Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Das diene van Alvan ...heb er ook al in gezeten en 'm mogen starten, ergens bij een verzekeringskantoor van Messeyne waar er een oldtimerrally passeerde
tamelijk impressionant IRL !!!
I suppose Missinne?
'ie heeft een 348
Ouwe vent, maar nog altijd mee met zijne tijd. Toffe peer
Niet street legal. Maar de opvolger, die in 2008 wordt verwacht zou wel US-legal zijn. Er zijn overigens wel 1 of 2 Zonda's in de US. Die witte op het vorige blad was van Benny Caiola (redelijk bekende Amerikaanse verzamelaar), maar hij staat nu te koop. Waarschijnlijk was hij het beu dat hij er alleen maar mee kon rijden als hij in Italië was
De Zonde blijft dus een van de prachtigste wagens die er zijn.
PERFECTE AFWERKING,daar moogt ge nog zo dicht op gaan kijken,nooit geen foutje te zien.
Pagani is gewoon een perfectionist,hij wast zelfs telkens de wagens zelf wanneer een journalist een test gaat doen ermee.
Oorspronkelijk geplaatst door die review van hierboven
for the record, it takes 9 months to hand-build a Zonda. It takes 2700 man-hours just to hand-lay the Zonda's carbon fiber body. Contrast this with the 15 clock hours it takes to assemble the average production car.
De Zonde blijft dus een van de prachtigste wagens die er zijn.
PERFECTE AFWERKING,daar moogt ge nog zo dicht op gaan kijken,nooit geen foutje te zien.
Pagani is gewoon een perfectionist,hij wast zelfs telkens de wagens zelf wanneer een journalist een test gaat doen ermee.
Ik denk dat jullie er even naast zitten.
Mr Horacio Pagani spreekt evengoed Engels als Spaans (van zijn Argentijnse afkomst) als Italiaans, waar hij momenteel MD is van Pagani Motors.
Enkele weken geleden was ik in Modena /Maranello waar we oa een bezoek hebben gebracht aan Pagani.
Enkele foto's
Foto's van de produktie en afwerkruimte zijn er (nogal logisch) niet.
Het is eigenlijk een hangar met daarin aan de ene kant een rek met onderdelen, en twee autoclaven om het carbon te persen. Een van die autoclaven is groot genoeg om een gans chassis in te steken,
Voor de rest is er nog een carbon-atelier en een afwerk ruimte waar de wagens (per twee) worden opgebouwd.
Tot hier toe is geen enkele Zonda hetzelde als een andere.
Ik heb het geluk gehad om met een Carbon/Oranje metallic Zonda F (met de F van Fangio, een goeie vriend van Pagani...rip) mee de straat uit te rijden en een rondje te maken in het plaastelijke industriepark.
Idd, Pagani motors staat gewoon op een industrieterrein tussen een fabrikant van ramen en een van worsten ofzo...
Als mensen naar een Porsche niet meer omkijken, zullen nog wel een gapen naar een Lambo maar voor een Pagani valt gewoon de wereld stil.
Zelfs in Mondena waar ze toch een en ander gewend zijn.
Ik heb zelf gezien hoe mensen op een rotonde gewoon rechtsomkeer maken om ons te volgen....
Nog wat foto's :
De meeste testen gebeuren daarom ofwel s'avonds heel laat, ofwel heel vroeg en liefst op zondag., gewoon omdat het onmogelijk is om met zulke wagen even snel door centrum Modena te rijden (om zo naar de heuvels te geraken waar ze bvb met EVO magazine altijd die coole foto's schieten)
Toch wel knap, dat hij twee snulletjes van 35 als wij, zomaar even binnenlaat, een rondleiding geeft en vervolgens effe meeneemt voor een klein rondje, wetende dat wij zoiets toch niet kunnen betalen.
Achteraf nog even met hem gesproken over de Nurburgring en vanalles en nogwat en die man krijgt van mij BIG RESPECT.
Hetgeen hij voor ons heeft gedaan zie ik hier nog niet gebeuren als je een Opeltje koopt (even naar GM Belgium rijden voor een rondleiding en zo in Plant2 op de Noorderlaan).
Ik weet alleszins waar mijn Lottogeld naartoe zou gaan, in Naked Carbon met Oranje metallic !
Ik denk dat jullie er even naast zitten.
Mr Horacio Pagani spreekt evengoed Engels als Spaans (van zijn Argentijnse afkomst) als Italiaans, waar hij momenteel MD is van Pagani Motors.
Enkele weken geleden was ik in Modena /Maranello waar we oa een bezoek hebben gebracht aan Pagani.
Enkele foto's
Foto's van de produktie en afwerkruimte zijn er (nogal logisch) niet.
Het is eigenlijk een hangar met daarin aan de ene kant een rek met onderdelen, en twee autoclaven om het carbon te persen. Een van die autoclaven is groot genoeg om een gans chassis in te steken,
Voor de rest is er nog een carbon-atelier en een afwerk ruimte waar de wagens (per twee) worden opgebouwd.
Tot hier toe is geen enkele Zonda hetzelde als een andere.
Ik heb het geluk gehad om met een Carbon/Oranje metallic Zonda F (met de F van Fangio, een goeie vriend van Pagani...rip) mee de straat uit te rijden en een rondje te maken in het plaastelijke industriepark.
Idd, Pagani motors staat gewoon op een industrieterrein tussen een fabrikant van ramen en een van worsten ofzo...
Als mensen naar een Porsche niet meer omkijken, zullen nog wel een gapen naar een Lambo maar voor een Pagani valt gewoon de wereld stil.
Zelfs in Mondena waar ze toch een en ander gewend zijn.
Ik heb zelf gezien hoe mensen op een rotonde gewoon rechtsomkeer maken om ons te volgen....
Ik weet alleszins waar mijn Lottogeld naartoe zou gaan, in Naked Carbon met Oranje metallic !
amai chansard, da wil ik toch ook wel is ne keer gaan bezoeken, zo ne rondtrip met bezoeken aan ferrari en lambo... moet echt schitterend zijn
Comment