Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLKSWAGEN Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Deze stond bij Banden Decondé in Hasselt!



    Écht knappe Passat!

    Comment


    • Volkswagen stopt met ingang van 2007 met de verkoop van pompverstuivers. Rumoerige motoren, een slechte loop en hoge productiekosten zijn altijd de voornaamste klachten geweest. Strenge emissie-eisen lijken de ´Pompe-Düse´ nu de das om te doen.

      In 1998 presenteerde Volkswagen de eerste dieselmodellen met pompverstuivertechniek. In tegenstelling tot de common-rail diesel, waarmee het Fiat-concern een jaar eerder revolutie kraaide, heeft de pompverstuiver per cilinder een pompje dat de brandstof op druk brengt. Een common-rail heeft één zogeheten brandstofgalerij, waarvan de vorm doet denken aan een blokfluit. Daarin wordt centraal voor alle injectoren de brandstof op hoge druk gebracht.
      Op de TDI-motoren van Volkswagen was vaak kritiek omdat ze in vergelijking met hun concurrenten sterker nagelen en niet zo mooi lopen. Ook zijn de productiekosten voor het ´Pompe-Düse´ systeem hoger. Naar verluidt stopt Volkswagen met deze techniek omdat die niet aan toekomstige emissie-eisen kan voldoen.
      De pompverstuivertechniek wordt alleen gebruikt door Volkswagen; het idee heeft onder andere merken nooit navolging gevonden. Zustermerken Seat en Skoda hebben de techniek ook in de gelederen. De diesels die Audi van VW leent, hebben eveneens pompverstuivertechniek, maar de grotere diesels die alleen bij Audi worden gebruikt, zijn voorzien van common-rail.

      [bron: www.autoweek.nl]

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Willem-Jan
        Deze stond bij Banden Decondé in Hasselt!



        Écht knappe Passat!
        zijn heel lekkere velgen die rs6 stijl!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
          Volkswagen stopt met ingang van 2007 met de verkoop van pompverstuivers. Rumoerige motoren, een slechte loop en hoge productiekosten zijn altijd de voornaamste klachten geweest. Strenge emissie-eisen lijken de ´Pompe-Düse´ nu de das om te doen.

          In 1998 presenteerde Volkswagen de eerste dieselmodellen met pompverstuivertechniek. In tegenstelling tot de common-rail diesel, waarmee het Fiat-concern een jaar eerder revolutie kraaide, heeft de pompverstuiver per cilinder een pompje dat de brandstof op druk brengt. Een common-rail heeft één zogeheten brandstofgalerij, waarvan de vorm doet denken aan een blokfluit. Daarin wordt centraal voor alle injectoren de brandstof op hoge druk gebracht.
          Op de TDI-motoren van Volkswagen was vaak kritiek omdat ze in vergelijking met hun concurrenten sterker nagelen en niet zo mooi lopen. Ook zijn de productiekosten voor het ´Pompe-Düse´ systeem hoger. Naar verluidt stopt Volkswagen met deze techniek omdat die niet aan toekomstige emissie-eisen kan voldoen.
          De pompverstuivertechniek wordt alleen gebruikt door Volkswagen; het idee heeft onder andere merken nooit navolging gevonden. Zustermerken Seat en Skoda hebben de techniek ook in de gelederen. De diesels die Audi van VW leent, hebben eveneens pompverstuivertechniek, maar de grotere diesels die alleen bij Audi worden gebruikt, zijn voorzien van common-rail.

          [bron: www.autoweek.nl]
          Die van autoweek moeten echt wel eens leren correcte info te geven. Ik zou zeggen zoek de fout(en)

          Comment


          • Alles staat al in een topic in de sectie "techniek"

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Löwe
              Alles staat al in een topic in de sectie "techniek"
              Weet ik wel maar ik wil toch wel eens duidelijk maken dat foutieve info hier ook niet hoort !!!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Blue propeller
                Weet ik wel maar ik wil toch wel eens duidelijk maken dat foutieve info hier ook niet hoort !!!
                Allez vooruit dan!

                Comment


                • de td5 van landrover heeft ook pompduse
                  is dat ook 1 van de fouten ?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Blue propeller
                    Weet ik wel maar ik wil toch wel eens duidelijk maken dat foutieve info hier ook niet hoort !!!
                    Ik post een artikel vanop een webiste en heb mijn bron vermeld. Wat mij betreft is mijn ding correct gedaan. Indien jij betere info hebt, post die dan ipv wat uit de hoogte 'zoek de fout' te komen spelen. Speeltijd is voorbij

                    Grtz

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                      Ik post een artikel vanop een webiste en heb mijn bron vermeld. Wat mij betreft is mijn ding correct gedaan. Indien jij betere info hebt, post die dan ipv wat uit de hoogte 'zoek de fout' te komen spelen. Speeltijd is voorbij

                      Grtz
                      Mocht ik alles moeten posten van info over Volkswagen crasht de server . Neenee ik heb gewoon een hekel aan foutieve info die wordt verspreid (vooral van magazines).Hoe meer posts, hoe meer vreugde

                      Ps: is zeker niet uit de hoogte ze maar er zijn enkele magazines die toch wel betwistbare fouten maken.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                        de td5 van landrover heeft ook pompduse
                        is dat ook 1 van de fouten ?
                        Niet direct dat maar vooral dat ze schrijven: "Volkswagen stopt met ingang van 2007 met de verkoop van pompverstuivers". Ze zitten er maar 5 jaar naast...
                        Er zijn dan nog enkele foutjes maar die zullen jullie waarschijnlijk betwisten.
                        Last edited by ; 26/11/2005, 00:25.

                        Comment


                        • Heeft iemand een foto van een VW Touareg met als binnenzijde charcoal?

                          Comment


                          • Ik zoek een site met originele volkswagenvelgen voor bijvoorbeeld een Golf IV. Liefst met een prijslijst erbij!

                            Comment


                            • Wat is het juiste verschil tussen een golf GTI en de FSI?
                              Kan iemand mij daarin helpen? Of is er geen verschil?

                              Comment


                              • Heeft een GTI geen FSI-motor ?

                                En how, da's lang geleden

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Mvandermeeren
                                  Wat is het juiste verschil tussen een golf GTI en de FSI?
                                  Kan iemand mij daarin helpen? Of is er geen verschil?
                                  Een Golf GTI heeft een TFSI, maw een FSI met een fantastische turbo ertussen. Heeft ook een heel andere, sportiever aankleding int. en ext.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Mbman

                                    En how, da's lang geleden
                                    tijdje in het buitenland gezeten, tijdje gewerkt en nu terug in België voor een tijdje te studeren

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Blue propeller
                                      Een Golf GTI heeft een TFSI, maw een FSI met een fantastische turbo ertussen. Heeft ook een heel andere, sportiever aankleding int. en ext.
                                      Ik ben eigenlijk op zoek naar de Golf V 2,0 FSI die 200pk uitbraakt. Dus het is dan steeds de GTI zeker?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Mvandermeeren
                                        Ik ben eigenlijk op zoek naar de Golf V 2,0 FSI die 200pk uitbraakt. Dus het is dan steeds de GTI zeker?
                                        Idd, dit is de GTI met de 2.0TFSI motor. Voor vragen over ervaringen met de nieuwe golf GTI moet je trouwens bij turboman zijn.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Blue propeller
                                          Idd, dit is de GTI met de 2.0TFSI motor. Voor vragen over ervaringen met de nieuwe golf GTI moet je trouwens bij turboman zijn.
                                          hmm, ben eigenlijk op zoek naar zo'n TFSI maar dan laten onder handen nemen door Sportech. Ik ben erg voorstander van de R32 maar in de familie rijd er iemand mee en die krijgt massa's slechte commentaar over haar auto. Weliswaar van mensen die er geen verstand van hebben, maar toch... Het is niet leuk om verweten te worden voor 'Johnie' omdat je met een mega-snelle golf op de baan bent. En dat zeker niet als vrouw.

                                          Daarom... Een r32 of een tfsi met sportech kit...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X