Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLKSWAGEN Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Blue propeller
    Hoe dan ook blijk ik ook nog altijd klant...
    Hopelijk niet té ziek
    BTW: indien VW mij interessante kortingen zou geven op een nieuwe wagen (Golf Plus, Jetta bvb) én ze mij onderhoudsprijzen aanrekenen die ze bij Skoda hanteren (eerlijke prijzen dus) zou ik niet inzien waarom ik geen VW meer in huis zou halen. Daarmee weet je ook ineens waarom ik momenteel pas bij een nieuwe VW. Hopelijk blijven mijn dromen geen utopie...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
      Hopelijk niet té ziek
      BTW: indien VW mij interessante kortingen zou geven op een nieuwe wagen (Golf Plus, Jetta bvb) én ze mij onderhoudsprijzen aanrekenen die ze bij Skoda hanteren (eerlijke prijzen dus) zou ik niet inzien waarom ik geen VW meer in huis zou halen. Daarmee weet je ook ineens waarom ik momenteel pas bij een nieuwe VW. Hopelijk blijven mijn dromen geen utopie...
      Immodium of Primperan houden mij in die gevallen op de been. De braakzaakjes die ik uit het vliegtuig rip bewijzen ook hun diens!

      Ik durf te zeggen dat dit nu al geen utopie is!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Blue propeller

        Ik durf te zeggen dat dit nu al geen utopie is!
        Sinds mijn laatste ervaring met een VW-dealer die mij voor 20 minuutjes werk (Deurbekleding demonteren, raammechanisme demonteren, deurbekleding monteren en raam langs buitenzijde vasttapen) maar liefst €70 vroeg (excl BTW) ben ik hier niet meer zo zeker van, of ze moeten een serieuze hersenspoeling gekregen hebben.

        Het wordt dan nog erger wanneer ik van een collega verneem dat ie bij een officieele dealer z'n mitsubischi Pajero-sport een groot onderhoud laat hebben aan 170€...

        Ik denk dat je het met me eens bent wanneer je mijn prijs bekijkt het ff schrikken is...

        Comment


        • De Polo GTI en CrossPolo zijn te configureren op VW.be
          • Vanaf prijs GTI 3d: €19.390
          • Vanaf prijs CrossPolo 5d: €14.690






          Comment


          • Is zeer mooi, Sportec heeft er een zeer mooie uitbouwingskit voor. Alhoewel ik het spijtig vind van het "bompa" motief in de kuipzetels.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
              Sinds mijn laatste ervaring met een VW-dealer die mij voor 20 minuutjes werk (Deurbekleding demonteren, raammechanisme demonteren, deurbekleding monteren en raam langs buitenzijde vasttapen) maar liefst €70 vroeg (excl BTW) ben ik hier niet meer zo zeker van, of ze moeten een serieuze hersenspoeling gekregen hebben.

              Het wordt dan nog erger wanneer ik van een collega verneem dat ie bij een officieele dealer z'n mitsubischi Pajero-sport een groot onderhoud laat hebben aan 170€...

              Ik denk dat je het met me eens bent wanneer je mijn prijs bekijkt het ff schrikken is...
              Tja gij weet zeker niet meer wat een schilder/schrijnwerker kost? (jaja ik herinner me nog vaag dat je in die branche zit)Vakmensen (in sommige gevallen relatief dus gelieve niet verder te memmen,dit besef ik) kosten geld, nu €70 vind ik nu niet overdreven voor het geheel van handelingen. Trouwens wat heeft een Mitsuwat te maken met een vw-garage? €170 is zelf niet "zo" veel, vraag maar eens aan onze bmw-adapten hier hoeveel hun onderhoud (groot) kost *kuch €300*

              Trouwens om weer on-topic te komen, vw service=skoda service.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Blue propeller
                Tja gij weet zeker niet meer wat een schilder/schrijnwerker kost? (jaja ik herinner me nog vaag dat je in die branche zit)Vakmensen (in sommige gevallen relatief dus gelieve niet verder te memmen,dit besef ik) kosten geld, nu €70 vind ik nu niet overdreven voor het geheel van handelingen. Trouwens wat heeft een Mitsuwat te maken met een vw-garage? €170 is zelf niet "zo" veel, vraag maar eens aan onze bmw-adapten hier hoeveel hun onderhoud (groot) kost *kuch €300*

                Trouwens om weer on-topic te komen, vw service=skoda service.
                Ik begrijp dat je als addept liever geen negatieve comment hoort maar ook de minder positieve zaken (hun service en onderhoud) mag aan bod komen, vind ik.
                Ik stel dagelijks 43 vakmensen te werk, ik weet dus inderdaad wat een vakman kost.

                Het feit was, Blue Propeller, dat mijn wagen maximum 20 minuten is binnen geweest. Ik weet niet hoe erg technisch je aangelegd bent maar een deurbekleding van een Polo losmaken (2 schroefjes en 4 klips) duurt 2 minuten, een mechanisme losmaken is evenals een makkelijke zaak. De wagen was dus niet gerepareerd! Materiaal (excl tape) hebben ze niet gebruikt, materieel (buiten schroevendraaier) ook niet...en daarvoor moest € 70 excl BTW betaald worden.Al eens uitgerekend wat hun uurloon is dan? Ik vind dat erg veel. Er zijn bij ons metsers die daarvoor een hele dag hard moeten werken hoor!

                Wat ze bij BMW betalen interesseert mij niet. Als je je een BMW koopt weet je dat gewoon, iemand die zich een Polo koopt verwacht zulks niet.

                EDIT: die € 170 sloeg op het grote onderhoud van de Mitsu-wat. Daarvoor staat de wagen minimum 1.5 uur in de garage + wordt er allerhande materiaal en materieel verbruikt...

                EDIT II: ik zal mij de komende dagen is aan een onderhouds-topicje zetten zodat we de onderhoudsprijzen van de verschillende merken es naast mekaar kunnen zetten...lijkt me interessant aangezien het voor vele gezinnen een kostenpost (en soms bron van ergernis) blijkt te zijn.
                Last edited by ; 16/01/2006, 18:47.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                  Ik begrijp dat je als addept liever geen negatieve comment hoort maar ook de minder positieve zaken (hun service en onderhoud) mag aan bod komen, vind ik.
                  Ik stel dagelijks 43 vakmensen te werk, ik weet dus inderdaad wat een vakman kost.

                  Het feit was, Blue Propeller, dat mijn wagen maximum 20 minuten is binnen geweest. Ik weet niet hoe erg technisch je aangelegd bent maar een deurbekleding van een Polo losmaken (2 schroefjes en 4 klips) duurt 2 minuten, een mechanisme losmaken is evenals een makkelijke zaak. De wagen was dus niet gerepareerd! Materiaal (excl tape) hebben ze niet gebruikt, materieel (buiten schroevendraaier) ook niet...en daarvoor moest € 70 excl BTW betaald worden.Al eens uitgerekend wat hun uurloon is dan? Ik vind dat erg veel. Er zijn bij ons metsers die daarvoor een hele dag hard moeten werken hoor!

                  Wat ze bij BMW betalen interesseert mij niet. Als je je een BMW koopt weet je dat gewoon, iemand die zich een Polo koopt verwacht zulks niet.

                  EDIT: die € 170 sloeg op het grote onderhoud van de Mitsu-wat. Daarvoor staat de wagen minimum 1.5 uur in de garage + wordt er allerhande materiaal en materieel verbruikt...

                  EDIT II: ik zal mij de komende dagen is aan een onderhouds-topicje zetten zodat we de onderhoudsprijzen van de verschillende merken es naast mekaar kunnen zetten...lijkt me interessant aangezien het voor vele gezinnen een kostenpost (en soms bron van ergernis) blijkt te zijn.
                  Geen negatieve commentaar, ik denk dat ik wel eerlijk ben (esp,..). Heeft daar absoluut niets mee te maken Ik wil maar zeggen dat het bij bmw 80% duurder is voor een merk *houdt zijn hart al vast voor de eventuele commentaren* die toch niet zo veel meer te bieden heeft inzake wagen. Trouwens was een voorbeeld ik dacht dat het bij Renault ook wel iets van €150 was...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Blue propeller
                    Geen negatieve commentaar, ik denk dat ik wel eerlijk ben (esp,..). Heeft daar absoluut niets mee te maken Ik wil maar zeggen dat het bij bmw 80% duurder is voor een merk *houdt zijn hart al vast voor de eventuele commentaren* die toch niet zo veel meer te bieden heeft inzake wagen. Trouwens was een voorbeeld ik dacht dat het bij Renault ook wel iets van €150 was...
                    Nog steeds geen duidelijk antwoord: vind jij €84 incl BTW voor een dik kwartier werk en 50 cm tape gerechtvaardigd?

                    Het gaat hem trouwens niet om wat BMW al dan niet te bieden heeft aan 'wagen'. Het gaat hem om de onderhoudskost. BMW biedt geen wagens aan in het segment van Fox of Polo waar het vaak gaat om goedkoop rijden en dito onderhouden. Iemand die een BMW koopt doet dat niet om budgetaire redenen, dat weet je nu eenmaal op voorhand!

                    Wat je aanhaalt van Renault is waar, enkel voor wat betaal je die €150? Een groot onderhoud van een Espace lag bij Renault niet ver van de €450 (!) Euro, aldus met achterbuur.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                      Nog steeds geen duidelijk antwoord: vind jij €84 incl BTW voor een dik kwartier werk en 50 cm tape gerechtvaardigd?

                      Het gaat hem trouwens niet om wat BMW al dan niet te bieden heeft aan 'wagen'. Het gaat hem om de onderhoudskost. BMW biedt geen wagens aan in het segment van Fox of Polo waar het vaak gaat om goedkoop rijden en dito onderhouden. Iemand die een BMW koopt doet dat niet om budgetaire redenen, dat weet je nu eenmaal op voorhand!

                      Wat je aanhaalt van Renault is waar, enkel voor wat betaal je die €150? Een groot onderhoud van een Espace lag bij Renault niet ver van de €450 (!) Euro, aldus met achterbuur.
                      Ja ik vind dat een correcte prijs!!!!

                      Ps: 450 euro voor een groot onderhoud is ongelofelijk veel, wss te veel stokbrood tegen hun hoofd gekregen
                      Last edited by ; 16/01/2006, 21:34.

                      Comment


                      • polo gti is schitterend!
                        2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                        2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                          Nog steeds geen duidelijk antwoord: vind jij €84 incl BTW voor een dik kwartier werk en 50 cm tape gerechtvaardigd?
                          Het is geen kwestie van een kwartier hé. Al heeft ie er nu 1 minuut werk aan, of 55minuten, ge betaalt 1 werkuur...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Blue propeller
                            Ja ik vind dat een correcte prijs!!!!

                            Ps: 450 euro voor een groot onderhoud is ongelofelijk veel, wss te veel stokbrood tegen hun hoofd gekregen
                            € 84 voor 0,25 uur werk vind je correct, € 450 voor 2 uur werk vind je teveel? De logica ontbreekt mij ergens, al ben ik het met je eens dat het teveel is !

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne
                              Het is geen kwestie van een kwartier hé. Al heeft ie er nu 1 minuut werk aan, of 55minuten, ge betaalt 1 werkuur...
                              Inderdaad, eindelijk iemand die het snapt...
                              Dat is waarmee ik in de VW garage in't zak werd gezet, iets wat mij bij de vorige Toyota-dealer nooit overkomen is.
                              Had ie er 45 minuten werk aan gehad kreeg ie dat kwartiertje als drinkgeld, ik ben geen asgier. Maar nu gaat het om een luttel kwartier waarvoor ik een vol uur aangerekend krijg. Ik weet niet of het te vergelijken valt, maar om verder te gaan met de 'vakmannen' waar BP over begonnen was, de monteurs van dakbedekking werken bij ons ook per uur. Indien jouw dak lekt en zij hebben 30 minuten werk voor reparatie wordt 30 minuten gefactureerd (in't wit dan) én wordt een forfait geheven voor de verplaatsingen.

                              EDIT: om verder te borduren op het geval van mijn raam: indien de VW-dealer echt service had willen geven repareerde ie m'n ruit voorlopig (zoals op het factuurtje stond 'voorlopige fixatie) en vroeg ie iets meer bij de montage van het mechanisme (wat ie moest bijbestellen) ipv 2 keer een factuur uit te schrijven voor een reparatie die niet uitgevoerd was. Maar dit terzijde.
                              Last edited by ; 16/01/2006, 21:55.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                                Inderdaad, eindelijk iemand die het snapt...
                                Dat is waarmee ik in de VW garage in't zak werd gezet, iets wat mij bij de vorige Toyota-dealer nooit overkomen is.
                                Had ie er 45 minuten werk aan gehad kreeg ie dat kwartiertje als drinkgeld, ik ben geen asgier. Maar nu gaat het om een luttel kwartier waarvoor ik een vol uur aangerekend krijg. Ik weet niet of het te vergelijken valt, maar om verder te gaan met de 'vakmannen' waar BP over begonnen was, de monteurs van dakbedekking werken bij ons ook per uur. Indien jouw dak lekt en zij hebben 30 minuten werk voor reparatie wordt 30 minuten gefactureerd (in't wit dan) én wordt een forfait geheven voor de verplaatsingen.
                                Ik repareer mijn eigen dak want die vakmannen bakken er 90% niets van.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                                  € 84 voor 0,25 uur werk vind je correct, € 450 voor 2 uur werk vind je teveel? De logica ontbreekt mij ergens, al ben ik het met je eens dat het teveel is !
                                  Ik wil het uitleggen maar doe het niet, ik amuseer me rot

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Blue propeller
                                    Ik wil het uitleggen maar doe het niet, ik amuseer me rot
                                    Je hoeft niet, ik vul mijn dagen voor 50% met het maken van facturen, de kans is groot dat ik er meer kaas van gegeten heb dan jij
                                    Ik weet dus perfect waar er op gesjoemeld wordt, en indien ik dit aanklaag kan ik de garagist een proces aandoen voor valse facturatie, aangezien ie zaken aanrekend die niet uitgevoerd zijn (indien ik getuigen zou hebben van de reparatie en diens tijdsbestek uiteraard). Maar dat wist je ook al zeker?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                                      Je hoeft niet, ik vul mijn dagen voor 50% met het maken van facturen, de kans is groot dat ik er meer kaas van gegeten heb dan jij
                                      Ik weet dus perfect waar er op gesjoemeld wordt, en indien ik dit aanklaag kan ik de garagist een proces aandoen voor valse facturatie, aangezien ie zaken aanrekend die niet uitgevoerd zijn (indien ik getuigen zou hebben van de reparatie en diens tijdsbestek uiteraard). Maar dat wist je ook al zeker?
                                      Ik heb een glazen bol, wist je dat nog niet . En idd ik eet daar niet zoveel kaas van...
                                      Last edited by ; 16/01/2006, 22:03.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Blue propeller
                                        Ik heb een glazen bol, wist je dat nog niet . En idd ik eet daar niet zoveel kaas van...
                                        Wel, dat zijn nu eenmaal zaken waar de gewone consument zich laat aan vangen. Zowel de kleine fox-rijder als de Phaeton-fanaat. Ik wil niet de moraalridder uithangen maar het is gewoon niet eerlijk tov de klant.
                                        Ik hoor je nu al zeggen 'hij is daar weer met Toyota' maar een half uur werk was ginds een half uur betalen. Was trouwens ook bij de Peugeot-boer af en toe het geval. Indien we wat meer haar op onze tanden zouden hebben zou het onderhoud bij VW of zelfs BMW een stukje goedkoper worden. Iets wat voor velen in deze dure brandstof-tijden een mooi geschenk is
                                        Indien dat laatste zo zou worden ben ik bereid weer een VW'tje onder mijn kont te leggen. Maar ik heb niet echt zin om bij ieder onderhoud een paar honderd Eurootjes neer te leggen voor de smile van de dealer...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                                          Wel, dat zijn nu eenmaal zaken waar de gewone consument zich laat aan vangen. Zowel de kleine fox-rijder als de Phaeton-fanaat. Ik wil niet de moraalridder uithangen maar het is gewoon niet eerlijk tov de klant.
                                          Ik hoor je nu al zeggen 'hij is daar weer met Toyota' maar een half uur werk was ginds een half uur betalen. Was trouwens ook bij de Peugeot-boer af en toe het geval. Indien we wat meer haar op onze tanden zouden hebben zou het onderhoud bij VW of zelfs BMW een stukje goedkoper worden. Iets wat voor velen in deze dure brandstof-tijden een mooi geschenk is
                                          Indien dat laatste zo zou worden ben ik bereid weer een VW'tje onder mijn kont te leggen. Maar ik heb niet echt zin om bij ieder onderhoud een paar honderd Eurootjes neer te leggen voor de smile van de dealer...
                                          Prop dat dan eens in de Peugeot-topic, anders is er daar nooit leven. Of in de Bmw-topic ambiance verzekerd. *mijn creatieve organisatorische geest draait op volle toeren*

                                          ps: honderd €, niet overdrijven eh

                                          Comment

                                          Working...
                                          X