Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VOLKSWAGEN Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door nlsEn is Trendline redelijk compleet of eerder basis? (Wat is de volledigste line?)
- Fox: /
- Polo:
- Trendline
- Comfortline
- Golf (Plus):
- Trendline
- Comfortline
- Sportline
- Jetta:
- Comfortline
- Sportline
- Caddy:
- People
- Life
- Touran:
- Conceptline
- Trendline
- Highline
- Passat (Variant):
- Trendline
- Comfortline
- Highline
- Sharan (enkel speciale series):
- Freestyle
- Upgrade
- Executive
- Multivan:
- Trendline
- Comfortline
- Highline
- Touareg: /
- Phaeton: /
De B2B-line, die beschikbaar is op de Golf (Plus), Jetta, Passat en Touran heb ik er ook niet tussen gezet. Dit is eigenlijk een speciale serie die blijvend is. Zo'n versie is gebaseerd op de standaarduitvoering maar heeft ook metaalkleur en een andere optie (afhankelijk van model; boordcomputer/airco/...) in de standaarduitrusting zitten. Voor de Sharan heb ik de speciale series er wel bij gezet, omdat dit de enige beschikbare zijn tot het einde van het model.
Dan zijn er ook nog de beperkte series, zoals de iFox, Polo (Sport) Edition, Golf (Plus) Edition, New Beetle Cabrio Elegance Edition en Touran Tie-Break die momenteel beschikbaar zijn. Dit is vergelijkbaar met de B2B-line: het zijn auto's gebaseerd op een bepaalde uitvoering, met een specifieke basisuitrusting die wel rijkelijker is dan bij de B2B-line. Vaak gaat het over esthetische opsmuk, stijl bumper-/stootlijsten in koetswerkkleur, velgen, ... al dan niet in combinatie met functionele uitrusting. Deze speciale series zijn dus (meestal) beperkt, in tegenstelling tot de B2B-line.
Hopelijk verduidelijkt dit de zaak. Als je nog vragen hebt: shoot!
Comment
-
Ik heb ondertussen vernomen dat je best, als je naar een Golf IV diesel zoekt, je naar de 90-pk variant zoekt. Maar wat raden jullie aan qua kilometerstand? Niets kopen boven welk aantal kilometers?
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibisHang af van het model. Hieronder even opsommen voor de verschillende VW modellen, telkens van basis uitrustingsniveau tot hoogste:
- Fox: /
- Polo:
- Trendline
- Comfortline
- Golf (Plus):
- Trendline
- Comfortline
- Sportline
- Jetta:
- Comfortline
- Sportline
- Caddy:
- People
- Life
- Touran:
- Conceptline
- Trendline
- Highline
- Passat (Variant):
- Trendline
- Comfortline
- Highline
- Sharan (enkel speciale series):
- Freestyle
- Upgrade
- Executive
- Multivan:
- Trendline
- Comfortline
- Highline
- Touareg: /
- Phaeton: /
De B2B-line, die beschikbaar is op de Golf (Plus), Jetta, Passat en Touran heb ik er ook niet tussen gezet. Dit is eigenlijk een speciale serie die blijvend is. Zo'n versie is gebaseerd op de standaarduitvoering maar heeft ook metaalkleur en een andere optie (afhankelijk van model; boordcomputer/airco/...) in de standaarduitrusting zitten. Voor de Sharan heb ik de speciale series er wel bij gezet, omdat dit de enige beschikbare zijn tot het einde van het model.
Dan zijn er ook nog de beperkte series, zoals de iFox, Polo (Sport) Edition, Golf (Plus) Edition, New Beetle Cabrio Elegance Edition en Touran Tie-Break die momenteel beschikbaar zijn. Dit is vergelijkbaar met de B2B-line: het zijn auto's gebaseerd op een bepaalde uitvoering, met een specifieke basisuitrusting die wel rijkelijker is dan bij de B2B-line. Vaak gaat het over esthetische opsmuk, stijl bumper-/stootlijsten in koetswerkkleur, velgen, ... al dan niet in combinatie met functionele uitrusting. Deze speciale series zijn dus (meestal) beperkt, in tegenstelling tot de B2B-line.
Hopelijk verduidelijkt dit de zaak. Als je nog vragen hebt: shoot!
- Basic (nu heet dit niveau bij de V trendline)
- comfortline (naam is behouden, alsook de karakteristieken van het niveau)
- trendline (nu heet dit niveau bij de V sportline)
- highline (is nu bij de V weggevallen geloof ik)
(Het is allemaal uit de losse pols, so don't shoot me als je er fouten instaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nlsBedankt voor de toelichting jakkewibis
Oorspronkelijk geplaatst door nlskenner blijkbaar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BekéWeet er soms iemand hoeveel de 16" rabbit ('Road 66' dacht ik) velgen kosten mocht je deze als optie nemen bij de aankoop van een nieuwe (volks!) wagen?
Of hoeveel ze kosten in het Rabbit pakket?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MercedeskeIk heb ondertussen vernomen dat je best, als je naar een Golf IV diesel zoekt, je naar de 90-pk variant zoekt. Maar wat raden jullie aan qua kilometerstand? Niets kopen boven welk aantal kilometers?2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caractereniks kopen boven de 140.000 km's als je nog enkele jaren plezier wil hebben. 90 pk is op veilig spelen en bovendien taksvriendelijk!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StefanusWaarom 140.000km? Eens boven de 200.000km komen er wat standaard-kosten aan maar indien er correct gereden is met de wagen kunnen de blokjes makkelijk 350.000km aan. Deze samen met de SDI zijn de sterkst gebouwde direct geïnjecteerde die VW ooit op de markt gebracht heeft.2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caractereer van uitgaande dat je er toch ook nog enkele jaren wil van genieten en toch nog kunnen doorverkopen voor meer dan 500 euro is 140.000 ideaal. nog geen kosten en al veel koopjes te doen. dan na vijf jaar verkopen met 230.000 ofzo en toch nog iets recupereren. dat lijkt me het goedkoopste!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StefanusDat is waar. Indien 'ie z'n bakkie gewoon wil 'op'rijden zit 'ie veilig tot aan 200.000km.2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BekéWeet er soms iemand hoeveel de 16" rabbit ('Road 66' dacht ik) velgen kosten mocht je deze als optie nemen bij de aankoop van een nieuwe (volks!) wagen?
Of hoeveel ze kosten in het Rabbit pakket?
De naam van de velg is Route 66
Comment
Comment