Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLKSWAGEN Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik vind het niet knap, vooral die uitlaten. Allemaal een beetje overdreven...

Comment

• De neus vind 'k superknap, de achterkant is denk ik gewoon wennen. Op een Passat staat dat nog wel...
      nls2000

Comment

• Het lijkt mij toch eerder een bompa auto , met sportschoenen aan

Comment

• als voor 3000 euro de velgen er bij zitten valt het goed mee!
          2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
          2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

• ik vind het wel een geslaagd pakket!

alleen die uitlaten

Comment

• Trop is te veel...

Comment

• De Fox vind ik nog best knap voor die prijs.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caractere
                  als voor 3000 euro de velgen er bij zitten valt het goed mee!
                  Het complete pakket bestaat uit onder andere een voor- en achterbumper, achterspoiler, uitlaatsysteem en 18 inch wielen.
                  Ja Dus!

Comment

• Een aantal fantasietjes mochten weggelaten worden: dat geribbeld plastiek vooraan, die luchtgaten opzij in de achterbumper en de vreemd ogende uitlaat. In dat geval zou het nog meevallen, maar nu is het nogal overdreven. Zelfs al ging het hier om een versie met 400 pk, dan nog zouden de net opgesomde zaken zeker gewijzigd moeten worden, vind ik.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• In het weekend van OLH Hemelvaart zijn we een weekendje naar Tours in Frankrijk geweest. Onderweg zijn we verschillende oude VW buskes en kevers tegengekomen. Volgens mij was er ergens in Frankrijk een meeting.

Ik heb maar één fotooke getrokken, nl van een Beetle RSI...

Bijgevoegde Bestanden
                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                        In het weekend van OLH Hemelvaart zijn we een weekendje naar Tours in Frankrijk geweest. Onderweg zijn we verschillende oude VW buskes en kevers tegengekomen. Volgens mij was er ergens in Frankrijk een meeting.

Ik heb maar één fotooke getrokken, nl van een Beetle RSI...

Ik als bietelrijder geraak echt niet opgewonden van de RSI

De bumperset vind k echt niet geslaagd...

Comment

• Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300
                            Voor de VW-lovers

Spoilerpakket: Volkswagen Passat V-Line

Na diverse Volkswagen-tuners komt Volkswagen nu zelf met een bodykit voor de Passat. Het complete pakket bestaat uit onder andere een voor- en achterbumper, achterspoiler, uitlaatsysteem en 18 inch wielen. Het geeft de Passat een lekker dikke en sportieve uitstraling.

Het design van de Passat is vooral gericht op de zakelijke rijder. De auto oogt dan ook zakelijk en voor sommige mensen een tikkeltje saai. Volkswagen komt de wens van vele sportieve klanten tegemoet door de Passat te leveren met het V-Line pakket. Het complete pakket is door Volkswagen zelf ontwikkeld en geeft de Passat ineens een wel heel sportieve uitstraling. De onderdelen doen stuk voor stuk denken aan de Passat R-GT die op de Amerikaanse tuningsbeurs SEMA vorig jaar werd gepresenteerd.

Bodykit
                            Aan de voorzijde van de Passat V-Line zien we een compleet gewijzigde bumper. Deze is voorzien van opvallende luchtinlaten en in een matgrijs gespoten grille. De zijkant van de Passat krijgt een sportieve look dankzij de 18 inch lichtmetalen wielen en de zijskirts. Aan de achterzijde is de nieuwe bumper met geïntegreerde diffusor een aandachtstrekker. De apart vormgegeven uitlaatpijpen en het spoilertje op de kofferbak ronden het geheel af. Wie voor het complete pakket kiest krijgt ook andere veren. Hierdoor komt de Passat 25 mm dichter bij de weg te liggen.

Via de dealer
                            Volkswagen levert de accessoires als V-Line pakket via de Volkswagen-dealer. Alle onderdelen zijn ook los verkrijgbaar. In Duitsland kost het pakket ruim 3.000 euro. Vanaf september is het V-Line pakket leverbaar.

Volgens mij zijn dat screens uit NFS Underground

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven
                              Volgens mij zijn dat screens uit NFS Underground
                              lijkt er heel goed op, die uitlaat is vooral TE

Comment

• Volkswagen begint met de verkoop van de Polo BlueMotion, de eerste telg van een reeks milieuvriendelijke modellen. Met een gemiddeld verbruik van 3,9 liter diesel per 100 kilometer is het de zuinigste Volkswagen. De Polo BlueMotion moet de geflopte Lupo 3L TDI doen vergeten. Volkswagen heeft duidelijk lessen getrokken uit de Lupo 3L TDI, die tot eind 2005 gebouwd werd. Die auto was te duur, weinig praktisch en met 61 pk niet echt dynamisch te noemen. De Polo BlueMotion heeft duidelijk meer troeven. Hij heeft een aanvaardbare prijs, is even functioneel als de andere Polo's en beschikt over 80 pk.

De groene (of blauwe) Polo is 0,5 liter zuiniger dan de gewone Polo met dezelfde motor. De CO2-uitstoot werd met 16 g/km verlaagd. Op het motorvermogen werd niet bespaard. De 1.4 TDI levert ook hier 80 pk. De lagere verbruiks- en uitstootwaarden zijn te danken aan de langere versnellingsbakverhoudingen, de verfijnde aërodynamica en motorinwendige wijzigingen.

De rechtstreeks ingespoten driecilinder diesel bereikt dankzij het gebruik van een turbo met variabele turbinegeometrie al vanaf 1.800 o/m zijn maximumkoppel van 195 Nm, dat constant blijft tot 2.200 o/m. De BlueMotion is tot 176 km/u snel, twee eenheden beter dan z'n gewone broer. 0 tot 100 km/u duurt 12,8 seconden. Schakelen doe je manueel met een vijfbak.

Qua uitrusting doet de BlueMotion niet onder voor de andere Polo's. Aan de buitenkant zien we speciaal ontworpen Jerez-lichtmetalen velgen met daarop banden met een verlaagde rolweerstand in de maat 165/70, een aërodynamicakit, in koetswerkkleur gelakte bumpers en aanbouwelementen (flankbeschermlijsten, deurgrepen, enz.), een verlaagd onderstel en groen getinte warmtewerende ruiten. Een nieuwe grille en dakspoiler bevorderen de aërodynamica en geven de BlueMotion een eigen uiterlijk.

Tot de basisuitrusting van de Volkswagen behoren verder frontale en zijairbags, ABS, een dieselpartikelfilter, elektrisch bediende ruiten, een multifunctiescherm en een elektrohydraulische servostuurinrichting.

Belgische prijs
                                De auto wordt door de overheid vaak als melkkoe gebruikt, maar dat geldt niet voor de Polo BlueMotion. De driedeurs kost in principe 14.900 euro, de vijfdeurs 15.517 euro. Omdat de gemiddelde CO2-uitstoot tot 102 g/km beperkt werd, kunnen particulieren genieten van een korting van 15 procent op de aankoopsom. Je kan dus een Polo BlueMotion kopen voor 12.665 euro. Alle andere Polo diesels zijn duurder.

De Nederlandse prijs kennen we nog niet, maar importeur Pon gaat deze uitvoering zeker in het gamma opnemen.

bron: www.autoscoops.eu
                                Door Robin Van Den Bogaert
                                2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                                2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

• Volkswagen presenteert autonome auto

Oorspronkelijk geplaatst door tweakers.net
                                  Volkswagen heeft een Golf aan de pers gepresenteerd die geheel zelfstandig rijdt. De experimentele 53+1 ontleent zijn naam aan Herbie, de met nummer 53 getooide Kever die er in de gelijknamige films een eigen willetje op nahield. Hoewel de 53+1 niet over een persoonlijkheid beschikt, kan het prototype wel zelfstandig navigeren. Daartoe is de auto uitgerust met radar, lasersensoren en gps, waarmee het zijn positie tot op een paar centimeter nauwkeurig kan bepalen. Een computersysteem berekent vervolgens de ideale route voor een gegeven parcours. De uitgenodigde journalisten zagen dat de Golf willekeurig uitgezette routes 'sneller en accurater dan de Volkswagen-engineers' kon afleggen. Daarbij werden naar verluidt snelheden tot 240 kilometer per uur behaald, al ziet de rijstijl van de Golf er op een filmpje van de Daily Mail nog tamelijk voorzichtig uit. Of en hoe de 53+1 op andere verkeersdeelnemers reageert wordt helaas niet vermeld.

De rode draad in de verslaggeving over de automobiel is opmerkelijk genoeg niet de geavanceerde techniek, maar de afbreuk die de conceptwagen aan de beslissingsbevoegdheid van mensen doet. Volgens de Daily Mail is de wagen niet alleen een logisch vervolg op snelheidsbegrenzers, cruise control, satellietnavigatie en anti-botsingssystemen, maar past het concept ook prima in een 'Big Brother State'. The Register gaat nog een stapje verder en ziet de wagen als voorbode van Terminator-achtige technologie, omdat de techniek wel tegen menselijke fouten kan beschermen, maar mensen daarmee nog niet van fouten van de techniek gevrijwaard blijven. Dat zulke fouten al bij een tiende van de snelheid van Volkswagens prototype tot onoverkomelijke problemen kunnen leiden, bewees onlangs nog een experiment van busmaatschappij Connexxion, die twee autonoom bestuurde bussen elkaar in de wielen zag rijden. Dat machines binnenkort de controle over het wegverkeer overnemen is vooralsnog dan ook onwaarschijnlijk, dat ze steeds meer invloed krijgen lijkt onafwendbaar.

Comment

• Leuk dat je 't ons even meegeeft, maar 1 topic is ruim voldoende lijkt mij, niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                                      Leuk dat je 't ons even meegeeft, maar 1 topic is ruim voldoende lijkt mij, niet?
                                      Vent, als er nu één iemand is die zoiets niet moet zeggen, ben jij 't wel. Zelfs als Toyota meldt dat de Avensis uiterst pietluttige verbeteringen aan de airco meekrijgt, post jij 't al op 8 verschillende plaatsen op dit forum.

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
                                          Vent, als er nu één iemand is die zoiets niet moet zeggen, ben jij 't wel. Zelfs als Toyota meldt dat de Avensis uiterst pietluttige verbeteringen aan de airco meekrijgt, post jij 't al op 8 verschillende plaatsen op dit forum.
                                          Die pietluttige verbeteringen zijn wel al erg hard te laat ,heb je ze al zien staan die rijtjes toyo's aan de dealers met hun aircoprobleempjes , nog geluk dat ze een beetje meer garantie geven , maar na 5 jaar staan ze daar toch hoor...

Comment

Working...
                                          X