Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Het kan niemand zijn ontgaan: experimenteren met milieuvriendelijke (beter gezegd: minder onvriendelijke) technieken is helemaal hot. Volkswagen heeft zijn bekende 2,0-liter benzineblok aangepast voor aardgas.
Behalve minder uitstoot levert aardgas ook nog eens een gunstiger kostenplaatje op. In vergelijking met benzine leg je op aardgas ongeveer tweemaal zo veel kilometers af voor hetzelfde geld, zo zegt Volkswagen. Het is wel even zoeken naar de pomp; ons land kent op dit moment 29 vulstations. Maar dat worden er meer, zegt VW-importeur Pon, die de daad bij het woord gaat voegen door zelf een aardgas-vulstation te bouwen in Leusden.
De EcoFuel gedoopte motor komt dan ook werkelijk naar ons land, en wel in de Caddy Combi en de Touran. Wij reden vorige week een stuk met de Touran EcoFuel door de omgeving van Wolfsburg en kwamen tot de conclusie dat het geen auto is waar je haast mee moet hebben. De 109 pk die met aardgas van het 2,0-liter blok overblijven, hebben moeite de Touran op tempo te houden. Daarbij is hij ook nog eens vrij rumoerig. Maar toegegeven, wij hoefden niet zelf te tanken, dus het grote voordeel van de EcoFuel konden wij niet ervaren.
Beide modellen komen deze zomer naar ons land. De Touran EcoFuel kost € 29.195 (Trendline-uitvoering), de Caddy Combi € 23.120.
Comment