Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VOLKSWAGEN Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Volkswagen stopt met ingang van 2007 met de verkoop van pompverstuivers. Rumoerige motoren, een slechte loop en hoge productiekosten zijn altijd de voornaamste klachten geweest. Strenge emissie-eisen lijken de ´Pompe-Düse´ nu de das om te doen.
In 1998 presenteerde Volkswagen de eerste dieselmodellen met pompverstuivertechniek. In tegenstelling tot de common-rail diesel, waarmee het Fiat-concern een jaar eerder revolutie kraaide, heeft de pompverstuiver per cilinder een pompje dat de brandstof op druk brengt. Een common-rail heeft één zogeheten brandstofgalerij, waarvan de vorm doet denken aan een blokfluit. Daarin wordt centraal voor alle injectoren de brandstof op hoge druk gebracht.
Op de TDI-motoren van Volkswagen was vaak kritiek omdat ze in vergelijking met hun concurrenten sterker nagelen en niet zo mooi lopen. Ook zijn de productiekosten voor het ´Pompe-Düse´ systeem hoger. Naar verluidt stopt Volkswagen met deze techniek omdat die niet aan toekomstige emissie-eisen kan voldoen.
De pompverstuivertechniek wordt alleen gebruikt door Volkswagen; het idee heeft onder andere merken nooit navolging gevonden. Zustermerken Seat en Skoda hebben de techniek ook in de gelederen. De diesels die Audi van VW leent, hebben eveneens pompverstuivertechniek, maar de grotere diesels die alleen bij Audi worden gebruikt, zijn voorzien van common-rail.
[bron: www.autoweek.nl]
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StefanusVolkswagen stopt met ingang van 2007 met de verkoop van pompverstuivers. Rumoerige motoren, een slechte loop en hoge productiekosten zijn altijd de voornaamste klachten geweest. Strenge emissie-eisen lijken de ´Pompe-Düse´ nu de das om te doen.
In 1998 presenteerde Volkswagen de eerste dieselmodellen met pompverstuivertechniek. In tegenstelling tot de common-rail diesel, waarmee het Fiat-concern een jaar eerder revolutie kraaide, heeft de pompverstuiver per cilinder een pompje dat de brandstof op druk brengt. Een common-rail heeft één zogeheten brandstofgalerij, waarvan de vorm doet denken aan een blokfluit. Daarin wordt centraal voor alle injectoren de brandstof op hoge druk gebracht.
Op de TDI-motoren van Volkswagen was vaak kritiek omdat ze in vergelijking met hun concurrenten sterker nagelen en niet zo mooi lopen. Ook zijn de productiekosten voor het ´Pompe-Düse´ systeem hoger. Naar verluidt stopt Volkswagen met deze techniek omdat die niet aan toekomstige emissie-eisen kan voldoen.
De pompverstuivertechniek wordt alleen gebruikt door Volkswagen; het idee heeft onder andere merken nooit navolging gevonden. Zustermerken Seat en Skoda hebben de techniek ook in de gelederen. De diesels die Audi van VW leent, hebben eveneens pompverstuivertechniek, maar de grotere diesels die alleen bij Audi worden gebruikt, zijn voorzien van common-rail.
[bron: www.autoweek.nl]
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Blue propellerWeet ik wel maar ik wil toch wel eens duidelijk maken dat foutieve info hier ook niet hoort !!!
Grtz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StefanusIk post een artikel vanop een webiste en heb mijn bron vermeld. Wat mij betreft is mijn ding correct gedaan. Indien jij betere info hebt, post die dan ipv wat uit de hoogte 'zoek de fout' te komen spelen. Speeltijd is voorbij
Grtz
Ps: is zeker niet uit de hoogte ze maar er zijn enkele magazines die toch wel betwistbare fouten maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobode td5 van landrover heeft ook pompduse
is dat ook 1 van de fouten ?
Er zijn dan nog enkele foutjes maar die zullen jullie waarschijnlijk betwisten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MvandermeerenWat is het juiste verschil tussen een golf GTI en de FSI?
Kan iemand mij daarin helpen? Of is er geen verschil?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Blue propellerEen Golf GTI heeft een TFSI, maw een FSI met een fantastische turbo ertussen. Heeft ook een heel andere, sportiever aankleding int. en ext.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MvandermeerenIk ben eigenlijk op zoek naar de Golf V 2,0 FSI die 200pk uitbraakt. Dus het is dan steeds de GTI zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Blue propellerIdd, dit is de GTI met de 2.0TFSI motor. Voor vragen over ervaringen met de nieuwe golf GTI moet je trouwens bij turboman zijn.
Daarom... Een r32 of een tfsi met sportech kit...
Comment
Comment