Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VOLKSWAGEN Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door arnev. Bekijk Berichtengebeurt niet veel hé de laatste dagen meer en meer
Comment
-
-
Comment
-
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk BerichtenTis niks moatke
Hier se, nen echten VW
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arnev. Bekijk Berichtenda ziet er gene echten uit ze , kzie een kruiske
Ziedem echt niet?
Alé, hier dan:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk BerichtenVW kruiskever
Ziedem echt niet?
Alé, hier dan:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne Bekijk BerichtenNiet mis, die LED's
Mooi int wit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arnev. Bekijk BerichtenV5 2.3 is echt lekker , zie je bijna niet rond rijden
hier was het zwaar omgekeerd, mersie vw, om belgie te be-tdi-en
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenin holland kostte een tdi 110 1000 euri meer als een v5, in '98 toen ik kocht, daar zie je ze meer
hier was het zwaar omgekeerd, mersie vw, om belgie te be-tdi-en
in amerika was hij ook heel goedkoop net als de G5 2.5
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenDa zijn DE wielen op IV
Spijtig van het accidentje...
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
DSG versnellingsbak met dubbele koppeling krijgt er één verzet bij
( www.autoscoops.be )
Op een motorenbeurs in Wenen heeft Volkswagen twee technische vernieuwingen aangekondigd. Er komt een nieuwe TSI-benzinemotor met 122 pk en de DSG versnellingsbak met dubbele koppeling krijgt er één verzet bij. Beide technieken gaan eind dit jaar in productie. De 1.4 TSI is al verkrijgbaar met 140 en 170 pk. Dit jaar nog volgt een versie met 122 pk. Terwijl de bestaande TSI's beiden hebben, heeft de 'kleine TSI' geen compressor maar alleen een turbolader.
In vergelijking met de 1.6 FSI-motor heeft de nieuwe 1.4 een 30 procent hoger koppel (200 Nm bij 1.500 o/m). In de onderste toerentalregionen zou de vooruitgang volgens Volkswagen nog spectaculairder zijn. Het verbruik daalt met zes procent.
Op het vlak van versnellingsbakken met dubbele koppeling heeft de Volkswagen-groep momenteel het rijk voor zich alleen. Op vier jaar tijd werden al 700.000 stuks gebouwd. De concurrentie van onder meer Ford en DaimlerChrysler werkt echter aan zijn eigen DSG en dus moet Volkswagen ook vooruitgang proberen te boeken. Met een extra versnelling, bijvoorbeeld.
In tegenstelling tot de huidige zesbak zit de dubbele koppeling niet langer in een oliebad. Minpunt is wel dat de bak een maximum koppel van 'slechts' 250 Nm aankan. Dat is dus net voldoende voor de 1.9 TDI met 105 pk, maar te weinig voor de 2.0 TDI (320 Nm) bijvoorbeeld.
Zowel de TSI als nieuwe DSG zijn bestemd van bijna het volledige gamma, van de Polo tot de Passat. De combinatie van beide aggregaten zou in de Golf een gunstig verbruik van 5,9 liter per 100 km opleveren.
Deze (oude) video verklaart de werking van de dubbele koppeling: http://www.autoscoops.eu/index.php?s...from=&ucat=66&
Comment
Comment