Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Om het 10-jarig jubileum te vieren van de New Beetle, heeft VW beslist een gelimiteerde special edition te lanceren in Australië : de 'Anniversary Edition'
Jaar : 2008
Aantal : 310
Motor : 1.6 benzine met 102PK
Kenmerken :
Gebaseerd op de New Beetle 'Miami', de 'Anniversary Edition' kenmerkt zich door zijn sportieve uitstraling waar zwart en wit domineren.
Exterieur :
Campanella White carroseriekleur
Dak, zijspiegels en zijdelingse band in het zwart
Nieuwe 17inch velgen ('Versus')
Antimistlichten
Interieur :
Exclusief sport : tweekleurig leder, met wit zitvlak en het logo '10' op de hoofdsteunen
Zwart-witte vloermatten
Wit handvat vooraan
Snelheidsregelaar
Open dak
Onder de motorkap :
Sportvering
Automatische of handgeschakelde versnellingsbak
1.6 benzine motor met 102PK
Hebben een namiddagje met de Tdi Sportversie 136 pk gereden. Leuke wagen. De gewone versie zag ik niet zitten qua interieur maar de wat opgeklede versie ziet er best leuk uit. Zetels zitten prima. 6-trapsautomaat mag er zijn alhoewel wat meer power ware best welkom (tunen tot 185 pk). Stuurt best aangenaam. 120 naar 170 km/u nog steeds heel stil. Handrem is best handig - vastzetten op helling en gas oeps terug weg - met bruine lederen zetels ziet hij er prima uit. GPS is OK. Visuele hulp op GPS-display bij het in achteruit zetten - handig !
Verbruik test zat op 8,1/8,2 liter. Bak van 64 liter. Het panoramisch dak konden we niet openleggen maar binnen enkele maanden... Misschien goed om weten is dat daar een aparte verzekering voor dient genomen te worden - telt niet voor gewone glasschade is men mij gezegd....Op mijn huidige passat wordt bijkomende info weergeven op zwarte achtergrond met rode letter en men gaat van ene informatie via aantippen aan het stuur naar de andere - vond ik heel wat beter dan de nu aanwezige hel rode rechthoek (3 à 4 x groter) die alle gegevens samenbundelt - wanneer ik info wens zal ik dat wel zelf kiezen en hoef ik dat niet constant voor mijn neus te hebben - is ook storend centraal geplaatst tss blauwe kmteller en toerenteller. Na een eindje rijden in het donker raak je precies gehypnotiseerd... ook heeft men een inlegbakje gemaakt bovenop de boordplank die volgens mij tot niets dient vermits je wanneer je er iets inlegt het zo verschuift bij het remmen... details maar voor de rest best te smaken dus.
Alleen wat prijzig wanneer je kiest voor wat opties - geen xenonlampen genomen (bestelde wagen 41.000 euro) en pas leverbaar na de zomer is ook niet echt van dat... Ook niet slecht is dat de eerste onderhoudsbeurt pas komt na 3 jaar of 60.000 km ! En voor wie wat wil trekken (handige trekhaak die wegklikt) en laat toe 2500kg te trekken (met rem).
Misschien ook goed om weten is dat hij er als beste uitkomt op 22 geteste SUV samen met Nissan Qashqai
en hij deze voorbijsteekt indien hij wat minder prijzig ware geweest. (http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=5412) In duitse Bild steekt hij ook de BMW X3 voorbij in test.
Je hebt nu 3 posts gedaan, en het is 3keer dezelfde
Ik heb'm nog maar 1 keer in't echt gezien. Dit is een wagen waar je veel geld aan kwijt bent eer het mooi overkomt. En in die categorie ga ik wel naar de concurrentie à la Tucson, Captiva, Rav4 en zo ..
ja Bart maar dan wel op afzonderlijke items. Een test is een test en als ik zoek naar merklovers: volkswagen hoef ik geen Landrover... maar ik ben nieuw in dat soort zaken...
Comment