Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLKSWAGEN Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik mis blue propeller...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
      Ik weet niet wat het in theorie zou moeten opleveren, maar in de praktijk vind ik toch ook dat ik een stuk meer grip heb in de regen met de bredere banden.

      Natuurlijk is mijn 1.6 niet zo'n "koppelbeest" Als ik vanuit stilstand met gedraaide wielen op een natte ondergrond plankgas geef, heb ik zo goed als geen wielspin ... dat zegt genoeg, zeker
      Ik heb met mijn SDI zelfs een kleine wielspin op natte ondergrond

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
        Ik mis blue propeller...
        hij heeft bijna gedaan met huilen.

        Comment


        • comfort

          dus zoals eerder vermeld zou ik opteren voor een bredere velg; van 6 naar 7,5 waardoor Polo toch wat baanvaster moet worden!

          maar nu is het zo dat die sportophanging van vw al héél hard staat en ik dus zeker niet aan comfort wil inboeten! nu is mijn vraag of de grote van een velg echt zoveel veranderd aan het comfort.. is 17" te groot tov comfort en opteer ik beter voor 7,5 - 16" ?

          Comment


          • Door breder te gaan qua band hoef je niet direct aan comfort in te boeten, als je daarentegen een grotere velg (17") wil steken, dan gaat het comfort zeker achteruit... (op een polo toch)

            Zo reed mijn vorige wagen met 225/50R16 comfortabeler dan met de originele wielen met 195/65R15...
            Maar door nadien 17" velgen te steken met een even brede band ging het comfort wel achteruit !

            Volgens mij hangt het comfort af van de hoogte van de band en niet van de breedte.
            Dus logisch gevolg, hoe groter de velg (17" - 18" - 19") hoe lager het comfort maar hoe mooier het uitzicht !

            Afwegen dus wat voor jou het belangrijkste is...

            Comment


            • bwa, als je breder wil gaan verlaag je sowieso je profiel om door de keuring te geraken en lager profiel is minder comfort

              bredere banden is meer geluid en meer verbruik
              behalve de looks doet het niet veel als je niet op de spits rijdt

              Comment


              • De keuring zal idd een groot struikelblok zijn vrees ik !
                Op een Polo GTI steken ze nu 6.5 x 16 velgen met 205/45R16 bandjes dus ik vrees dat 7.5 niet gehomologeerd zal zijn voor een polo...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91
                  De keuring zal idd een groot struikelblok zijn vrees ik !
                  Op een Polo GTI steken ze nu 6.5 x 16 velgen met 205/45R16 bandjes dus ik vrees dat 7.5 niet gehomologeerd zal zijn voor een polo...
                  toch wel, bij votex staan in hun assortiment voor de polo 7,5 X 17" dus denk niet dat dat een probleem is
                  Last edited by ; 26/01/2006, 20:39.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door VWgolf ABT Caractere
                    ok, na de examens zal ik der mijn lessen eens op loslaten
                    Dat is goed.
                    A Twist of the Wrist

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                      Bron?
                      De debriefing op het autosalon...
                      '13 Audi A4 Avant 2.0TDI 136pk S-Line multitronic
                      '12 VW Tiguan 2.0TDI 110pk Sport & Style 6v

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Yves
                        De debriefing op het autosalon...
                        In welke garage ben jij verkoper?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                          In welke garage ben jij verkoper?


                          Check PM.
                          '13 Audi A4 Avant 2.0TDI 136pk S-Line multitronic
                          '12 VW Tiguan 2.0TDI 110pk Sport & Style 6v

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Yves


                            Check PM.
                            Will do

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Friedrich
                              dus zoals eerder vermeld zou ik opteren voor een bredere velg; van 6 naar 7,5 waardoor Polo toch wat baanvaster moet worden!

                              maar nu is het zo dat die sportophanging van vw al héél hard staat en ik dus zeker niet aan comfort wil inboeten! nu is mijn vraag of de grote van een velg echt zoveel veranderd aan het comfort.. is 17" te groot tov comfort en opteer ik beter voor 7,5 - 16" ?
                              Ik herinner me dat hier toch iemand z'n 17" velgen op z'n Polo er terug heeft afgehaald omdat ze té oncomfortabel waren. Ik zou het ook niet aanraden, ik denk dat 16" voor een Polo het ideale compromis is tussen sport en comfort.

                              Ik ben op m'n golf van 15" naar 17" gegaan en het verschil is toch duidelijk voelbaar (en hoorbaar) vind ik. Je moet er iets voor overhebben, maar ik heb me de keuze nog niet beklaagd...
                              '13 Audi A4 Avant 2.0TDI 136pk S-Line multitronic
                              '12 VW Tiguan 2.0TDI 110pk Sport & Style 6v

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Yves
                                Ik ben op m'n golf van 15" naar 17" gegaan en het verschil is toch duidelijk voelbaar (en hoorbaar) vind ik.
                                tuurlijk dat 't voelbaar is, bij 't ontwerp van de Golf vergeten ze keer op keer de ophanging. vanaf de III is die veel te hard.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                                  tuurlijk dat 't voelbaar is, bij 't ontwerp van de Golf vergeten ze keer op keer de ophanging. vanaf de III is die veel te hard.
                                  Foutje moet kunnen denken ze in WOB, ze betalen toch

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                                    hé gatver, ik heb hier een hoop fun gemist!

                                    de TDI is leverbaar geweest vanaf de Golf III, vanaf '91 dus. er zullen uitzonderingen geweest zijn, einde-reeksen van de II die techniek van de III meekregen, overgangsmodelletjes dus. het kleinste kind, en ik veronderstel dus ook Blauw Propje, weet dat. voor de TDI was er de GTD, een aangeblazen 1600 cc'tje. 'k heb zelfs m'n twijfels over het al dan niet leverbaar geweest zijn in de I van een turbodieseltje, 't paste in elk geval omdat de II niet meer was dan een verbouwde I op technisch gebied. we spreken dan wel over een periode waarin Blauw Propje nog maar net het stadium van vloeibaar zijn ontgroeid was, zijn voedsel echter nog niet. misschien kan 'ie zich eerst eens deftig informeren over de achtergrond van z'n aanbeden merk alvorens iedereen met verkoopspraatjes om de oren te slaan. zou 'ie 't al doorhebben dat de roots van VW in het derde rijk liggen en dat door ingrijpen van 'den engelsman' na WO II het merk is kunnen blijven bestaan? de duitse arrogantie heeft dus een voedingsbodem gekregen dankzij buitenlandse steun. niet echt iets om fier op te zijn.
                                    Zat jij toen al in staat van ontbinding.
                                    De geschiedenis van Volkswagen ken ik al te goed, van Ivan Hirst tot Nordhoff en van Leiding tot Piëch.
                                    Ohja, de Direkt-Einspritzung is maar vanaf Augustus 1993 in productie gegaan, dus ik vrees dat jij hier toch in de fout bent gegaan.
                                    Last edited by ; 28/01/2006, 15:49.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                                      hij heeft bijna gedaan met huilen.
                                      Ik ben 3 dagen weg van beschaving en jullie beginnen mij al te missen. Jullie verdienen echt wel een gemeende knuffel.
                                      Last edited by ; 28/01/2006, 15:08.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                                        Ik mis blue propeller...
                                        Ik mis jou ook

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                                          voor zo'n tdi-ding moet je ofwel gestudeerd hebben, ofwel 't ding aan de computer hangen om te zien dat 'ie over z'n kilometers is om de olie te verversen.
                                          Mankeer je de studies,VAG 1551/1552 (dient als vb) of beide?
                                          Last edited by ; 28/01/2006, 15:08.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X