Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VOLKSWAGEN Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Blue propellerHoe is het trouwens nog met de Kever Aut.?
Comment
-
VW's OVERNAME PROTON GAAT NIET DOOR...
Eerder werd bekend dat Volkswagen interesse had in een meerderheidsaandeel van het Maleisische merk Proton. Omdat Volkswagen zware tijden verwacht, zijn de besprekingen afgebroken.
Enkele maanden geleden werd bekend dat Volkswagen overnamegesprekken voerde met het Maleisische merk Proton. Bij ons is Proton het meest bekend als moederbedrijf van Lotus.
Omdat het Volkswagen financieel niet voor de wind gaat, is besloten de overname niet door te laten gaan. Dat meldt de media in Maleisië.
Volkswagen verloor in 2004 in Amerika 1,1 miljard dollar. Voor 2005 wordt een nog iets slechter resultaat verwacht en voor 2006 wordt een verlies van 895 miljoen dollar verwacht. Daarnaast verlies VW marktaandeel in China en Latijns Amerika. In Europa gaan de zaken nog goed, maar de winstverwachting voor het volgende jaar is niet best.
Volkswagen was geïnteresseerd in Proton omdat Zuidoost-Azië de enige regio is waar VW geen goede voet aan de grond heeft. Proton zou de Duitsers kunnen helpen om snel de juiste modellen voor deze regio klaar te hebben.
Proton komt in 2008 in problemen als in Maleisië de importheffingen op buitenlandse producten vervallen. Buitenlandse auto´s worden dan flink goedkoper. Om daarna toch te kunnen overleven, zoekt het merk nu naar verluidt samenwerking met GM en Mitsubishi om in Japan beter uit de verf te komen.
www.autoweek.nl
Moest bij het lezen van het middendeel aan onze vriend Blue Propeller denken, ie beweerde onlangs dat het weer pakken beter gaat met VW én vooral dat ze een enorme opgang gemaakt hebben in China...zou Autoweek dan zo verkeerd zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
Moest bij het lezen van het middendeel aan onze vriend Blue Propeller denken, ie beweerde onlangs dat het weer pakken beter gaat met VW én vooral dat ze een enorme opgang gemaakt hebben in China...zou Autoweek dan zo verkeerd zijn?
Nee nu effe serieus, stop met mijn woorden te ontkrachten en te verkrachten n(bestaat er hiervoor geen emoticon voor).
Ik geloof (weet) dat die discussie ging over groeimogelijkheden van Toyo waarbij ik beweerde dat deze zullen eindigen omdat zij de markten van Rusland en China (place to be) nog niet kunnen/zullen veroveren omwille van oa geschiedenis,enz... Iets wat VW in die regionen wel heeft (naar algemeen inzicht).
Verwacht geen verdere reply want een discussie van 5 blz over 230 of 320 euro is
De mazzel nog
ps: Autowereld.nl is deze keer fantastisch correct
Comment
Comment