Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wat is de reputatie van de 1.9TDI (74kW) 101 pk motor van VW ? (bwjr 2003)
Zijn daar bepaalde minpunten aan ?
ja goed opletten dat ze onmiddelijk starten, 1.9TDI's hebben soms de neiging om traag te starten.
Dit is te wijten aan een slechte startmotor en/of accu en/of voorgloeibougies.
Etka is voor onderdelen, Elsa is een soort werkplaatshandboek op de pc waar je (aan de hand van je type of chassisnummer) allerlei informatie kunt terugvinden zoals : stroomloopschema's, aanhaalmomenten, demontage-montage handleidingen, schadenummercatalogus, forfait-tijden voor facturatie, carrosseriereparatie-werkwijzen, onderhoudswerkzaamheden (met details hoe je het moet uitvoeren) en je kan het zogenaamde rode boekje (met TPI's technische probleem-informatie over veel voorkomende problemen).
En als je online gaat (verplicht met elsapro, de opvolger van elsawin) kan je ook onderhoudslijsten voor de mekanieker maken en diss'en versturen naar de technische dienst.
Ik weet echt niet door welke MPV ik mijn oude zou vervangen: een VW Multivan 2.0 Bi turbo dieselmet DSG of een Viano 3.0 V6 automaat.
Ik verkies een automaat : voor de Viano is dit een echte automaat, voor de Multivan is dit een DSG.
De Viano is verkrijgbaar met een beproefde zware V6 diesel motor 224 PK met autom. versnellingsbak; de Multivan heeft een 2.0 liter bi turbo diesel motor 180 PK met DSG versnellingsbak, eventueel 4x4.
Wat zijn de voordelen of nadelen van beide?
Met welke wagen kan ik de minste panne verwachten, levenduur, aangenaamst rijden, ..??
Ik weet echt niet door welke MPV ik mijn oude zou vervangen: een VW Multivan 2.0 Bi turbo dieselmet DSG of een Viano 3.0 V6 automaat.
Ik verkies een automaat : voor de Viano is dit een echte automaat, voor de Multivan is dit een DSG.
De Viano is verkrijgbaar met een beproefde zware V6 diesel motor 224 PK met autom. versnellingsbak; de Multivan heeft een 2.0 liter bi turbo diesel motor 180 PK met DSG versnellingsbak, eventueel 4x4.
Wat zijn de voordelen of nadelen van beide?
Met welke wagen kan ik de minste panne verwachten, levenduur, aangenaamst rijden, ..??
dit hoort eigelijk thuis bij advies denk ik.
Maar panne's kunnen we niet voorspellen, alsook levensduur -> veel hangt af van hoe het onderhoud gebeurd. Aangenaam rijden, tjah, het blijven bestelwagens. Ga eens een testrit aanvragen. Je eigen indruk telt toch meer dan wat wij hier allemaal gaan over zeggen?
Was dat eigenlijk een speciale versie van de Golf II met die vierkante voorlichten? Of is da gewoon tuning?
Speciale versie
Golf Rallye
De Volkswagen Golf Rallye G60 (Golf II) is gebouwd als eerbetoon aan de rally-prestatie van Volkswagen. De auto wordt aangedreven door een 1800 CC 8v G60 motor met standaard 160 PK. Ook heeft de auto vierwielaandrijving om het vermogen op de weg te krijgen. Van deze Golf zijn er ongeveer 5000 gebouwd. Deze auto is te herkennen aan de uitgebouwde wielkasten en zijn jetta/corrado-achtige koplampen en grille.
waarom is de golf III zo marginaal geworden
hier in gent is 90 pct ervan uitgerust met een recente nummerplaat, velen maken veel te veel lawaai door gaten in de uitlaat, zijn voorzien van ledlichtjes langs alle kanten, half gescheurde bumpers, lelijke velgen en bestuurd door schorem dat veel te snel en continu verkeersovertredingen makend door de straten scheurt.
waarom is de golf III zo marginaal geworden
hier in gent is 90 pct ervan uitgerust met een recente nummerplaat, velen maken veel te veel lawaai door gaten in de uitlaat, zijn voorzien van ledlichtjes langs alle kanten, half gescheurde bumpers, lelijke velgen en bestuurd door schorem dat veel te snel en continu verkeersovertredingen makend door de straten scheurt.
Omdat de Golf een klassieker is en marginaal schorem onvoldoende middelen heeft om een recentere versie aan schaffen?
waarom is de golf III zo marginaal geworden
hier in gent is 90 pct ervan uitgerust met een recente nummerplaat, velen maken veel te veel lawaai door gaten in de uitlaat, zijn voorzien van ledlichtjes langs alle kanten, half gescheurde bumpers, lelijke velgen en bestuurd door schorem dat veel te snel en continu verkeersovertredingen makend door de straten scheurt.
... als ik dat zie, mis ik mijn oude Rallye met VR6 ombouw en 17" Porsche Cup I enorm. Had hem nooit weg moeten doen, maar het bod van een amerikaan was toen heel verleidelijk. Eens zien waar ik de pics heb gelaten ..
Comment