Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VOLKSWAGEN Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk BerichtenGeen W12 bij ons1982 BMW E28 528i
2013 BMW F31 318d
2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
Wat een gaaf ding.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk BerichtenPFL interieur van onze Phaeton
FL
Hebben jullie ooit technische of andere problemen gehad (ik denk dan vooral aan storingen in de electronica)?
Tx!
2001 Porsche 996TT (the automotive equivalent of a sledgehammer) SOLD
2005 BMW 530D Touring (kids hauling device)
2009 Suzuki GSXR1000 (madferit)
2005 Husqvarna 450 TE (to get dirty) FOR SALE
2013 Nissan Leaf (daily)
1972 Honda Novio 50 cc 4-stroke (to be restored)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk BerichtenTot heden geen problemen gehad.
2001 Porsche 996TT (the automotive equivalent of a sledgehammer) SOLD
2005 BMW 530D Touring (kids hauling device)
2009 Suzuki GSXR1000 (madferit)
2005 Husqvarna 450 TE (to get dirty) FOR SALE
2013 Nissan Leaf (daily)
1972 Honda Novio 50 cc 4-stroke (to be restored)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk BerichtenBinnenin is er niet zoveel veranderd buiten het nieuwe multimediasysteem in de middenconsole.
Comment
-
Golf 1 GTI oettinger 16S
Oorspronkelijk geplaatst door Jules_w Bekijk BerichtenIk hoor de laatste tijd overal dat de DSG-bakken van VW verschrikkelijk zijn ? Klopt dit ? En zoja , waarom ? Ik kan het me eigenlijk moeilijk voorstellen ... Commentaren gaan van onaangenaam rijden tot gewoon slechte kwaliteit , veel problemen ed.2015 BMW S1000R
2010 Renault Clio RS Cup
1987 Volkswagen Golf GTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk BerichtenDSG is een prachtig systeem, alleen zul je sneller problemen hebben met koppelingen en kapotte tandwielen. Tjah doe mij voorlopig maar een manueleA Twist of the Wrist
Comment
-
Wat staat er hier toch weer allemaal
"van horen zeggen overal" is nogal vaag he. Er zullen wel mensen zijn die problemen hebben met een DSG net zoals er mensen zijn die problemen hebben met andere versnellingsbakken ook. Ik denk dat de rijstijl van de bestuurder in sommige gevallen de verklaring is van een 'slechte' versnellingsbak.
Geloof je echt alles wat je hoort of leest? Zo ja, lees dan verder alstublieft: mij heeft iemand verteld die op bezoek is geweest bij het grootste versnellingsbakkenrevisiebedrijf in Nederland dat ze met DSG bakken het minste problemen hebben. Maar ja, misschien worden alle slechte DSG bakken gehouden voor de auto's die op de Belgische markt terecht komen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenWat staat er hier toch weer allemaal
"van horen zeggen overal" is nogal vaag he. Er zullen wel mensen zijn die problemen hebben met een DSG net zoals er mensen zijn die problemen hebben met andere versnellingsbakken ook. Ik denk dat de rijstijl van de bestuurder in sommige gevallen de verklaring is van een 'slechte' versnellingsbak.
Geloof je echt alles wat je hoort of leest? Zo ja, lees dan verder alstublieft: mij heeft iemand verteld die op bezoek is geweest bij het grootste versnellingsbakkenrevisiebedrijf in Nederland dat ze met DSG bakken het minste problemen hebben. Maar ja, misschien worden alle slechte DSG bakken gehouden voor de auto's die op de Belgische markt terecht komen...
Nu zijn de TSI en TFSI motoren een perfecte basis om te chippen, boosten, turboupgrades etc en dan loopt het mis.
En in nederland is het zo dat veel tuners beter ingelicht zijn dan hier in belgië (no offence brunoL). Ik doel dan vooral op het zomaar chippen dat hier in belgië veelvuldig toegepast is. Chippen is 1 ding, maar het is geweten dat de DSG's er moeite mee hebben. De gewone 6 versnellingsbak (manueel) kan er wel mee om, maar bij serieuze upgrades moet je toch switchen naar andere internals voor je OEM bak.
Mijn ervaring: zwak punt van vw/audi, de versnellingsbakken....
voorbeelden?
Sure,
Mijn auto: 2de versnellingsbak op 265 000km (aanvaardbaar) maar de synchro is versleten op de 2de
mijn pa zijn audi a6 van 2007: nukkige 1ste, 2de en haken in 3de (112 000km) notabene, die v-bak is beschermd door elektronische begrenzing in 1ste versnelling.
maat zijn golf 5 SDI: Gat in de v-bak gekregen door een rondvliegend onderdeel
DSG bij een gechipte, gemiltekte golf 5 R32: kapot na 60 000km, synchro op 2de versleten, koppeling van 1ste,3de en 5de compleet naar de zak, tandwiel van 1ste kapot(launchen)
Ik denk dat versnellingsbakken dezer dagen nog vaak een genegereerd onderwerp is bij het onderhoud...
tkan toeval zijn ook, maar ik vrees ervoor.
en alles wat vw nu op tafel gooit kwa performance autos, zei het gti of golf R (scirocco R weet ik niet) was ik niet zo van onder de indruk. Snel ja, maar beleving? Heel jammer dat vw zijn pluimen wat verliest.
positieve noot om te eindigen:
originele rallye van vw motorsportLast edited by Ice_ken; 14/09/2010, 01:45.2015 BMW S1000R
2010 Renault Clio RS Cup
1987 Volkswagen Golf GTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten1e generatie had wel wat problemen, maar de FL was betrouwbaarder dacht ik.
Lang geleden trouwens dat ik daar nog es mee gereden heb...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk BerichtenZo dramatisch ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DuDe Bekijk BerichtenKun je bij vw eigenlijk ergens je opties opvragen aan de hand van de codes?A Twist of the Wrist
Comment
Comment