Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLKSWAGEN Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Comment

• Bovenstaande is die van jullie?
      1982 BMW E28 528i
      2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

• Geen W12 bij ons

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
          Geen W12 bij ons
          How, 'k had niet op de uitlaten gelet
          1982 BMW E28 528i
          2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten

Wat een gaaf ding.
            Die Polo GT is inderdaad zalig, de eigenaar zit ook op steilheck.nl.

E30SHOP.be
            - Alles voor uw BMW E30.
            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

PFL interieur van onze Phaeton

FL
              Bedankt! Zoek de 7 verschillen

Hebben jullie ooit technische of andere problemen gehad (ik denk dan vooral aan storingen in de electronica)?

Tx!

2001 Porsche 996TT (the automotive equivalent of a sledgehammer) SOLD
              2005 BMW 530D Touring (kids hauling device)
              2009 Suzuki GSXR1000 (madferit)
              2005 Husqvarna 450 TE (to get dirty) FOR SALE
              2013 Nissan Leaf (daily)
              1972 Honda Novio 50 cc 4-stroke (to be restored)

Comment

• Tot heden geen problemen gehad.

Comment

Tot heden geen problemen gehad.
                  Da's wat ne mens wil horen

2001 Porsche 996TT (the automotive equivalent of a sledgehammer) SOLD
                  2005 BMW 530D Touring (kids hauling device)
                  2009 Suzuki GSXR1000 (madferit)
                  2005 Husqvarna 450 TE (to get dirty) FOR SALE
                  2013 Nissan Leaf (daily)
                  1972 Honda Novio 50 cc 4-stroke (to be restored)

Comment

Binnenin is er niet zoveel veranderd buiten het nieuwe multimediasysteem in de middenconsole.
                    Het multimediasysteem is nog steeds de RNS 810 hoor, die had je ook al op modeljaar 2010 en ik denk zelfs ook 2009. Nu kan je wel de 'Google'-functie erbij nemen.

Comment

• Ik hoor de laatste tijd overal dat de DSG-bakken van VW verschrikkelijk zijn ? Klopt dit ? En zoja , waarom ? Ik kan het me eigenlijk moeilijk voorstellen ... Commentaren gaan van onaangenaam rijden tot gewoon slechte kwaliteit , veel problemen ed.

Comment

• Golf 1 GTI oettinger 16S

Oorspronkelijk geplaatst door Jules_w Bekijk Berichten
                        Ik hoor de laatste tijd overal dat de DSG-bakken van VW verschrikkelijk zijn ? Klopt dit ? En zoja , waarom ? Ik kan het me eigenlijk moeilijk voorstellen ... Commentaren gaan van onaangenaam rijden tot gewoon slechte kwaliteit , veel problemen ed.
                        DSG is een prachtig systeem, alleen zul je sneller problemen hebben met koppelingen en kapotte tandwielen. Tjah doe mij voorlopig maar een manuele
                        2015 BMW S1000R
                        2010 Renault Clio RS Cup
                        1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
                          DSG is een prachtig systeem, alleen zul je sneller problemen hebben met koppelingen en kapotte tandwielen. Tjah doe mij voorlopig maar een manuele
                          Zo dramatisch ?
                          A Twist of the Wrist

Comment

• Wat staat er hier toch weer allemaal

"van horen zeggen overal" is nogal vaag he. Er zullen wel mensen zijn die problemen hebben met een DSG net zoals er mensen zijn die problemen hebben met andere versnellingsbakken ook. Ik denk dat de rijstijl van de bestuurder in sommige gevallen de verklaring is van een 'slechte' versnellingsbak.

Geloof je echt alles wat je hoort of leest? Zo ja, lees dan verder alstublieft: mij heeft iemand verteld die op bezoek is geweest bij het grootste versnellingsbakkenrevisiebedrijf in Nederland dat ze met DSG bakken het minste problemen hebben. Maar ja, misschien worden alle slechte DSG bakken gehouden voor de auto's die op de Belgische markt terecht komen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                              Wat staat er hier toch weer allemaal

"van horen zeggen overal" is nogal vaag he. Er zullen wel mensen zijn die problemen hebben met een DSG net zoals er mensen zijn die problemen hebben met andere versnellingsbakken ook. Ik denk dat de rijstijl van de bestuurder in sommige gevallen de verklaring is van een 'slechte' versnellingsbak.

Geloof je echt alles wat je hoort of leest? Zo ja, lees dan verder alstublieft: mij heeft iemand verteld die op bezoek is geweest bij het grootste versnellingsbakkenrevisiebedrijf in Nederland dat ze met DSG bakken het minste problemen hebben. Maar ja, misschien worden alle slechte DSG bakken gehouden voor de auto's die op de Belgische markt terecht komen...
                              ik denk dat het verschil vooral zit bij de tuners, de eerst generatie DSG(golf 5 GTI, audi TT V6, ...) kon met moeite het originele koppel verdragen van de motoren.

Nu zijn de TSI en TFSI motoren een perfecte basis om te chippen, boosten, turboupgrades etc en dan loopt het mis.

En in nederland is het zo dat veel tuners beter ingelicht zijn dan hier in belgië (no offence brunoL). Ik doel dan vooral op het zomaar chippen dat hier in belgië veelvuldig toegepast is. Chippen is 1 ding, maar het is geweten dat de DSG's er moeite mee hebben. De gewone 6 versnellingsbak (manueel) kan er wel mee om, maar bij serieuze upgrades moet je toch switchen naar andere internals voor je OEM bak.

Mijn ervaring: zwak punt van vw/audi, de versnellingsbakken....

voorbeelden?

Sure,

Mijn auto: 2de versnellingsbak op 265 000km (aanvaardbaar) maar de synchro is versleten op de 2de

mijn pa zijn audi a6 van 2007: nukkige 1ste, 2de en haken in 3de (112 000km) notabene, die v-bak is beschermd door elektronische begrenzing in 1ste versnelling.

maat zijn golf 5 SDI: Gat in de v-bak gekregen door een rondvliegend onderdeel

DSG bij een gechipte, gemiltekte golf 5 R32: kapot na 60 000km, synchro op 2de versleten, koppeling van 1ste,3de en 5de compleet naar de zak, tandwiel van 1ste kapot(launchen)

Ik denk dat versnellingsbakken dezer dagen nog vaak een genegereerd onderwerp is bij het onderhoud...

tkan toeval zijn ook, maar ik vrees ervoor.

en alles wat vw nu op tafel gooit kwa performance autos, zei het gti of golf R (scirocco R weet ik niet) was ik niet zo van onder de indruk. Snel ja, maar beleving? Heel jammer dat vw zijn pluimen wat verliest.

positieve noot om te eindigen:

originele rallye van vw motorsport
                              Last edited by Ice_ken; 14/09/2010, 01:45.
                              2015 BMW S1000R
                              2010 Renault Clio RS Cup
                              1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

• Denk dat de problemen idd gerelateerd zijn aan 'gechipte' wagens.

Comment

1e generatie had wel wat problemen, maar de FL was betrouwbaarder dacht ik.
                                  Nog altijd geen problemen met de Touareg, wordt wel een stuk minder mee gereden, maar alles in orde ermee!

Lang geleden trouwens dat ik daar nog es mee gereden heb...

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                                    Zo dramatisch ?
                                    wat wel dramatisch is, nuja dat de massavliegwielen sneuvelen bij de skodataxi's

Comment

• Maar uiteindelijk bij gechipte wagens weet je vanzelf dat er problemen van kunnen komen.

Comment

• Kun je bij vw eigenlijk ergens je opties opvragen aan de hand van de codes?
                                        My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DuDe Bekijk Berichten
                                          Kun je bij vw eigenlijk ergens je opties opvragen aan de hand van de codes?
                                          Als je in het elsa-systeem je chassisnummer ingeeft kan je een schermpje openen met voertuiggegevens en alle opties.
                                          A Twist of the Wrist

Comment

Working...
                                          X