Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLKSWAGEN Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Afgelopen week weer een sterk staaltje 'deutsche grundlichkeit' mogen proeven. Verleden donderdag rij ik de parking af en wil m'n wagen draaien om vooruit verder te rijden. Ik rij achterwaarts, draai af, wil naar 1e schakelen waarvoor ik ontkoppel en hopla...koppelingspedaal komt niet meer terug.

    Na een kijkje genomen te hebben bleek de veer helemaal afgebroken (hydraulische koppeling, voor diegenen die al moesten weten waarover ik het heb). Normaal gezien moet je dit met wat kracht en een goede tang (m'n vrouw was thuis) enigsinds kunnen reparareren. Haal dus m'n gereedschap boven. Wat zie ik, heel de haak waar de veer in zou moeten zitten is afgebroken. Op de koop toe is de plastic houder die ervoor zorgt dat de koppelingspedaal halverwege blijft hangen eruit gekomen (van de schok?) en is er die, omv de veer, niet meer in te krijgen. Iets wat absoluut niet zou mogen, de wagen is heeft 110.000km waarvan 70% snelweg gereden...

    Het was 19.30. Geluk dat nog een collega de parking na mij afreedt. Ie kon me naar huis voeren, wat rijden ging niet meer. Slepen was geen optie, kstond in Virton, 300 km van huis.

    's Anderdaags naar Garage Godfrind SA. Slepen kon ie niet, een kijkje gaan nemen evenmin, laat staan de wagen repareren. Dinsdagvoormiddag, ten vroegste. Van service gesproken...
    Benieuwd wat me dit gaat kosten, zelf doen of laten uitvoeren door m'n VW-specialist is geen optie, ik moet de wagen uit putje Ardennen in O-VL krijgen.
    Geluk dat ik m'n partnertje (Peus) heb om kilometers te vreten.

    Eens dit gerepareerd is moet ik es goed nadenken over hoe het verder moet met de VW. Ik raak meer en meer overtuigd van de Corolla Wagon. Waarschijnlijk minder ziel en geest dan de gemiddelde steak haché bij de beter slager, 85% gekopieerd van de betere merken en 100% oude-venten bak maar ie staat er tenminste als er moet gereden worden. Anderzijds zal ik nergens geen sterkere motor meer vinden dan ons SDI'tje, dat staat vast.

    Het worden hersen-belastende weken...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door TT2
      Blauw is denk ik de enigste kleur dat ik hem nog niet irl heb in gezien...
      Vloekt wel een beetje met de rode lijn e
      Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
        Afgelopen week weer een sterk staaltje 'deutsche grundlichkeit' mogen proeven. Verleden donderdag rij ik de parking af en wil m'n wagen draaien om vooruit verder te rijden. Ik rij achterwaarts, draai af, wil naar 1e schakelen waarvoor ik ontkoppel en hopla...koppelingspedaal komt niet meer terug.

        Na een kijkje genomen te hebben bleek de veer helemaal afgebroken (hydraulische koppeling, voor diegenen die al moesten weten waarover ik het heb). Normaal gezien moet je dit met wat kracht en een goede tang (m'n vrouw was thuis) enigsinds kunnen reparareren. Haal dus m'n gereedschap boven. Wat zie ik, heel de haak waar de veer in zou moeten zitten is afgebroken. Op de koop toe is de plastic houder die ervoor zorgt dat de koppelingspedaal halverwege blijft hangen eruit gekomen (van de schok?) en is er die, omv de veer, niet meer in te krijgen. Iets wat absoluut niet zou mogen, de wagen is heeft 110.000km waarvan 70% snelweg gereden...

        Het was 19.30. Geluk dat nog een collega de parking na mij afreedt. Ie kon me naar huis voeren, wat rijden ging niet meer. Slepen was geen optie, kstond in Virton, 300 km van huis.

        's Anderdaags naar Garage Godfrind SA. Slepen kon ie niet, een kijkje gaan nemen evenmin, laat staan de wagen repareren. Dinsdagvoormiddag, ten vroegste. Van service gesproken...
        Benieuwd wat me dit gaat kosten, zelf doen of laten uitvoeren door m'n VW-specialist is geen optie, ik moet de wagen uit putje Ardennen in O-VL krijgen.
        Geluk dat ik m'n partnertje (Peus) heb om kilometers te vreten.

        Eens dit gerepareerd is moet ik es goed nadenken over hoe het verder moet met de VW. Ik raak meer en meer overtuigd van de Corolla Wagon. Waarschijnlijk minder ziel en geest dan de gemiddelde steak haché bij de beter slager, 85% gekopieerd van de betere merken en 100% oude-venten bak maar ie staat er tenminste als er moet gereden worden. Anderzijds zal ik nergens geen sterkere motor meer vinden dan ons SDI'tje, dat staat vast.

        Het worden hersen-belastende weken...
        Wat ik hierboven lees, zijn persoonlijke problemen.
        Dat jij dan de link legt tussen uw problemen met de auto en een volledig merk, tja, wat moet je daarvan zeggen?
        Jij hebt gewoon pech gehad.
        Ofwel leg je u daarbij neer ofwel stap je over naar een ander merk, welk waarschijnlijk evenveel risico biedt op tegenslag maar u blijkbaar wel een beter gevoel zal bezorgen...
        Volgens mij bestaan er geen slechte auto's of merken meer, alleen maar (te) veelseisende klanten.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Löwe
          Wat ik hierboven lees, zijn persoonlijke problemen.
          Dus een koppelingspedaal dat afbreekt na amper 100.000km + het pompje kapot is normaal en mijn fout?

          Kvraag mij af wat er zou gebeurd zijn indien ik aan 130 op de snelweg rijd, plots breekt m'n koppeling en kan ik niet meer terugschakelen, laat staan in neutrale stand zetten...

          Veeleisend ben ik niet, indien ik dat was lag ie al lang buiten. Alleen maak ik mij de bedenking dat dat niet zou mogen gebeuren bij één der betere duitse wagens in die klasse.

          Donderdag naar de garage, ben benieuwd
          Last edited by ; 20/02/2006, 17:21.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
            Dus een koppelingspedaal dat afbreekt na amper 100.000km + het pompje kapot is normaal en mijn fout?

            Kvraag mij af wat er zou gebeurd zijn indien ik aan 130 op de snelweg rijd, plots breekt m'n koppeling en kan ik niet meer terugschakelen, laat staan in neutrale stand zetten...

            Veeleisend ben ik niet, indien ik dat was lag ie al lang buiten. Alleen maak ik mij de bedenking dat dat niet zou mogen gebeuren bij één der betere duitse wagens in die klasse.

            Donderdag naar de garage, ben benieuwd
            Ik zeg toch nergens dat dat UW fout is?
            Ik begrijp u zeker wel maar ik wil gewoon maar zeggen:
            Een merk met een betrouwbaar imago geeft u nog geen volledige garantie op een probleemloze rit.
            Per auto met zo'n afgebroken koppelingspedaal zijn er waarschijnlijk 99(...) die die zever nooit zullen voorhebben.
            Zoiets mag inderdaad niet gebeuren, bij geen enkel merk.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Löwe
              Ik zeg toch nergens dat dat UW fout is?

              Ik begrijp u zeker wel maar ik wil gewoon maar zeggen:
              Een merk met een betrouwbaar imago geeft u nog geen volledige garantie op een probleemloze rit.
              Per auto met zo'n afgebroken koppelingspedaal zijn er waarschijnlijk 99(...) die die zever nooit zullen voorhebben.
              Zoiets mag inderdaad niet gebeuren, bij geen enkel merk.
              Zoals je aanhaalt zal je met geen enkel merk zeker zijn nooit brokken te hebben, daar het nu eenmaal gebruiksvoorwerpen blijven.

              Enkel ben ik teleurstesteld, het zijn niet de goedkoopste wagens in hun segment & het was een model einde-reeks, indien het kinderziekte's betrof zouden deze per definitie niet meer mogen voorkomen hebben.
              We will see, enkel benieuwd wat dit grapje me deze keer gaat kosten.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                Zoals je aanhaalt zal je met geen enkel merk zeker zijn nooit brokken te hebben, daar het nu eenmaal gebruiksvoorwerpen blijven.

                Enkel ben ik teleurstesteld, het zijn niet de goedkoopste wagens in hun segment & het was een model einde-reeks, indien het kinderziekte's betrof zouden deze per definitie niet meer mogen voorkomen hebben.
                We will see, enkel benieuwd wat dit grapje me deze keer gaat kosten.
                Ok, laat het maar weten.

                Comment


                • @Stefanus: ik vind het erg voor je wat je hebt voorgehad met je auto. De service van die Waalse concessie laat duidelijk te wensen over Is het een officiële dealer eigenlijk?

                  Wat ik ook wel erg vind is dat jij het 'VW-LOVERS-topic' zo vaak als uitlaatklep gebruikt voor je frustraties en ergernissen ivm het merk. We krijgen hier al die negatieve kritiek en ervaringen die je hebt over/met VW. Ik kan misschien enkel voor mezelf spreken maar ik lees liever andere dingen in dit topic. Misschien kan je dus best elders terecht met je uitlatingen, bv. in 'Het grote ergernis topic', of je kan misschien een nieuw topic openen: 'Het VW-haters topic'. Ik ben er zeker van dat dat nog bijval zou hebben bij sommige op het forum. Maar dan moet je dit topic tenminste niet meer 'vervuilen' met je vele negatief getinte posts. No hard feelings, though.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door JelleM
                    Dee zulle ze wel platgezwierd hebben!
                    maar neen
                    hij zal wel verlaagd zijn, maar hier spelen ze "vals" met die boomschors. Trukje van de foor, daardoor zakt hij wat weg, en lijkt hij dieper te staan.
                    soms laten ze hun banden platter, en soms graven ze zelfs en putje waar ze dan inrijden

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis
                      @Stefanus: ik vind het erg voor je wat je hebt voorgehad met je auto. De service van die Waalse concessie laat duidelijk te wensen over Is het een officiële dealer eigenlijk?
                      Ja, is'n officiële dealer. Heeft zelfs 2 garage's daar in de streek. Spijtig dat wagen zo ver staat, anders had ik hem naar hier laten slepen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis
                      Wat ik ook wel erg vind is dat jij het 'VW-LOVERS-topic' zo vaak als uitlaatklep gebruikt voor je frustraties en ergernissen ivm het merk.
                      Dit is de eerste nare ervaring die ik hier post. Graag de link naar de andere in DIT TOPIC, dan verwijder ik ze even speciaal voor jou.
                      M'n andere problemen met die bak heb ik gedeeld met de mede-forummers in andere topics waar zo trouwens volledig on-topic waren.

                      Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis
                      @We krijgen hier al die negatieve kritiek en ervaringen die je hebt over/met VW. Ik kan misschien enkel voor mezelf spreken maar ik lees liever andere dingen in dit topic.
                      Lees dan selectief zou ik zeggen. Bij mijn weten worden er op een forum ervaringen gedeeld (in dit geval een slechte). Indien ik een good-news-show wil lezen koop ik wel één of ander boekje bij de dagbladhandel. Er bestaat namelijk nog leven naast velgen bestuderen en bejubelen hoe schoon kleurtjes wel zijn

                      Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis
                      Maar dan moet je dit topic tenminste niet meer 'vervuilen' met je vele negatief getinte posts. No hard feelings, though.
                      Zoals gezegd, indien ik post ervaringen in een relevant topic, een VW-problemen-topic bestaat niet en zal er ook niet snel komen vermoed ik. Ook de positieve zaken heb ik vermeld. (vergeten te lezen?)

                      Indien de mod's dit graag verplaatsen naar iets anders, laat ik ze helemaal doen


                      Grtz
                      Last edited by ; 20/02/2006, 20:54.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                        Indien ik een good-news-show wil lezen koop ik wel één of ander boekje bij de dagbladhandel.
                        krijg jij D'Ieteren-magazine niet in de bus?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                          krijg jij D'Ieteren-magazine niet in de bus?
                          Valt onder de reclame in mijn persoonlijke postboekhouding en vliegt bijgevolg op een koude winteravond de haard in, samen met de andere boekjes.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                            Valt onder de reclame in mijn persoonlijke postboekhouding en vliegt bijgevolg op een koude winteravond de haard in, samen met de andere boekjes.
                            tu quoque, filii mi?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                              tu quoque, filii mi?
                              Jep jep...



                              ...Pappie?!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                                krijg jij D'Ieteren-magazine niet in de bus?
                                Ik ook, wanneer kwamen die onderdelen van dat VW-bouwpakket.
                                A Twist of the Wrist

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                                  Jep jep...



                                  ...Pappie?!
                                  alleen als Cleopatra jouw mammie is. of hoe zat dat verhaaltje ook weer in mekaar?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                                    Ik ook, wanneer kwamen die onderdelen van dat VW-bouwpakket.
                                    Komen? Voor de onderdelen moet je opleggen hoor!

                                    Comment


                                    • Ik heb even een (dom) vraagje :

                                      Vandaag viel me plots op dat nieuwe VW en audi's van die witte plijsters hebben, aan de ramen en handvaten en soms een deel van de deur. Nu ik dacht eerst dat dit was om te beschermen maar dan zoude ze toch heel de wagen moeten inpakken en nu worden er slechts enkele delen beplijstert.

                                      Dus men vraag, waarom dienen die witte plijsters op nieuwe wagens ?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Mr Red
                                        Ik heb even een (dom) vraagje :

                                        Vandaag viel me plots op dat nieuwe VW en audi's van die witte plijsters hebben, aan de ramen en handvaten en soms een deel van de deur. Nu ik dacht eerst dat dit was om te beschermen maar dan zoude ze toch heel de wagen moeten inpakken en nu worden er slechts enkele delen beplijstert.

                                        Dus men vraag, waarom dienen die witte plijsters op nieuwe wagens ?
                                        Voor zover ik weet is dat weldegelijk voor te beschermen

                                        Sommige merken transporteren wagens volledig beschermd, andere, bepaalde onderdelen
                                        1982 BMW E28 528i
                                        2013 BMW F31 318d

                                        2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Cedrick
                                          Sommige merken transporteren wagens volledig beschermd, andere, bepaalde onderdelen
                                          Idd, de meest kwetsbare waarschijnlijk.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X