Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VOLKSWAGEN Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Volkswagen Magellan Study, 2002.
Another VW SUV concept that never made it, the Magellan was created by Volkswagen Spanish design centre in Sitges.
It featured a navigation system which could be removed for use outside the vehicle.
There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
FACELIFT VOLKSWAGEN KEVER ( 1968 )
VAN KLASSIEK NAAR 'MODERN'
Het woord ‘facelift’ is bij de wereldberoemde Volkswagen ’Kever’ eigenlijk misplaatst. De Type 1 evolueerde tussen zijn vooroorlogse geboorte en het staken van de productie in 2003 vrijwel elk jaar verder. We pakken één van de opvallendste vernieuwingsrondes eruit: die van 1968.
Het oorspronkelijke 'Brilletje' hield het tot 1953 vol, het 'ovaaltje' maakte eind jaren 50 plaats voor een Kever met een grotere achterruit en in 1964 werden de ruiten - ook de exemplaren aan de zijkant - verder vergroot. Als niet-Kever-bezitter over verschillende jaargangen van dit model praten, is gezien de vele wijzigingen een gevaarlijke bezigheid, maar deze week proberen we het toch. We zoomen daarbij in op 1968. In dat jaar maakte de traditionele, volledig verchroomde en afgeronde bumper plaats voor een wegens aangescherpte veiligheidsregels hoger gemonteerd exemplaar met een zwarte stootstrip. Ook werden de liggende koplampunits, die destijds al decennialang het gezicht van de Volkswagen bepaalden, vervangen door verticaal gemonteerde exemplaren. Het was de grootste verandering voor de voorzijde van de Kever tot dan toe en markeert de overgang van het klassieke Volkswagen-gezicht naar het modernere front van de jaren die volgden.
Aan de achterzijde werd de nieuwe bumper bijgestaan door modernere achterlichten met een afgeplatte onderzijde en - voor het eerst - geïntegreerde achteruitrijlichten. Natuurlijk waren er ook technische updates. Zo deed in 1968 de op het voorscherm gemonteerde tankklep zijn intrede, waardoor het niet meer nodig was om bij het tanken de voorklep te openen.
Overigens zijn de kevers op onderstaande afbeeldingen Amerikaanse exemplaren. In de VS werden de verticale koplampen al in 1967 geïmplementeerd, zij het in de daar verplichte Sealed Beam-vorm. De 'handdoekenrekjes' op de bumpers zijn een specifiek kenmerk van Amerikaanse Kevers.
Het woord ‘facelift’ is bij de wereldberoemde Volkswagen ’Kever’ eigenlijk misplaatst. De Type 1 evolueerde tussen zijn vooroorlogse geboorte en het staken van de productie in 2003 vrijwel elk jaar verder. We pakken één van de opvallendste vernieuwingsrondes eruit: die van 1968.
Het oorspronkelijke 'Brilletje' hield het tot 1953 vol, het 'ovaaltje' maakte eind jaren 50 plaats voor een Kever met een grotere achterruit en in 1964 werden de ruiten - ook de exemplaren aan de zijkant - verder vergroot. Als niet-Kever-bezitter over verschillende jaargangen van dit model praten, is gezien de vele wijzigingen een gevaarlijke bezigheid, maar deze week proberen we het toch. We zoomen daarbij in op 1968. In dat jaar maakte de traditionele, volledig verchroomde en afgeronde bumper plaats voor een wegens aangescherpte veiligheidsregels hoger gemonteerd exemplaar met een zwarte stootstrip. Ook werden de liggende koplampunits, die destijds al decennialang het gezicht van de Volkswagen bepaalden, vervangen door verticaal gemonteerde exemplaren. Het was de grootste verandering voor de voorzijde van de Kever tot dan toe en markeert de overgang van het klassieke Volkswagen-gezicht naar het modernere front van de jaren die volgden.
Aan de achterzijde werd de nieuwe bumper bijgestaan door modernere achterlichten met een afgeplatte onderzijde en - voor het eerst - geïntegreerde achteruitrijlichten. Natuurlijk waren er ook technische updates. Zo deed in 1968 de op het voorscherm gemonteerde tankklep zijn intrede, waardoor het niet meer nodig was om bij het tanken de voorklep te openen.
Overigens zijn de kevers op onder- en bovenstaande afbeeldingen Amerikaanse exemplaren. In de VS werden de verticale koplampen al in 1967 geïmplementeerd, zij het in de daar verplichte Sealed Beam-vorm. De 'handdoekenrekjes' op de bumpers zijn een specifiek kenmerk van Amerikaanse Kevers.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
VOLKSWAGEN BELICHT NIEUWE AANDRIJFLIJNEN
OOK DIESELS AAN MILD HYBRID
Tijdens het International Vienna Motor Symposium in Wenen heeft Volkswagen een licht geworpen op nieuwe aandrijflijnen die op termijn hun plaats zullen vinden in productiemodellen.
Volkswagen benadrukt tijdens het motorensymposium dat de Golf volgend jaar de eerste Volkswagen is met een 48V-mild hybrid-systeem aan boord. Door de 48-volt-hulp kan de auto zijn motor niet alleen uitschakelen bij stilstand, maar bijvoorbeeld ook als er wordt uitgerold. Bovendien helpt de starter-generator bij de eerste meters met accelereren. Alles bij elkaar zou het volgens Volkswagen zo'n 0,3 liter per 100 km besparen. Na de Golf is de rest van het modellengamma aan de beurt.
Verder meldt Volkswagen de komst van de nieuwe 1.5 TGI Evo, een motor met variabele turbinegeometrie die aardgas lust. Het blok is 130 pk sterk en wordt dit jaar voor het eerst geproduceerd. In de huidige Golf, met DSG-transmissie, moet het verbruik op 3,5 kg aardgas per 100 km liggen, goed voor een actieradius van 490 kilometer. Daarna kan nog 190 kilometer op benzine worden gereden.
Meer motorennieuws komt in de vorm van een volledig nieuwe 2,0-liter TDI. Deze dieselmotor profiteert tevens van mild hybrid-techniek. De nieuwe 2.0 TDI's komen beschikbaar in vermogens van 136 tot en met 204 pk. Volgens Volkswagen zijn de nieuwe blokken lichter, zuiniger en leveren ze gemiddeld gezien 9 procent meer vermogen en koppel. Uitgebreide specificaties volgt later.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk BerichtenEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
-
Parati?
Noemde dat niet Passat C?den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenParati?
Noemde dat niet Passat C?2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
Comment