Afgelopen week weer een sterk staaltje 'deutsche grundlichkeit' mogen proeven. Verleden donderdag rij ik de parking af en wil m'n wagen draaien om vooruit verder te rijden. Ik rij achterwaarts, draai af, wil naar 1e schakelen waarvoor ik ontkoppel en hopla...koppelingspedaal komt niet meer terug.
Na een kijkje genomen te hebben bleek de veer helemaal afgebroken (hydraulische koppeling, voor diegenen die al moesten weten waarover ik het heb). Normaal gezien moet je dit met wat kracht en een goede tang (m'n vrouw was thuis) enigsinds kunnen reparareren. Haal dus m'n gereedschap boven. Wat zie ik, heel de haak waar de veer in zou moeten zitten is afgebroken. Op de koop toe is de plastic houder die ervoor zorgt dat de koppelingspedaal halverwege blijft hangen eruit gekomen (van de schok?) en is er die, omv de veer, niet meer in te krijgen. Iets wat absoluut niet zou mogen, de wagen is heeft 110.000km waarvan 70% snelweg gereden...
Het was 19.30. Geluk dat nog een collega de parking na mij afreedt. Ie kon me naar huis voeren, wat rijden ging niet meer. Slepen was geen optie, kstond in Virton, 300 km van huis.
's Anderdaags naar Garage Godfrind SA. Slepen kon ie niet, een kijkje gaan nemen evenmin, laat staan de wagen repareren. Dinsdagvoormiddag, ten vroegste. Van service gesproken...
Benieuwd wat me dit gaat kosten, zelf doen of laten uitvoeren door m'n VW-specialist is geen optie, ik moet de wagen uit putje Ardennen in O-VL krijgen.
Geluk dat ik m'n partnertje (Peus) heb om kilometers te vreten.
Eens dit gerepareerd is moet ik es goed nadenken over hoe het verder moet met de VW. Ik raak meer en meer overtuigd van de Corolla Wagon. Waarschijnlijk minder ziel en geest dan de gemiddelde steak haché bij de beter slager, 85% gekopieerd van de betere merken en 100% oude-venten bak maar ie staat er tenminste als er moet gereden worden. Anderzijds zal ik nergens geen sterkere motor meer vinden dan ons SDI'tje, dat staat vast.
Het worden hersen-belastende weken...
Na een kijkje genomen te hebben bleek de veer helemaal afgebroken (hydraulische koppeling, voor diegenen die al moesten weten waarover ik het heb). Normaal gezien moet je dit met wat kracht en een goede tang (m'n vrouw was thuis) enigsinds kunnen reparareren. Haal dus m'n gereedschap boven. Wat zie ik, heel de haak waar de veer in zou moeten zitten is afgebroken. Op de koop toe is de plastic houder die ervoor zorgt dat de koppelingspedaal halverwege blijft hangen eruit gekomen (van de schok?) en is er die, omv de veer, niet meer in te krijgen. Iets wat absoluut niet zou mogen, de wagen is heeft 110.000km waarvan 70% snelweg gereden...
Het was 19.30. Geluk dat nog een collega de parking na mij afreedt. Ie kon me naar huis voeren, wat rijden ging niet meer. Slepen was geen optie, kstond in Virton, 300 km van huis.
's Anderdaags naar Garage Godfrind SA. Slepen kon ie niet, een kijkje gaan nemen evenmin, laat staan de wagen repareren. Dinsdagvoormiddag, ten vroegste. Van service gesproken...
Benieuwd wat me dit gaat kosten, zelf doen of laten uitvoeren door m'n VW-specialist is geen optie, ik moet de wagen uit putje Ardennen in O-VL krijgen.
Geluk dat ik m'n partnertje (Peus) heb om kilometers te vreten.
Eens dit gerepareerd is moet ik es goed nadenken over hoe het verder moet met de VW. Ik raak meer en meer overtuigd van de Corolla Wagon. Waarschijnlijk minder ziel en geest dan de gemiddelde steak haché bij de beter slager, 85% gekopieerd van de betere merken en 100% oude-venten bak maar ie staat er tenminste als er moet gereden worden. Anderzijds zal ik nergens geen sterkere motor meer vinden dan ons SDI'tje, dat staat vast.
Het worden hersen-belastende weken...
Comment