Is toch wat anders dan de gemiddelde Polo.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VOLKSWAGEN Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Volkswagen onthult 10-traps DSG en monsterdiesel
Volkswagen heeft in Wolfsburg tijdens een innovatie-workshop een aantal nieuwtjes getoond. We krijgen onder andere een beresterke nieuwe dieselmotor en een 10-traps DSG op ons bordje.
Downsizen is het toverwoord in autoland, en dat zal het voorlopig ook wel blijven. Volkswagen heeft een nieuwe 2,0-liter viercilinder TDI gepresenteerd, die liefst 14 procent krachtiger en zuiniger is dan de 240 pk sterke biturbodiesel, die onlangs in de nieuwe Passat werd gelepeld.
Het nieuwe blok pompt er dankzij een tweetraps elektrische turbo - een nieuw systeem dat de kleptiming beheert en een injectiesysteem dat 2.500 bar kan hanteren - liefst 272 pk uit. Naar het koppel moeten we voorlopig nog even gissen.
Een andere noviteit is een hagelnieuwe 10-traps DSG-transmissie. De automatische bak gaat in 2016 in productie. Volgens de Duitse technici kan de automaat een koppel tot 550 Nm aan, wat erop wijst dat we hem waarschijnlijk in een breed scala aan toekomstige Volkswagens gaan tegenkomen.
Kijken we verder, dan komen het start-stopsysteem 2.0 tegen. Dit schakelt de motor niet alleen bij stilstand uit, maar ook al bij snelheden onder de 7 km/h. Er is ook een nieuwe 'coasting-functie' bedacht, waarbij de krachtbon zich bij hogere snelheden kan uitschakelen zodra je je voet van het gaspedaal haalt.
Bovenstaande noviteiten maken deel uit van Volkswagens voornemen om in 2018 het meest duurzame automerk ter wereld te zijn.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Klinkt allemaal goed, alleen een 10-traps DSG.
Ik begrijp echt het nut niet van zoveel versnellingenOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Als die dsg slechts 550nm aankan...de Passat heeft er nu al 500 chip die en je zit op of boven de dsg limiet...Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Buurvrouw heeft nu al 1,5 jaar een polo 6r volgens mij een 1.4 benzine. Al iedere werkdag start ze hem en gaat ze direct in 1e naar 4000 toeren om dan pas te verleggen naar 2e versnelling. Mijn hart deed er iedere keer pijn van, want zoveel toeren op een koude motor is om problemen vragen. Onlangs is het noodlot dan toch toegeslaan want staat nu al 3 dagen een vervangwagen van de garage. Ergens ben ik enorm onder de indruk dat die wagen die foltering dag na dag heeft kunnen incasseren. Ergste van alles is dat zij nu waarschijnlijk het gedacht heeft dat het een slechte wagen is want er zijn nu al kosten aan.
Comment
-
Heb nu net de gps geüpdatet, er is een nieuwe versie van het kaartmateriaal gekomen in november 2014.
Moet wel nog de verschillen ontdekken.
SD kaartje leeggemaakt en nieuwe data erop, trg in sd slot en werkt prima, geeft update 2015 aan dus is geslaagd.
Is een groter bestand ook tov de vorige update (van mei geloof ik) dus mss meer POI's.
Hoop dat ze een paar straten in men buurt die al jaren eenrichtingsverkeer zijn nu wel hebben veranderdLast edited by Liquid Li0n; 15/12/2014, 23:53.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Intred Bekijk BerichtenBuurvrouw heeft nu al 1,5 jaar een polo 6r volgens mij een 1.4 benzine. Al iedere werkdag start ze hem en gaat ze direct in 1e naar 4000 toeren om dan pas te verleggen naar 2e versnelling. Mijn hart deed er iedere keer pijn van, want zoveel toeren op een koude motor is om problemen vragen. Onlangs is het noodlot dan toch toegeslaan want staat nu al 3 dagen een vervangwagen van de garage. Ergens ben ik enorm onder de indruk dat die wagen die foltering dag na dag heeft kunnen incasseren. Ergste van alles is dat zij nu waarschijnlijk het gedacht heeft dat het een slechte wagen is want er zijn nu al kosten aan.
Elke keer vantzelfde, zet die aan in zeven haasten, in eerste tot de toerenbegrenzer omdat ze ondertussen aan't sukkelen is om haar gordel aan te doen en als die vastklikt, kan ze naar tweede... Die diesel houdt het al 3jaar vol, een Fiat blokje. Vandaar haar volgende wagen wordt ook een automaat, maar geen DSG, al teveel zever mee gehad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk BerichtenTroost u, mijn vrouw is ook zo ene, dan nog met een diesel. Onze oprit ligt op de kop van een T-splitsing en kijkt dus recht uit op de laan waar we uitrijden.
Elke keer vantzelfde, zet die aan in zeven haasten, in eerste tot de toerenbegrenzer omdat ze ondertussen aan't sukkelen is om haar gordel aan te doen en als die vastklikt, kan ze naar tweede... Die diesel houdt het al 3jaar vol, een Fiat blokje. Vandaar haar volgende wagen wordt ook een automaat, maar geen DSG, al teveel zever mee gehad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Intred Bekijk BerichtenBuurvrouw heeft nu al 1,5 jaar een polo 6r volgens mij een 1.4 benzine. Al iedere werkdag start ze hem en gaat ze direct in 1e naar 4000 toeren om dan pas te verleggen naar 2e versnelling. Mijn hart deed er iedere keer pijn van, want zoveel toeren op een koude motor is om problemen vragen. Onlangs is het noodlot dan toch toegeslaan want staat nu al 3 dagen een vervangwagen van de garage. Ergens ben ik enorm onder de indruk dat die wagen die foltering dag na dag heeft kunnen incasseren. Ergste van alles is dat zij nu waarschijnlijk het gedacht heeft dat het een slechte wagen is want er zijn nu al kosten aan.Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk BerichtenTroost u, mijn vrouw is ook zo ene, dan nog met een diesel. Onze oprit ligt op de kop van een T-splitsing en kijkt dus recht uit op de laan waar we uitrijden.
Elke keer vantzelfde, zet die aan in zeven haasten, in eerste tot de toerenbegrenzer omdat ze ondertussen aan't sukkelen is om haar gordel aan te doen en als die vastklikt, kan ze naar tweede... Die diesel houdt het al 3jaar vol, een Fiat blokje. Vandaar haar volgende wagen wordt ook een automaat, maar geen DSG, al teveel zever mee gehad.
Comment
Comment