Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLKSWAGEN Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
    Wel prijs vond ik ook een dikke meevaller. Zijn carpass hebben we ook ingekeken en regelmatig zijn onderhoud gehad.
    Enkel de ontkoppelingspedaal piepte wat, maar met een beetje olie zal dat wel opgelost geraken

Hij wordt ook nog gekeurd voor verkoop dus zal wel in orde zijn als hij erdoor geraakt zeker? Zowiezo erna ga ik hem wel nog eens laten controleren door onze garagist, mocht ik hem kopen althans...

Link, zie pm
    Keuring voor verkoop is verplicht hé.
    Keuring alleen vertrouw ik niet echt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Trendax Bekijk Berichten
      De prijs is alleszins een koopje vind ik. Ik ken het blok niet super goed maar 140k is niet weinig maar ook niet super veel. Als hij op regelmatige tijdstippen zijn onderhoud heeft gehad, zullen de km's niet super veel uitmaken. Daarnaast ben je van één van de grootste onderhoudskosten af nl. de distributieriem.

Ik zou de wagen wel eens laten 'onderzoeken' bij bv vab-vtb. Zo'n onderzoek zal je nog meer zekerheid geven over de aankoop.

Heb je geen link?
      Pas hier toch wel beter mee op. Bij mij was dat ook 'zogezegd' vervangen én het stond zelfs op een factuur. Achteraf bleek echter dat dit niet zo was. Denk dat er genoeg garagisten zijn die zeggen dat de riem nog goed genoeg is en de klanten 'wijsmaken' dat het vervangen is. Het is tenslotte een hele karwei.

Gevolg in mijn geval: 2900 EUR kosten.

Beter voorkomen dan genezen dus . Een distributieriem is niet duur, het zijn de werkuren maar. Als je iemand kent die dat voor jou wilt doen, dan zou ik dat zeker en vast doen. Wist ik toen maar wat ik nu weet, dan was ik 2900 EUR rijker.

Trouwens, Golf IV GTI = Nooit zo'n extreme GTI geweest als de I, II, V en VI, maar toch wel de moeite. Alleen al voor die zeteltjes...

Er was een 150 en 180pk versie, maar aangezien de uwe van 99 is zal het wel de 150pk-versie zijn. Mss wat getuned dan.

Verbruik is natuurlijk het grote nadeel, hangt af van je budget.

Toevallig geen foto's van de buitenzijde?
      nls2000

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nls Bekijk Berichten
        Trouwens, Golf IV GTI = Nooit zo'n extreme GTI geweest als de I, II, V en VI, maar toch wel de moeite. Alleen al voor die zeteltjes...

Er was een 150 en 180pk versie, maar aangezien de uwe van 99 is zal het wel de 150pk-versie zijn. Mss wat getuned dan.

Verbruik is natuurlijk het grote nadeel, hangt af van je budget.

Toevallig geen foto's van de buitenzijde?
        Mja distributieriem-verhaal is wel redelijk ambetant geweest voor je.
        Maar verkoper beweert bij hoog en laag dat die vervangen is en zei dat motor tip top in orde is, aangezien hij er een grote kost aan gehad heeft.

Zeteltjes zijn echt de max vind ik, maar daar alleen doe je het niet voor natuurlijk, het is wel leuk meegenomen.

Het gaat om de 'standaard' 150 pk versie.

Verbruik zal wel niet zoveel hoger liggen dan wat ik nu heb, want zit nu al aan 10 liter. En aangezien de wagen meer kracht zal hebben, zal ik wss ook wel wat minder moeten tot het uiterste drijven.

Foto's van exterieur heb ik enkel van op het internet;
        zoals ik zei vooraan heeft hij aan bestuurderskant een paaltje meegehad en zie je wat krassen. Ook onder het VW logo vooraan is er zo een plek waar de verf af is (wss door de zon). Je ziet het ook op onderstaande foto als een vagere plek.
        Maar zoals ik al zei die voorbumper wordt herspoten binnen de prijs, ofwel doe ik er nog vanaf (bv 5000 enkel voor banden te wisselen en zonder spuitwerk) en laat het dan achteraf doen, zodat ik weet dat het zeker degelijk gedaan is.

Exterieur is ongeveer identiek aan wat ik nu heb, alleen denk ik is de paint ietwat donkerder, maar weet het niet zeker.

En het mag dan misschien de 'mindere' zijn onder de Gti's, het moet voor een jongegast ook wel nog te verzekeren vallen hé . Daarom is een 1.8i turbo 20V voor mij meer dan genoeg.
        2009 BMW E91 320d
        2002 BMW E46 M3
        2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
        2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

• Bangelijke velgen trouwens.

Comment

• Auto's met Y-platen die nu al te koop staan, vertrouw ik ergens nooit

Moest je de kans hebben én er is echt niks aan die auto én je wilt die auto, dan zou ik dat ook wel doen! Hopelijk wordt hij de jouwe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
              Auto's met Y-platen die nu al te koop staan, vertrouw ik ergens nooit

Moest je de kans hebben én er is echt niks aan die auto én je wilt die auto, dan zou ik dat ook wel doen! Hopelijk wordt hij de jouwe.
              Hmmm wel hij heeft de wagen van september en heeft er in die tijd 20.000 kms hoofdzakelijk autostrade mee afgelegd.
              Vandaar dus de keuze voor een diesel...

Best nog es eens een kenner meenemen dus die alles checkt, of vragen of ik er eens naar vab ofzo mag gaan voor een checkup
              2009 BMW E91 320d
              2002 BMW E46 M3

Comment

• 1.8T's zijn goed en betrouwbaar mits er goed voor gezorgd werd. Ook zonder al te veel kosten wat meer power uit te halen. Er is echter 1 ding ongelooflijk belangrijk en dat is tijdig olie verversen met een goede volsynthetische olie. Deze motoren hebben veel last van sludge (verharden van de olie), met als toppunt een dichtgeslibte oliezeef (en dus verlies van oliedruk).

Als je hem koopt kan je dus best meteen de motor laten reinigen (forte of zo) en nadien olie verversen. Eventueel binnen een half jaartje opnieuw.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                  1.8T's zijn goed en betrouwbaar mits er goed voor gezorgd werd. Ook zonder al te veel kosten wat meer power uit te halen. Er is echter 1 ding ongelooflijk belangrijk en dat is tijdig olie verversen met een goede volsynthetische olie. Deze motoren hebben veel last van sludge (verharden van de olie), met als toppunt een dichtgeslibte oliezeef (en dus verlies van oliedruk).

Als je hem koopt kan je dus best meteen de motor laten reinigen (forte of zo) en nadien olie verversen. Eventueel binnen een half jaartje opnieuw.
                  Bedankt Rosse voor deze wel heel nuttige tip!
                  Wat denk je er globaal over? Zou jij het doen mocht je op zoek zijn?
                  Of zijn er dingen waarbij je twijfels hebt?

Anders nog dingen waar ik op moet letten voor aankoop?
                  2009 BMW E91 320d
                  2002 BMW E46 M3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                    wat voor banden zijn dat?

Wij hadden altijd conti's daarna pirelli's op de Touey
                    Euh, Toyo Proxes S/T, 255 55 R 18.

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
                      Bedankt Rosse voor deze wel heel nuttige tip!
                      Wat denk je er globaal over? Zou jij het doen mocht je op zoek zijn?
                      Of zijn er dingen waarbij je twijfels hebt?

Anders nog dingen waar ik op moet letten voor aankoop?
                      Moeilijk te zeggen, ik ben niet zo'n Golf 4 fan (geen enkele "even" golf trouwens), maar da's persoonlijk, want technisch zijn ze goed. Dus als hij je aanstaat moet je niet twijfelen.

Comment

• Heeft de V10TDI van de eerste generatie Touy bekende problemen? En welke zijn dit dan? Ik meen dat er ook veel van die eerste V10 Touy's afbranden, waar ligt dit aan en is daar een modificatie opgekomen ofzo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                          Heeft de V10TDI van de eerste generatie Touy bekende problemen? En welke zijn dit dan?
                          Jep, die heeft wel sommige kinderziektes als elektronica problemen ed.

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                          Ik meen dat er ook veel van die eerste V10 Touy's afbranden, waar ligt dit aan en is daar een modificatie opgekomen ofzo?

Veel, omdat er één keer één uitgebrand is?

Comment

Heeft de V10TDI van de eerste generatie Touy bekende problemen? En welke zijn dit dan? Ik meen dat er ook veel van die eerste V10 Touy's afbranden, waar ligt dit aan en is daar een modificatie opgekomen ofzo?
                            Eerste generatie Touey's = ziekte met sperdifferentieel.
                            Ook de onze had een nieuwe gekregen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Trendax Bekijk Berichten
                              Keuring voor verkoop is verplicht hé.
                              Keuring alleen vertrouw ik niet echt.
                              Is niet verplicht. Bepaal je gewoon zelf...

Comment

• knappe golf !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                                  Jep, die heeft wel sommige kinderziektes als elektronica problemen ed.

Veel, omdat er één keer één uitgebrand is?
                                  Ik herinner mij zo toch al een stuk of 3 uitgebrande touy's op internet gezien te hebben. Ik vind dat relatief veel ja.

Comment

Heeft de V10TDI van de eerste generatie Touy bekende problemen? En welke zijn dit dan? Ik meen dat er ook veel van die eerste V10 Touy's afbranden, waar ligt dit aan en is daar een modificatie opgekomen ofzo?
                                    Mechanische Schäden an einem gebrauchten VW Touareg sind selten, dafür kann es Probleme mit der Elektrik geben. Das ist wohl der Preis für die unzähligen Komfortextras des großen SUV.

Comment

• W126 -> E36 -> E38 -> toch maar terug W126 -> Touareg V10

??

ofzoiets?

Comment

• Heb ik je verliefd laten worden op de V10 RRD?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                                          W126 -> E36 -> E38 -> toch maar terug W126 -> Touareg V10

??

ofzoiets?

Moest ik het geld er voor hebben, zou ik vaker van auto wisselen als van onderbroek. Ik ben echt niet gemaakt om lang met een zelfde auto te rijden. Dus ik wissel ook regelmatig van ''toekomstige'' auto . En eigenlijk verkeert het altijd in het zelfde kringetje hoor: BMW 3, 5, 7 of X5. Mercedes E-klasse of S-klasse. VW Touy V10, Golf V GTI of dikke Passat, Saab 9-5 aero, Range Rover... dat zal het ver zijn denk ik .

Dat zijn de auto's waar ik wekelijks over twijfel, ik heb een ernstige vorm van Tomskitis, maar ik laat het gewoon wat minder hard blijken als Tommeke.

Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                                          Heb ik je verliefd laten worden op de V10 RRD?
                                          Ik was daar al serieus verliefd op, maar het feit dat ze nu nog ''maar'' 15k gaan en op LV te zetten zijn maakt het wel interessant!

Comment

Working...
                                          X