ah das ni duidelijk? ge beweerd dat ge met ne simple dolf 4 harder door nen op/afrit knalt dan met met ne cooper S? 'k vind da nogal ongeloofwaardig, da scheelt er
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VOLKSWAGEN Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door soepapah das ni duidelijk? ge beweerd dat ge met ne simple dolf 4 harder door nen op/afrit knalt dan met met ne cooper S? 'k vind da nogal ongeloofwaardig, da scheelt er1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bram S't Is wel 'n Golf IV 1.6 met Eibach's hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bram S't Is wel 'n Golf IV 1.6 met Eibach's hé.
Het is een feit dat de Cooper S (veel) sneller kan wegaccelereren uit de bocht, maar qua maximum bochtensnelheid (ik doe er elke week twee keer eentje van 360°) kan ik met de Golf sneller voordat hij begint te ondersturen. Ik heb het nu al een aantal keer geprobeerd, en kéér op kéér -en vooral bij een nat wegdek- is de Golf sneller.
Vraag me niet hoe het kan, maar het Ãs zo.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alex69alexJa, lach maar
Het is een feit dat de Cooper S (veel) sneller kan wegaccelereren uit de bocht, maar qua maximum bochtensnelheid (ik doe er elke week twee keer eentje van 360°) kan ik met de Golf sneller voordat hij begint te ondersturen. Ik heb het nu al een aantal keer geprobeerd, en kéér op kéér -en vooral bij een nat wegdek- is de Golf sneller.
Vraag me niet hoe het kan, maar het Ãs zo.
ik neem aan dat je dolf dankzij de eibachs een heel stuk snediger is, maar om een s te pakken...
die gast in die cooper s kan gewoon niet rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkeljammer dat de limiet tot onderstuur bij de cooper s vele malen verder ligt.
ik neem aan dat je dolf dankzij de eibachs een heel stuk snediger is, maar om een s te pakken...
die gast in die cooper s kan gewoon niet rijden.
Draaicirkel van de Mini is wel kleiner, aantal stuuromwentelingen is kleiner, en ik ben er zeker van dat in hele korte bochtjes (vb een klein rondpunt) de Mini sneller is.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkeljammer dat de limiet tot onderstuur bij de cooper s vele malen verder ligt.
ik neem aan dat je dolf dankzij de eibachs een heel stuk snediger is, maar om een s te pakken...
die gast in die cooper s kan gewoon niet rijden.
Draaicirkel van de Mini is wel kleiner, aantal stuuromwentelingen is kleiner, en ik ben er zeker van dat in hele korte bochtjes (vb een klein rondpunt) de Mini sneller is.
Edit: en mijn Golf ligt ook lager tegen de grond (daklijn is toch een stuk lager dan bij de Mini)Last edited by Alexanderr; 20/11/2005, 14:24.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkeljammer dat de limiet tot onderstuur bij de cooper s vele malen verder ligt.
ik neem aan dat je dolf dankzij de eibachs een heel stuk snediger is, maar om een s te pakken...
die gast in die cooper s kan gewoon niet rijden.
Draaicirkel van de Mini is wel kleiner, aantal stuuromwentelingen is kleiner, en ik ben er zeker van dat in hele korte bochtjes (vb een klein rondpunt) de Mini sneller is.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alex69alexÃk reed met beide wagens hè ... de ene week met de Golf, de andere week met de S. Banden zijn ongeveer gelijk qua slijtage, maar ik denk dat die onder de Golf iets breder zijn.
Draaicirkel van de Mini is wel kleiner, aantal stuuromwentelingen is kleiner, en ik ben er zeker van dat in hele korte bochtjes (vb een klein rondpunt) de Mini sneller is.
banden doen ook veel, zeker op nat wegdek. maar ik kan niet geloven dat ge der nen cooper s mee afrijdt. of ge zou leda's, koni's of billsteins moeten hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkeltuurlijk is de mini sneller, hij zal niet zo rap ondersturen. datzelfde onderstuur dat je kan tegenkomen op op- en afritten
banden doen ook veel, zeker op nat wegdek. maar ik kan niet geloven dat ge der nen cooper s mee afrijdt. of ge zou leda's, koni's of billsteins moeten hebben.
Enkel dat ik in de bocht zelf een hogere snelheid kan aanhouden zonder dat de wagen gaat glijden !1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkeltuurlijk is de mini sneller, hij zal niet zo rap ondersturen. datzelfde onderstuur dat je kan tegenkomen op op- en afritten
banden doen ook veel, zeker op nat wegdek. maar ik kan niet geloven dat ge der nen cooper s mee afrijdt. of ge zou leda's, koni's of billsteins moeten hebben.
'k ben al blij dak ni den enige ben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alex69alexIk zeg niet dat, als je met beide wagens de bocht zou komen aansnijden, hem zou nemen, en er uit wegrijden, dat dit met de VW sneller gaat gebeuren hè !!!
Enkel dat ik in de bocht zelf een hogere snelheid kan aanhouden zonder dat de wagen gaat glijden !
theoretisch, en uiteraard ook practisch zou je met de cooper s een hogere snelheid moeten halen juist doordat ie later gaat glijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkeldat blijft hetzelfde.
theoretisch, en uiteraard ook practisch zou je met de cooper s een hogere snelheid moeten halen juist doordat ie later gaat glijden.
Als ik dezelfde bocht aan 75 neem met mijn wagen, is er duidelijk nog een heel stuk marge over en kan ik hem tot 85-90 erdoor duwen voordat hij begint te ondersturen.
Misschien dat het zonder de rijhulp van de Mini sneller zou kunnen, maar dat probeer ik liever niet op de openbare weg ...1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex? Hij gaat eerder glijden ... Als ik die bocht aan 75 neem met de CS, begint hij te leunen op de vooras en onderstuurt hij tamelijk zwaar (elektronica grijpt in).
Als ik dezelfde bocht aan 75 neem met mijn wagen, is er duidelijk nog een heel stuk marge over en kan ik hem tot 85-90 erdoor duwen voordat hij begint te ondersturen.
Misschien dat het zonder de rijhulp van de Mini sneller zou kunnen, maar dat probeer ik liever niet op de openbare weg ...
met de electronica aan kunde niet echt vergelijken hé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkelwel, dat was mijn volgende vraag nu net, als ge de electronica laat aanstaan.
met de electronica aan kunde niet echt vergelijken hé
Enfin, ik weet wat beide auto's doen en dat is voor mij genoeg ! Als mijn vriendin mee is mag ik toch niet hard door de bocht1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Kwam ik vanmiddag tegen op de A12...
--------------------------------------------------------------
2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01
Comment
Comment