Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Der GTD ist wieder da: Er leistet 170 PS, holt die Kraft aus dem Keller, verbraucht im Schnitt nur 5,3 Liter. Und die Optik hat er vom GTI. Genau gegen den muss er hier antreten.
Ben een beetje aan het kijken voor een nieuw crossautotje, en dacht aan een golf ( 2 of 3)
Als er iemand eentje weet staan voor zo weinig mogelijk geld, liefst in oost-vlaanderen mag hij me altijd iets laten weten
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
Ander vraagje:
Gisteren toen ik om m'n velgen ging had die kerel nog dakdragers liggen voor een golf IV 3deurs die hij echt voor een prikje wou wegdoen.
Nu vraag ik me af of die ook passen op een 5 deurs en wat dat ongeveer nieuw kost?
Ik weet niet of dit de juiste plaats is om het te vragen, maar ik denk dat hier zeker mensen zijn die me kunnen helpen. Ik rijd met een golf 4 tdi (90 pk). Wagen is nu 6 jaar oud, net groot onderhoud (90k km) gehad en onlangs nog blanco gekeurd (kan weer 2 jaar verder zonder keuring) dus technisch staat die in orde.
Nu zou ik volgende zaken graag veranderen/laten doen:
* EGR-klep afdichten en heel dat gedoe (ik ken er niets van dus laat ik het maar op "gedoe" houden) uitkuisen. Aangezien ik nog vele jaren (toch zeker 2-3) met men wagen wil rijden ga ik ervan uit dat die EGR-klep ooit toch eens gaat moeten gekuisd worden en dan lijkt het nu het beste moment te zijn. Ook vind ik dat men wagen niet altijd even veel kracht levert. Hiermee bedoel ik, net dat ietsje minder trekkracht dan gewoonlijk (kan ook tussen de oren zitten). Vandaar dat ik de EGR-klep verdenk.
* Verstuivers vervangen: wellicht de verstuivers van de 110pk versie plaatsen.
Mijn vraag is: Waar kan ik het best terecht voor zo'n zaken? Ik ben een leek op het gebied van autotechniek, toch wat betreft zelf dingen doen. EGR-klep afdichten en uitkuisen bijvoorbeeld, doet de dealer dat? Kan je bijvoorbeeld de verstuivers ergens bestellen en door de dealer laten inbouwen? 't Is dat ik eigenlijk geen enkele andere plaats ken waar ik met alle vertrouwen men wagen zou kunnen binnenbrengen, maar die rekenen goed door natuurlijk...niet dat ik opzoek ben naar de goedkoopste oplossingen, wel naar de beste.
Edit: Misschien ook nog vragen: Ik vind veel informatie op Nederlandse websites, meer heb nog niet echt Belgische websites/winkels gevonden waar ik verstuivers kan kopen/laten plaatsen.
Ander vraagje:
Gisteren toen ik om m'n velgen ging had die kerel nog dakdragers liggen voor een golf IV 3deurs die hij echt voor een prikje wou wegdoen.
Nu vraag ik me af of die ook passen op een 5 deurs en wat dat ongeveer nieuw kost?
Ik heb ondertussen wat foto's ontvangen van die kerel en passen dus ook op een 5 deurs. Zijn van auto 5 denk ik zo, maar echt geen idee qua nieuwprijs.
Denk wel dat ik ze voor 15-20 euro zou kunnen krijgen
Iemand een idee hoeveel een achterbumper met gat/klepje voor een wegneembare trekhaak voor een Golf 5 zou kosten? Het onderste zwarte stuk dus. 'k Zou misschien een trekhaak willen steken, om een Thule fietsrek te kunnen dragen.
Comment