Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLKSWAGEN Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik mis het sigaretten-aanstekertje in m'n golf... Ik rook niet maar ik vind het toch mooier moest daar gewoon terug zo'n aanstekertje inzitten.

Nu mijn vraag, is dat aanstekertje bij elke auto hetzelfde? Dus dan kan ik dat bvb van één of ander wrak pakken en in de Golf steken?

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
    2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
    2012-...
    '07 BMW 118d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
      Ik mis het sigaretten-aanstekertje in m'n golf... Ik rook niet maar ik vind het toch mooier moest daar gewoon terug zo'n aanstekertje inzitten.

Nu mijn vraag, is dat aanstekertje bij elke auto hetzelfde? Dus dan kan ik dat bvb van één of ander wrak pakken en in de Golf steken?

Passen doet het zeker. Je zou zelfs de aansteker van een MB in je golf kunnen steken.

(sigarettenaanstekers zijn universeel)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
        Passen doet het zeker. Je zou zelfs de aansteker van een MB in je golf kunnen steken.

(sigarettenaanstekers zijn universeel)
        Bedankt, 't is maar dat ik zeker ben dat m'n kar niet in de fik gaat schieten eh

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
        2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
        2012-...
        '07 BMW 118d

Comment

• euh, de vorige passat was toch een audi, kompleet met de audivierwielaandrijving, niet ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
            Ik mis het sigaretten-aanstekertje in m'n golf... Ik rook niet maar ik vind het toch mooier moest daar gewoon terug zo'n aanstekertje inzitten.

Tip: ga bij de auto5 een batterijtester halen, dat is een klein bakje om daarin te steken met een groen, rood en oranje lichtje op. Kan je ten allen tijde u batterijstatus zien.
            Is wel niet moeders mooiste ontwerp, maar verdomd handig bij oude(re) wagens.

Comment

• Iemand die ik ken zegt da zijn pa nen Volkswagen Passat Variant 2.0 Fsi heeft, mer hij zegt ook da et nen diesel is.Ik dacht dat FSI alleen Benzine's waren, of heb ik het fout??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bmw:) Bekijk Berichten
                Iemand die ik ken zegt da zijn pa nen Volkswagen Passat Variant 2.0 Fsi heeft, mer hij zegt ook da et nen diesel is.Ik dacht dat FSI alleen Benzine's waren, of heb ik het fout??
                Fsi is inderdaad benzine.

Comment

• Daarstraks weer getuige geweest van de VW-kwaliteit...

Mijn tante had met haar Poloke 6N tegen een voorligger geknald. Bumper beschadigd. Ze gaat tenissen, en wil terug vertrekken, batterij plat.

Dus ik ga ff depanneren door batterij van mijn mini in de polo te steken zodat ze naar hierthuis kan komen met dat ding. Met aansluiten van batterij merk ik dat de remlichten continu blijven branden. Dus lampjes eruit gehaald om kortsluiting te vermijden.

Bon, als ze hierthuis aankwam eens ff gekeken wat het probleem was. Bleek dat ze zo hard op de rem had getrapt dat heel die schakelaar en bijbehorend aansluitmechanisme gewoonweg krom was getrokken

Dus met andere woorden: een vrouw die vollop op de rem trapt voor een noodstop kan vervolgens naar de garage omdat alles krom staat

Dan schade opgemeten vooraan. viel op zich wel mee, bumper kan herbruikt worden (is toch een oude wagen), enkel de grille moet vervangen worden. de voorschermen zijn ook wel wat verplooid, evenals de grillomlijsting maar het is de moeite niet om zoiets te ontdeuken en herspuiten, gewoon rechtrekken zal wel volstaan. bevestigingen van koplampen zijn ook afgebroken, maar dat kan gefixt worden.
                  Bij het demonteren van de plastic bumper viel me trouwens op dat de metalen 'steunbalk' erachter gewoonweg half doorgeroest was en dit op een wagen van 10 jaar oud met 100.000km...leuk om weten dat je daar niet veel stevigheid van moet verwachten. Nu hij krom staat moet hij dus vervangen worden. Hopelijk levert de dealer eentje zonder roest...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    euh, de vorige passat was toch een audi, kompleet met de audivierwielaandrijving, niet ?

Jep. De motor lag dan ook in lengteligging wat voorheen nooit was geweest bij een VW denk ik. Al ben ik van dat laatste niet al te zeker. Ik ben pas deftig op de hoogte van pakweg 1995.

Comment

• Heeft er iemand al foto's van de volkswagen golf met lamborghini kleuren (ze kwamen in het oranje en geel) ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                        Daarstraks weer getuige geweest van de VW-kwaliteit...

Mijn tante had met haar Poloke 6N tegen een voorligger geknald. Bumper beschadigd. Ze gaat tenissen, en wil terug vertrekken, batterij plat.

Dus ik ga ff depanneren door batterij van mijn mini in de polo te steken zodat ze naar hierthuis kan komen met dat ding. Met aansluiten van batterij merk ik dat de remlichten continu blijven branden. Dus lampjes eruit gehaald om kortsluiting te vermijden.

Bon, als ze hierthuis aankwam eens ff gekeken wat het probleem was. Bleek dat ze zo hard op de rem had getrapt dat heel die schakelaar en bijbehorend aansluitmechanisme gewoonweg krom was getrokken

Dus met andere woorden: een vrouw die vollop op de rem trapt voor een noodstop kan vervolgens naar de garage omdat alles krom staat

Dan schade opgemeten vooraan. viel op zich wel mee, bumper kan herbruikt worden (is toch een oude wagen), enkel de grille moet vervangen worden. de voorschermen zijn ook wel wat verplooid, evenals de grillomlijsting maar het is de moeite niet om zoiets te ontdeuken en herspuiten, gewoon rechtrekken zal wel volstaan. bevestigingen van koplampen zijn ook afgebroken, maar dat kan gefixt worden.
                        Bij het demonteren van de plastic bumper viel me trouwens op dat de metalen 'steunbalk' erachter gewoonweg half doorgeroest was en dit op een wagen van 10 jaar oud met 100.000km...leuk om weten dat je daar niet veel stevigheid van moet verwachten. Nu hij krom staat moet hij dus vervangen worden. Hopelijk levert de dealer eentje zonder roest...
                        Hahaha, tja, VW...welke andere hé

Comment

• Eergisteren eens met een VW gereden...

Golfke II,
                          1.6 Diesel, 54pk, 100Nm, 4 vitessen, geen servo...

Doortrekken tot 5400 toeren, 120 rijden en da ding zit aan 4000 toeren te rammen... echt vetjes...

Wel vond ik het ding verbazend stil (windgeruis én rolgeluid) op snelheid.
                          Stationair maakt hij meer herrie dan op 120....

Toch liever een GTI'ke...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne Bekijk Berichten
                            lijkt wel plastifeuter, dat hout
                            ondanks ik het een zalige kar vind

Comment

• GTI 5-deurs:

Comment

• En het 3-deursje:

G60

Comment

• die smalle, economische en veilige bandjes

Comment

Working...
                                  X