Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
1. Leuk, 'n serieuze motorstoring op zo'n dure wagen van 6 maand oud.
2. Heeft iemand ervaring hiermee? Welke klep is dat?
Met m'n polo heb ik 't zelfde voorgehad. Computertje aangehangen & via de code ben ik te weten gekomen dat m'n stuurdoor was die naar de zak was. Kostelijk grapje als je geen familie hebt die 't gratis voor je repareert...
Bij mij is dat symbooltje ook aangegaan enkele maanden terug en dat bleek voor een relais te zijn die de remlichten aanschakeld...
Wat kost een 6 jaar oude Golf IV SDI tegenwoordig nog?
Ik denk gemiddeld 7000€.
Neem een dikke 6000 voor eentje zonder airco met vrij veel kilometers en neem een kleine 8000€ voor eentje met airco en een lage kilometerstand.
Ik denk gemiddeld 7000€.
Neem een dikke 6000 voor eentje zonder airco met vrij veel kilometers en neem een kleine 8000€ voor eentje met airco en een lage kilometerstand.
T'is een ex leasebak met waarschijnlijk veel pendelkilometers. Als het er een is zoals die dat mijn pa heeft gehad is het een Base. En daar zit letterlijk niets in van opties. Geen airco, geen automatische ruiten, geen boordcomputer. Behoorlijk duffe bak. Maar wel met 10% korting op de normale herverkoopprijs.
De reden dat ik dit vraag is dat mijn pa aan zulke bakken geraakt via zijn werk.
Het is misschien best dat ik de eerste jaren rondrij in een ondergemotoriseerde voorwielaandrijving, kwestie van eerst wat ervaring op te doen eer ik een Alfa koop. Bovendien valt de verzekering van een SDI nog mee. Het wordt waarschijnlijk ofwel een Dolf ofwel een franse hatchback à la Renault Clio en Peugeot 205/206. Of iets Japans.
Jammer... ik had liever een nieuwe 75 erbij op het forum
Ik ook, maar die dingen zijn te duur om te verzekeren als 18 - 19 jarige. En de 1.6 IE's zijn niet zo dik gezaaid. Ik koop ooit wel een 75, maar dan direct een 1.8 of een twinspark. Ik heb ook al aan een 155 gedacht, maar de 1.6 versie heeft ook al 110pk en die zijn ook zeldzaam hier. Meneer Loosveld heeft gezegd dat onder de 90pk makkelijk te verzekeren is als jongere, alles erboven is bijbetalen. Ik ga me als werkloze niet gaan blauw betalen aan verzekeringen, er zijn nog andere dingen in het leven dan auto's.
Comment