info en dergelijke. Pas eens een nieuwe tactiek toe.
    [1] Het enige perspectief dat bespreekbaar was én nog steeds is, bestaat uit het volgende: Er was een topic geopend over een VW met TDI-motor. Een Dieselmotor met directe injectie en turbo. Jij beweerde (ik hoop dat ik niet voor de 3e maal jouw uitspraak moet quoten) dat er ooit een Golf I met TDI motor is geweest. Ik (en nog enkele andere mede-forummers) beweerden het tegendeel. Er is nooit maar dan ook nooit een TDI geweest in een Golf I, want onder TDI verstaat jouw oppergod, VW, een direct ingespoten dieselmotor met turbo. Wat de voorgangers in de vorm van concepten of enige andere studiemodellen waren doet hier niks maar dan ook niks ter zake. Tevens maakt het geen moer uit of hij kan gezien worden als de voorloper, het is en was geen TDI zoals we hem nu kennen. That's the only point!
    Een TDI, zoals VW die genoemd heeft, bestond niet in een VW Golf I. Jij beweerde van wel, en hebt achteraf -gelukkig- toegegeven dat het om een verwarring ging.

[2] Dat ik niets zinnig te vertellen heb is jouw mening. Alles wat ik post zijn ofwel duidelijk te interpreteren cijfers, statestieken of mijn ongezouten eigen mening. Ook ik ben reeds in de fout gegaan en geef dat dan achteraf ook grif en graag toe. Ik heb geen diepgaande kennis of de werking van motoren. Ik kan aan auto's werken, en lig regelmatig te sleutelen. Dat is meer dan 80% van de leden op dit forum, die het veelal bij dromen houden. Kom dus niet pretentieus uit de hoek door te zeggen dat ik weinig of geen duidelijke herkenning of info post.
    Ik kom hier enkele kleine gaatjes in m'n weinige vrije tijd opvullen, iets opsteken of iemand iets bijbrengen. Een discussie komt er dan vaak wel eens van, indien ik verkeerd ben geef ik dit toe! De enige die dus regelmatig z'n postcijfer naar omhoog haalt met posts vol geleuter (cfr de Golf R32) ben jij...De pot en de ketel, remember

Ik was niet van plan dit erbij te sleuren, oude koeien uit de gracht halen is niet mijn tactiek, maar ik herinner mij een post waarin jij maar bleef doorleuteren over een uitrusting van een Golf R32. Dagen aan een stuk ben je blijven hameren op jouw gelijk, ook al wist je dat je fout zat, uiteindelijk heb je de duimen moeten leggen. Je bent niet volmaakt, wij ook niet. Indien je ongelijk hebt, geef dit dan toe!
    Indien ik van iets kennis heb wil ik die graag delen met andere mensen, enkelen op dit forum hebben dit al ondervonden.

[3] Dat over die tactiek...Ik ben hier niet om VW (of VAG in 't algemeen) de grond in te boren, zoals jij naar andere forummers graag laat uitschijnen. Indien VW iets moois maakt zeg ik dit. Zo vind ik de Octavia een prachtproduct. Het feit dat ik graag praat over Toyota komt doordat hun wagens mij smaken, hun service en klantgerichtheid nog meer. Maar daarom ga ik Skoda of VW niet afmaken. VW heeft gaten in hun klantvriendelijkheid en passen bedrieglijke praktijken toe op het gebied van optiebeleid, dus zeg ik dat. Is dat fout? Neen.
    Het enige wat ik doe is jou wijzen op een fout, een verkeerde uitspraak, een verkeerde interpretatie, iets wat bobo mij hierboven nog heeft voorgedaan. Je kan of wil dit maar niet aannemen, jouw zaak. Enkel werk je je eigen geloofwaardigheid naar andere forummers toe niet in de hand!

So that's it!

Grtz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blue propeller
      ps: alle diesels bij de VAG worden TDI's genoemd, vandaar dat ik even foutief de lijn had doorgetrokken.
      is dit echt zo ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
        is dit echt zo ?
        Miljaar miljaar miljaar...ik dacht het al dat de VW-garagist mij in de zak gezet heeft toen ie begon over een SDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
          Daar ik niet over me heen laat lopen en ondestaande quote VW-gerelateerd is leek de discussie hier verder uitvechten mij een beter idee dan een ordinair pm'etje:

[1] Het enige perspectief dat bespreekbaar was én nog steeds is, bestaat uit het volgende: Er was een topic geopend over een VW met TDI-motor. Een Dieselmotor met directe injectie en turbo. Jij beweerde (ik hoop dat ik niet voor de 3e maal jouw uitspraak moet quoten) dat er ooit een Golf I met TDI motor is geweest. Ik (en nog enkele andere mede-forummers) beweerden het tegendeel. Er is nooit maar dan ook nooit een TDI geweest in een Golf I, want onder TDI verstaat jouw oppergod, VW, een direct ingespoten dieselmotor met turbo. Wat de voorgangers in de vorm van concepten of enige andere studiemodellen waren doet hier niks maar dan ook niks ter zake. Tevens maakt het geen moer uit of hij kan gezien worden als de voorloper, het is en was geen TDI zoals we hem nu kennen. That's the only point!
          Een TDI, zoals VW die genoemd heeft, bestond niet in een VW Golf I. Jij beweerde van wel, en hebt achteraf -gelukkig- toegegeven dat het om een verwarring ging.

[2] Dat ik niets zinnig te vertellen heb is jouw mening. Alles wat ik post zijn ofwel duidelijk te interpreteren cijfers, statestieken of mijn ongezouten eigen mening. Ook ik ben reeds in de fout gegaan en geef dat dan achteraf ook grif en graag toe. Ik heb geen diepgaande kennis of de werking van motoren. Ik kan aan auto's werken, en lig regelmatig te sleutelen. Dat is meer dan 80% van de leden op dit forum, die het veelal bij dromen houden. Kom dus niet pretentieus uit de hoek door te zeggen dat ik weinig of geen duidelijke herkenning of info post.
          Ik kom hier enkele kleine gaatjes in m'n weinige vrije tijd opvullen, iets opsteken of iemand iets bijbrengen. Een discussie komt er dan vaak wel eens van, indien ik verkeerd ben geef ik dit toe! De enige die dus regelmatig z'n postcijfer naar omhoog haalt met posts vol geleuter (cfr de Golf R32) ben jij...De pot en de ketel, remember

Ik was niet van plan dit erbij te sleuren, oude koeien uit de gracht halen is niet mijn tactiek, maar ik herinner mij een post waarin jij maar bleef doorleuteren over een uitrusting van een Golf R32. Dagen aan een stuk ben je blijven hameren op jouw gelijk, ook al wist je dat je fout zat, uiteindelijk heb je de duimen moeten leggen. Je bent niet volmaakt, wij ook niet. Indien je ongelijk hebt, geef dit dan toe!
          Indien ik van iets kennis heb wil ik die graag delen met andere mensen, enkelen op dit forum hebben dit al ondervonden.

[3] Dat over die tactiek...Ik ben hier niet om VW (of VAG in 't algemeen) de grond in te boren, zoals jij naar andere forummers graag laat uitschijnen. Indien VW iets moois maakt zeg ik dit. Zo vind ik de Octavia een prachtproduct. Het feit dat ik graag praat over Toyota komt doordat hun wagens mij smaken, hun service en klantgerichtheid nog meer. Maar daarom ga ik Skoda of VW niet afmaken. VW heeft gaten in hun klantvriendelijkheid en passen bedrieglijke praktijken toe op het gebied van optiebeleid, dus zeg ik dat. Is dat fout? Neen.
          Het enige wat ik doe is jou wijzen op een fout, een verkeerde uitspraak, een verkeerde interpretatie, iets wat bobo mij hierboven nog heeft voorgedaan. Je kan of wil dit maar niet aannemen, jouw zaak. Enkel werk je je eigen geloofwaardigheid naar andere forummers toe niet in de hand!

So that's it!

Grtz
          1) Kerel toch, ik weet waar jij de fout gaan en heb ik ook al geduid in de orig. topic dat VW ONDER TDI NIET MEER DEZE DEFINITIE HANTEERT . Wist je dit nog niet ,wel dan weet je het nu wel. De naam TDI zal voor alle VAG diesels gelden, de naam is een herkenningspunt en icoon geworden. (beweerde jij geen VAG kenner te zijn, ik heb je nog belange niet dezelfde kwalitatieve info over de I horen geven als ik.) Wil je altijd de boring en dergelijke pm'en mocht je iets informatief willen posten voor de verandering
          Trouwens ik heb een beter woord voor toegeven gevonden ivm mijn post; verklaring.

2) Over tactiek gesproken, deze is een zeer goed BASISvoorbeeld. Je wil iets niet aanhalen maar je doet het toch cfr. R32. Ok hier had ik het uiteindelijk (3 weken geleden de proef op de som genomen) bij het foute eind. Niet tegenstaande geloofde ik er 200% toen in dat ik correct was. Niet tegenstaande dat het resultaat hetzelfde bleef .(hier is onze basis techniekje terug )
          Nu even terug naar het onderwerp. Je belicht gewoon een klein foutje tussen een zee, nee correctie oceaan van correcte doelgerichte info (zie specifieke topic), wat de KERN is. (mocht je geen nuance bezitten: ik ben hier aan het overdrijven ...) Deze melk je dan ook uit. (eerste post zeg ik TDI per ongeluk, de volgende 5 posten merk je duidelijk dat ik dit woord niet in de mond neem. 1 tegenover 5, 5 is het grootste getal dus geeft ook de grootste correctheid mee.

Postcijfer: liever af en toe het forum te bezoeken dan naar een doos vol zever te kijken. Trouwens jouw correcte info licht zeer dicht bij "eigen gezouten mening"

3) Je bent hier idd niet om de VAG in te boren -deze had ik al lang door- maar enkel om zichzelf te verzadigen (open einde)
          Zoals eerder vermeld (wordt eigenlijke een herhaling). Ik geef geen moer (klinkt toch toepasselijk) om geloofwaardigheid, de lezer moet zelf maar aan de kleur van de IEDERE ANDERE post uitmaken wat er correct is of niet, net zoals bij iedereen hoop ik. (onbreekt soms wel eens).
          Maak jij trouwens altijd de rekening van iemand anders, is nochtans zeer onbeleefd!!!

Comment

• * Neemt een pakje chips en zet zich eens lekker neer *

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
              is dit echt zo ?
              Waar zijn de andere VW liefhebbers/verkopers. 4.2 TDI. Ok niet die SDI brol...maar die zullen nog maar 3 jaar bestaan. Maar je begrijpt wel waar ik naartoe wil.
              Last edited by ; 24/01/2006, 22:45.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra
                * Neemt een pakje chips en zet zich eens lekker neer *
                Iedereen amuseert zich wel met onze postjes

Comment

Alleen zijn ze soms nogal lang... en als je hier eventjes niet komt zijn het er ook nogal veel om ff snel bij te lezen

Comment

Garçon, nog nen baileys on the rocks aub

Comment

Je belicht gewoon een klein foutje tussen een zee, nee correctie oceaan van correcte doelgerichte info (zie specifieke topic), wat de KERN is. (mocht je geen nuance bezitten: ik ben hier aan het overdrijven ...) Deze melk je dan ook uit. (eerste post zeg ik TDI per ongeluk, de volgende 5 posten merk je duidelijk dat ik dit woord niet in de mond neem. 1 tegenover 5, 5 is het grootste getal dus geeft ook de grootste correctheid mee.
                      Ik belicht hetgenene dat jij foutgeschreven hebt. Of je dat nu in 100 posts schrijft of in 1 post maakt mij geen bal uit. TDI staat bij VW nog steeds om het soort motoren zij bouwen. Het icoon maken de liefhebbers ervan.

En je hebt gelijk, ik belichtte een klein foutje. Indien je correct bent, geef je onmiddellijk dat klein foutje toen ipv te blijven doordrammen op je gelijk, dat je immers toch niet kan halen. Dan zijn discussies als deze niet nodig. Maar dat wil je blijkbaar niet snappen...

Oorspronkelijk geplaatst door Blue propeller
                      Zoals eerder vermeld (wordt eigenlijke een herhaling). Ik geef geen moer (klinkt toch toepasselijk) om geloofwaardigheid, de lezer moet zelf maar aan de kleur van de IEDERE ANDERE post uitmaken wat er correct is of niet, net zoals bij iedereen hoop ik. (onbreekt soms wel eens).
                      Maak jij trouwens altijd de rekening van iemand anders, is nochtans zeer onbeleefd!!!

Het merendeel van de forummers die iets posten zorgen dat ze correcte info geven aan hun medemensen. Jij geeft hiernet toe dat je dit niet doet, 'ik geef geen moer om geloofwaardigheid'. Dat zegt genoeg over jou en sluit meteen deze discussie want menig forummer kan niet meer uitmaken of je al dan niet correct bent.

Ik maak niemand's rekening, ik zeg alleen wat velen over jou denken.

Comment

Waar zijn de andere VW liefhebbers/verkopers. 4.2 TDI. Ok niet die SDI brol...maar die zullen nog maar 3 jaar bestaan. Maar je begrijpt wel waar ik naartoe wil.
                        Die SDI-brol zijn anders wel de sterkste motoren met directe injectie ooit gebouwd... Zou je moeten weten als VW-god

Die andere VW verkopers zijn aan het zoeken naar de V-variant waarvan jij beweert dat ie zal komen maar waarvan Tigra's dealer zei dat ze niet komen

Comment

Die SDI-brol zijn anders wel de sterkste motoren met directe injectie ooit gebouwd... Zou je moeten weten als VW-god

Die andere VW verkopers zijn aan het zoeken naar de V-variant waarvan jij beweert dat ie zal komen maar waarvan Tigra's dealer zei dat ze niet komen
                          Heb ik iets gemist ? Link please !!!! To the Badmobil Robin

ps: ze zijn idd onverwoestbaar, maar eenmaal een TDI gewoon zijn ze echt wel traag, mijn KG trekt even snel/sneller op
                          Last edited by ; 24/01/2006, 23:11.

Comment

Ik belicht hetgenene dat jij foutgeschreven hebt. Of je dat nu in 100 posts schrijft of in 1 post maakt mij geen bal uit. TDI staat bij VW nog steeds om het soort motoren zij bouwen. Het icoon maken de liefhebbers ervan.

En je hebt gelijk, ik belichtte een klein foutje. Indien je correct bent, geef je onmiddellijk dat klein foutje toen ipv te blijven doordrammen op je gelijk, dat je immers toch niet kan halen. Dan zijn discussies als deze niet nodig. Maar dat wil je blijkbaar niet snappen...

Het merendeel van de forummers die iets posten zorgen dat ze correcte info geven aan hun medemensen. Jij geeft hiernet toe dat je dit niet doet, 'ik geef geen moer om geloofwaardigheid'. Dat zegt genoeg over jou en sluit meteen deze discussie want menig forummer kan niet meer uitmaken of je al dan niet correct bent.

Ik maak niemand's rekening, ik zeg alleen wat velen over jou denken.
                            Het is sterker als jezelf.(basis voorbeeld)

Maar het is het feit dat je het geheel verkracht door dingen uit de context te rukken.

Nee, ik bedoel dat ze iedere post van wie dan ook moeten herbeoordelen (evalueren klinkt te zwaar...). "Ik geef geen moer" = één (mijn) rechte weg, je volgt hem of niet maar wijken doe ik niet.

En nu stop ik met doorrammen als een bretoense Ram, nog wat verder werken (niet tegenstaande dat ik hierop enorm veel zin heb om te repliceren, weeral een opoffering voor correctheid).

Comment

ps: ze zijn idd onverwoestbaar, maar eenmaal een TDI gewoon zijn ze echt wel traag, mijn KG trekt even snel/sneller op
                              Geen enkele autokenner die iet of wat afweet van de techniek gaat de sterkte van een motor beoordelen op de 'optrekquota'. Het bestempelen als zijnde 'SDI-brol' getuigt van veel zaken die ik niet ga opsommen (Tigra zou nogal vet worden van de vele pakjes chips die hij ondertussen moet vermorzelen) maar waarvan de echte autokenner -zonder oogkleppen- weet wat ik bedoel.
                              Last edited by ; 25/01/2006, 00:27.

Comment

Geen enkele autokenner die iet of wat afweet van de techniek gaat de sterkte van een motor beoordelen op de 'optrekquota'. Het bestempelen als zijnde 'SDI-brol' getuigt van veel zaken die ik niet ga opsommen (Tigra zou nogal vet worden van de vele pakjes chips die hij ondertussen moet vermorzelen) maar waarvan de echte autokenner -zonder oogkleppen- weet wat ik bedoel.
                                Is eigen overtuiging, omdat ze gemiddeld 25000km langer meegaan zal ik mij geen SDI aanschaffen. Met "brol" bedoel (is dat echt allemaal zo onduidelijk wat ik schrijf) bedoel ik dat al eens 1 maand met een golf SDI gereden hen en dat ik toppe nerveus was wanneer ik eruit kwam, ik heb liever iets potenter. Trouwens iedere autokenner weet dat SDI gedoemd is.

Comment

is dat echt allemaal zo onduidelijk wat ik schrijf
                                  Hip Hip Hoera, we zijn er...
                                  Dat SDI gedoemd is weet ook ik, maar heeft niks te maken met de essentie van de zaak (wie dwaalt er nu weer af?) Onder brol wordt verstaan zaken van slechte kwaliteit
                                  Last edited by ; 25/01/2006, 00:52.

Comment

• hé gatver, ik heb hier een hoop fun gemist!

de TDI is leverbaar geweest vanaf de Golf III, vanaf '91 dus. er zullen uitzonderingen geweest zijn, einde-reeksen van de II die techniek van de III meekregen, overgangsmodelletjes dus. het kleinste kind, en ik veronderstel dus ook Blauw Propje, weet dat. voor de TDI was er de GTD, een aangeblazen 1600 cc'tje. 'k heb zelfs m'n twijfels over het al dan niet leverbaar geweest zijn in de I van een turbodieseltje, 't paste in elk geval omdat de II niet meer was dan een verbouwde I op technisch gebied. we spreken dan wel over een periode waarin Blauw Propje nog maar net het stadium van vloeibaar zijn ontgroeid was, zijn voedsel echter nog niet. misschien kan 'ie zich eerst eens deftig informeren over de achtergrond van z'n aanbeden merk alvorens iedereen met verkoopspraatjes om de oren te slaan. zou 'ie 't al doorhebben dat de roots van VW in het derde rijk liggen en dat door ingrijpen van 'den engelsman' na WO II het merk is kunnen blijven bestaan? de duitse arrogantie heeft dus een voedingsbodem gekregen dankzij buitenlandse steun. niet echt iets om fier op te zijn.
                                    Last edited by ; 25/01/2006, 09:23.

Comment

• Damn, wat een discussie!

TDI is leuk
                                      maar SDI nog leuker

Waarom

TDI is op aan 300.000 km

SDI is nooit op

En als ik met een SDI rij heb ik nog noois gevloekt, want de dag van vandaag staat het overal stil en op de autosnelweg ga je ook 160 km/h met een SDI zunne!

Trouwens het goedkoopste om zuinig en comfortabel te rijden de dag van vandaag is rijden met een seat ibiza 1.9 SDI met alle nodig opties.
                                      De prijs is beneden de 10.000 euro en je kunt er tien jaar en 400.000 km van genieten. Niet veel auto's doen hem dat na!!!
                                      2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                                      2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                                        'k heb zelfs m'n twijfels over het al dan niet leverbaar geweest zijn in de I van een turbodieseltje, 't paste in elk geval omdat de II niet meer was dan een verbouwde I op technisch gebied.
                                        1982: Golf GTD dat moet een I zijn

Comment

• Mooie cijfers voor VW op het autosalon: 254 verkochte wagens op de stand zelf (1 R32 ).

Ook opvallend: al 31 Eossen verkocht (enkel op de stand zelf!).
                                          '13 Audi A4 Avant 2.0TDI 136pk S-Line multitronic
                                          '12 VW Tiguan 2.0TDI 110pk Sport & Style 6v

Comment

Working...
                                          X