Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLKSWAGEN Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis
    Van waar komt die beschrijving? Van monospace heb ik nog nooit gehoord bij VW. Trendline is een uitrustingsniveau, net zoals conceptline, comfortline, highline, B2B,...
    En is Trendline redelijk compleet of eerder basis? (Wat is de volledigste line?)
    nls2000

Comment

• highline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nls
        En is Trendline redelijk compleet of eerder basis? (Wat is de volledigste line?)
        Hang af van het model. Hieronder even opsommen voor de verschillende VW modellen, telkens van basis uitrustingsniveau tot hoogste:
        • Fox: /
        • Polo:
          • Trendline
          • Comfortline
        • Golf (Plus):
          • Trendline
          • Comfortline
          • Sportline
        • Jetta:
          • Comfortline
          • Sportline
        • Caddy:
          • People
          • Life
        • Touran:
          • Conceptline
          • Trendline
          • Highline
        • Passat (Variant):
          • Trendline
          • Comfortline
          • Highline
        • Sharan (enkel speciale series):
          • Freestyle
          • Upgrade
          • Executive
        • Multivan:
          • Trendline
          • Comfortline
          • Highline
        • Touareg: /
        • Phaeton: /
        Ik heb de speciale versies zoals CrossPolo, GTI's, GT, R32 er niet tussen gezet, maar die hebben uiteraard ook een specifieke uitrusting.
        De B2B-line, die beschikbaar is op de Golf (Plus), Jetta, Passat en Touran heb ik er ook niet tussen gezet. Dit is eigenlijk een speciale serie die blijvend is. Zo'n versie is gebaseerd op de standaarduitvoering maar heeft ook metaalkleur en een andere optie (afhankelijk van model; boordcomputer/airco/...) in de standaarduitrusting zitten. Voor de Sharan heb ik de speciale series er wel bij gezet, omdat dit de enige beschikbare zijn tot het einde van het model.
        Dan zijn er ook nog de beperkte series, zoals de iFox, Polo (Sport) Edition, Golf (Plus) Edition, New Beetle Cabrio Elegance Edition en Touran Tie-Break die momenteel beschikbaar zijn. Dit is vergelijkbaar met de B2B-line: het zijn auto's gebaseerd op een bepaalde uitvoering, met een specifieke basisuitrusting die wel rijkelijker is dan bij de B2B-line. Vaak gaat het over esthetische opsmuk, stijl bumper-/stootlijsten in koetswerkkleur, velgen, ... al dan niet in combinatie met functionele uitrusting. Deze speciale series zijn dus (meestal) beperkt, in tegenstelling tot de B2B-line.

Hopelijk verduidelijkt dit de zaak. Als je nog vragen hebt: shoot!

Comment

• Ik heb ondertussen vernomen dat je best, als je naar een Golf IV diesel zoekt, je naar de 90-pk variant zoekt. Maar wat raden jullie aan qua kilometerstand? Niets kopen boven welk aantal kilometers?

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
          2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
          2012-...
          '07 BMW 118d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis
            Hang af van het model. Hieronder even opsommen voor de verschillende VW modellen, telkens van basis uitrustingsniveau tot hoogste:
            • Fox: /
            • Polo:
              • Trendline
              • Comfortline
            • Golf (Plus):
              • Trendline
              • Comfortline
              • Sportline
            • Jetta:
              • Comfortline
              • Sportline
            • Caddy:
              • People
              • Life
            • Touran:
              • Conceptline
              • Trendline
              • Highline
            • Passat (Variant):
              • Trendline
              • Comfortline
              • Highline
            • Sharan (enkel speciale series):
              • Freestyle
              • Upgrade
              • Executive
            • Multivan:
              • Trendline
              • Comfortline
              • Highline
            • Touareg: /
            • Phaeton: /
            Ik heb de speciale versies zoals CrossPolo, GTI's, GT, R32 er niet tussen gezet, maar die hebben uiteraard ook een specifieke uitrusting.
            De B2B-line, die beschikbaar is op de Golf (Plus), Jetta, Passat en Touran heb ik er ook niet tussen gezet. Dit is eigenlijk een speciale serie die blijvend is. Zo'n versie is gebaseerd op de standaarduitvoering maar heeft ook metaalkleur en een andere optie (afhankelijk van model; boordcomputer/airco/...) in de standaarduitrusting zitten. Voor de Sharan heb ik de speciale series er wel bij gezet, omdat dit de enige beschikbare zijn tot het einde van het model.
            Dan zijn er ook nog de beperkte series, zoals de iFox, Polo (Sport) Edition, Golf (Plus) Edition, New Beetle Cabrio Elegance Edition en Touran Tie-Break die momenteel beschikbaar zijn. Dit is vergelijkbaar met de B2B-line: het zijn auto's gebaseerd op een bepaalde uitvoering, met een specifieke basisuitrusting die wel rijkelijker is dan bij de B2B-line. Vaak gaat het over esthetische opsmuk, stijl bumper-/stootlijsten in koetswerkkleur, velgen, ... al dan niet in combinatie met functionele uitrusting. Deze speciale series zijn dus (meestal) beperkt, in tegenstelling tot de B2B-line.

Hopelijk verduidelijkt dit de zaak. Als je nog vragen hebt: shoot!
            Zo is het inderdaad bij de nieuwe modellen. Bij de vorige reeksen zat het wat anders in elkaar. Neem nu de golf IV:
            • Basic (nu heet dit niveau bij de V trendline)
            • comfortline (naam is behouden, alsook de karakteristieken van het niveau)
            • trendline (nu heet dit niveau bij de V sportline)
            • highline (is nu bij de V weggevallen geloof ik)
            Bij de golf IV zijn de comfortline en de trendline zo een beetje aan elkaar gewaagd qua opties. Waar bij de comfortline opties ontbreken vind je deze weer terug bij de trendline en andersom is het hetzelfde liedje. Bij de trendline had je bijvoorbeeld ook de zwarte achterlichten, de sportzetels, alu-inleg en van die zaken. De comfortline had dan weer de floeren zetels. De twee niveau's kostten ongeveer evenveel. De comfortline was gericht op comfort, de trendline was gericht op sport. De highline was dan weer een gezonde mix van de twee.

(Het is allemaal uit de losse pols, so don't shoot me als je er fouten instaan.

Comment

• Bedankt voor de toelichting jakkewibis, kenner blijkbaar

edit: en glennvc
              Last edited by nls; 06/04/2006, 13:52.
              nls2000

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nls
                Bedankt voor de toelichting jakkewibis
                Gaarne gedaan.

Oorspronkelijk geplaatst door nls
                kenner blijkbaar
                Bwah, laat ons zeggen dat ik er gewoon regelmatig mee in contact kom. Het zou dus maar erg zijn moest ik het niet weten. Maar als ik dan toch eens met mijn 'kennis' naar buiten mag komen...ik moet hier al vaak genoeg onderdoen.

Comment

• Weet er soms iemand hoeveel de 16" rabbit ('Road 66' dacht ik) velgen kosten mocht je deze als optie nemen bij de aankoop van een nieuwe (volks!) wagen?

Of hoeveel ze kosten in het Rabbit pakket?
                  Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beké
                    Weet er soms iemand hoeveel de 16" rabbit ('Road 66' dacht ik) velgen kosten mocht je deze als optie nemen bij de aankoop van een nieuwe (volks!) wagen?

Vraagje voor Tigra mss, die heeft ne prépensionnée (niet z'n vader ) in Rabbit-uitvoering dacht ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske
                      Ik heb ondertussen vernomen dat je best, als je naar een Golf IV diesel zoekt, je naar de 90-pk variant zoekt. Maar wat raden jullie aan qua kilometerstand? Niets kopen boven welk aantal kilometers?
                      niks kopen boven de 140.000 km's als je nog enkele jaren plezier wil hebben. 90 pk is op veilig spelen en bovendien taksvriendelijk!
                      2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                      2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caractere
                        niks kopen boven de 140.000 km's als je nog enkele jaren plezier wil hebben. 90 pk is op veilig spelen en bovendien taksvriendelijk!
                        Waarom 140.000km? Eens boven de 200.000km komen er wat standaard-kosten aan maar indien er correct gereden is met de wagen kunnen de blokjes makkelijk 350.000km aan. Deze samen met de SDI zijn de sterkst gebouwde direct geïnjecteerde die VW ooit op de markt gebracht heeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                          Waarom 140.000km? Eens boven de 200.000km komen er wat standaard-kosten aan maar indien er correct gereden is met de wagen kunnen de blokjes makkelijk 350.000km aan. Deze samen met de SDI zijn de sterkst gebouwde direct geïnjecteerde die VW ooit op de markt gebracht heeft.
                          er van uitgaande dat je er toch ook nog enkele jaren wil van genieten en toch nog kunnen doorverkopen voor meer dan 500 euro is 140.000 ideaal. nog geen kosten en al veel koopjes te doen. dan na vijf jaar verkopen met 230.000 ofzo en toch nog iets recupereren. dat lijkt me het goedkoopste!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caractere
                            er van uitgaande dat je er toch ook nog enkele jaren wil van genieten en toch nog kunnen doorverkopen voor meer dan 500 euro is 140.000 ideaal. nog geen kosten en al veel koopjes te doen. dan na vijf jaar verkopen met 230.000 ofzo en toch nog iets recupereren. dat lijkt me het goedkoopste!
                            Dat is waar. Indien 'ie z'n bakkie gewoon wil 'op'rijden zit 'ie veilig tot aan 200.000km.

Comment

Dat is waar. Indien 'ie z'n bakkie gewoon wil 'op'rijden zit 'ie veilig tot aan 200.000km.
                              en ook dat is waar! laat weten als je beslist hebt hé!

Comment

• Whieee, kheb een forumfwiendje

Comment

Whieee, kheb een forumfwiendje
                                  ik kies mijn vrienden wel zelf hé

Comment

• Comment

• Bangelijk knap

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beké
                                        Weet er soms iemand hoeveel de 16" rabbit ('Road 66' dacht ik) velgen kosten mocht je deze als optie nemen bij de aankoop van een nieuwe (volks!) wagen?

zoals ik in PM al kwam te zeggen... ik weet het niet wat die velgen alleen kosten

De naam van de velg is Route 66

Comment

• Heeft er soms iemand foto's van Golf 4tjes met 17" Exor velgen?

Alvast bedankt!
                                          Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

Working...
                                          X