Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zat er op de Golf 4 een soort van 'winterpakket' ?
Vandaag een Golf 4 gekocht en daar zitten verwarmde zetels + koplampsproeiers op ? (bij m'n Alfa 156 was dat 'winterpakket')
Ik verwachten nog foto's van een driftende E30 met een 6pack drank uit het raam...
Komt in orde Wees daar maar zeker van! 't Zal wel voor volgend jaar zijn, maar vond da wel wijs idee. Dan zullen die mannen van de McDo mss ni meer lachen als ik direct m'n cola omver smijt...
Nog iemand met geweldige ideeën, koop een Golf 1 voor 300$, steek er (in afwachting van een schroefkit) veerpoten van een Porsche 944 onder en dikke banden.
Rest van de foto's heb ik al eens bij "ratlook" gepost, kar wordt volledig gedropt, voorophanging wordt versmald zoals bij aircooled VW's en de motor wordt 4 inch verhoogd.
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.
En is dat dat met droog carter dat die werkt? Of kan zo een motor eventjes 4cm omhoog? Denk ni dat da bij de mijne mogelijk is eigenlijk. En het carter komt ook wel redelijk laag. Al een koelvin afgereden
Geen droog carter, vergeet niet dat dit een ongelooflijk cheap-ass project is.
Zo zag het carter eruit na 2 weken plat liggen
The motor is raised about 3 inches. The control arm mounts are moved up about 2½-3 inches.
Axles and tie rods are shortened and sleeved. The control arms are narrowed to bring the wheels in (kinda like a narrowed beam in an aircooled ) and welded (sleeved) back together at an angle to keep the ball joint from binding.
*het VWvortex-forum ligt precies plat, zal straks het verhaal afmaken*
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.
What you see here is the front control arm mount on the passenger side. The hole just below the motor mount is the area I cut out from axle clearance, it's since been capped off and braced to maintain strength. The weld you see running horizontal is the spot I took about 2½ inches out of to bring the mount up so it's no longer the lowest point on the car.
You can also see the raised motor mount and the raised/narrowed strut tower along with a whole lot of seam welding and the lack of rain tray. What you can't see is the bracing/skid plate on the underside of the control arm mount that ties it back into the floor and strengthens everything up.
As far as the side (motor/trans) mounts, they're basically swapped and turned upside down. The rear (trans) mount is in the stock location (for now) it just uses a different bracket made from strap steel. As for the front, I had a few different ideas but I finally ended up aligning and welding the cup to the core support. When I pull the motor I just pull the starter bolts and drop the mount out of the way.
Here's a shot of the motor, not much to look at right now:
Of kan zo een motor eventjes 4cm omhoog? Denk ni dat da bij de mijne mogelijk is eigenlijk. En het carter komt ook wel redelijk laag. Al een koelvin afgereden
Bij Kevers worden die aanpassingen vaker gemaakt, bij een Golf lukt het ook (dus ik gok bij ander voorwielaandrijvers ook, met een beetje creativiteit)
In theorie moet het dus ook mogelijk zijn met een E30, maar ik denk dat ge dan moeilijkheden gaat krijgen met de aandrijving naar de achterwielen. Transmissietunnel verhogen enzo...
En ik heb geen idee hoe dat met de keuring zit, kevers op O-platen hebben daar geen last van.
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.
Weet er iemand of in de Golf VI GTI de ESP volledig uitschakelbaar gaat zijn? Als je bij een V GTI of Scirocco "ESP off" duwt gaat hij toch nog ingrijpen als je heel ver gaat
Of is er een manier om hem toch helemaal uit te schakelen?
Veel mensen van een jaar of zeventig doen het wat rustiger aan. Het leeuwendeel van het leven is immers al achter de rug, dus waarom zou je je druk maken? Zo niet Tiny Hof uit Beverwijk, 74 jaar jong en zo ’kwiek als een jong ding van twintig’. Kijk maar naar haar auto: een schitterend onderhouden Volkswagen Golf VR6 uit 1993.
Comment