Ik mis blue propeller...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VOLKSWAGEN Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door alex69alexIk weet niet wat het in theorie zou moeten opleveren, maar in de praktijk vind ik toch ook dat ik een stuk meer grip heb in de regen met de bredere banden.
Natuurlijk is mijn 1.6 niet zo'n "koppelbeest" Als ik vanuit stilstand met gedraaide wielen op een natte ondergrond plankgas geef, heb ik zo goed als geen wielspin ... dat zegt genoeg, zeker
Comment
-
comfort
dus zoals eerder vermeld zou ik opteren voor een bredere velg; van 6 naar 7,5 waardoor Polo toch wat baanvaster moet worden!
maar nu is het zo dat die sportophanging van vw al héél hard staat en ik dus zeker niet aan comfort wil inboeten! nu is mijn vraag of de grote van een velg echt zoveel veranderd aan het comfort.. is 17" te groot tov comfort en opteer ik beter voor 7,5 - 16" ?
Comment
-
Door breder te gaan qua band hoef je niet direct aan comfort in te boeten, als je daarentegen een grotere velg (17") wil steken, dan gaat het comfort zeker achteruit... (op een polo toch)
Zo reed mijn vorige wagen met 225/50R16 comfortabeler dan met de originele wielen met 195/65R15...
Maar door nadien 17" velgen te steken met een even brede band ging het comfort wel achteruit !
Volgens mij hangt het comfort af van de hoogte van de band en niet van de breedte.
Dus logisch gevolg, hoe groter de velg (17" - 18" - 19") hoe lager het comfort maar hoe mooier het uitzicht !
Afwegen dus wat voor jou het belangrijkste is...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91De keuring zal idd een groot struikelblok zijn vrees ik !
Op een Polo GTI steken ze nu 6.5 x 16 velgen met 205/45R16 bandjes dus ik vrees dat 7.5 niet gehomologeerd zal zijn voor een polo...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Friedrichdus zoals eerder vermeld zou ik opteren voor een bredere velg; van 6 naar 7,5 waardoor Polo toch wat baanvaster moet worden!
maar nu is het zo dat die sportophanging van vw al héél hard staat en ik dus zeker niet aan comfort wil inboeten! nu is mijn vraag of de grote van een velg echt zoveel veranderd aan het comfort.. is 17" te groot tov comfort en opteer ik beter voor 7,5 - 16" ?
Ik ben op m'n golf van 15" naar 17" gegaan en het verschil is toch duidelijk voelbaar (en hoorbaar) vind ik. Je moet er iets voor overhebben, maar ik heb me de keuze nog niet beklaagd...'13 Audi A4 Avant 2.0TDI 136pk S-Line multitronic
'12 VW Tiguan 2.0TDI 110pk Sport & Style 6v
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door YvesIk ben op m'n golf van 15" naar 17" gegaan en het verschil is toch duidelijk voelbaar (en hoorbaar) vind ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveldhé gatver, ik heb hier een hoop fun gemist!
de TDI is leverbaar geweest vanaf de Golf III, vanaf '91 dus. er zullen uitzonderingen geweest zijn, einde-reeksen van de II die techniek van de III meekregen, overgangsmodelletjes dus. het kleinste kind, en ik veronderstel dus ook Blauw Propje, weet dat. voor de TDI was er de GTD, een aangeblazen 1600 cc'tje. 'k heb zelfs m'n twijfels over het al dan niet leverbaar geweest zijn in de I van een turbodieseltje, 't paste in elk geval omdat de II niet meer was dan een verbouwde I op technisch gebied. we spreken dan wel over een periode waarin Blauw Propje nog maar net het stadium van vloeibaar zijn ontgroeid was, zijn voedsel echter nog niet. misschien kan 'ie zich eerst eens deftig informeren over de achtergrond van z'n aanbeden merk alvorens iedereen met verkoopspraatjes om de oren te slaan. zou 'ie 't al doorhebben dat de roots van VW in het derde rijk liggen en dat door ingrijpen van 'den engelsman' na WO II het merk is kunnen blijven bestaan? de duitse arrogantie heeft dus een voedingsbodem gekregen dankzij buitenlandse steun. niet echt iets om fier op te zijn.
De geschiedenis van Volkswagen ken ik al te goed, van Ivan Hirst tot Nordhoff en van Leiding tot Piëch.
Ohja, de Direkt-Einspritzung is maar vanaf Augustus 1993 in productie gegaan, dus ik vrees dat jij hier toch in de fout bent gegaan.
Comment
-
Comment
Comment