Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Exact weet ik het niet, maar ik geloof dat ze nu aan zo'n 85 Zonda's zitten. Binnenkort komen daar nog een achttal Zonda R's bij, en dan is het voor altijd gedaan met de Zonda. Het nieuwe model van Pagani (de opvolger van de Zonda dus) zou op Geneve '09 worden voorgesteld.
Inderdaad, heb hem net gezien
Nummer 86 is simpelweg mindblowing, daar kan de F Roadster in full carbon zelfs niet tegen op! Nummer 86 is een coupé die gewoonweg perfect gespecced is, subliem!
De Zonda's zijn schitterende wagens ... maar ik vind ze hun prijs helaas niet waard ... voor die prijs koop ik een LP640 Roadster en een Gallardo SL die ik tot 1000PK laat tunen bij Heffner.
Stap dan maar eens in uw Gallardo, rij naar Modena en bezoek beide "fabrieken". Dan is de keuze snel gemaakt. Bij Lambo zijn het allemaal jonge Italiaanse kipjes die aan de band uw karretje in elkaar vijzen, bij Pagani werkt er 7 man, terwijl de auto langzaam "groeit" op z'n statische brug...
(Nu ja, als je het prijsverschil in acht neemt is er eigenlijk geen eerlijk vergelijk mogelijk...)
Stap dan maar eens in uw Gallardo, rij naar Modena en bezoek beide "fabrieken". Dan is de keuze snel gemaakt. Bij Lambo zijn het allemaal jonge Italiaanse kipjes die aan de band uw karretje in elkaar vijzen, bij Pagani werkt er 7 man, terwijl de auto langzaam "groeit" op z'n statische brug...
(Nu ja, als je het prijsverschil in acht neemt is er eigenlijk geen eerlijk vergelijk mogelijk...)
Wel, ik ben in mijn 997 turbo gestapt, naar Modena gereden, beide "fabrieken" bezocht en tot de conclusie gekomen dat er geen enkel jonge kip aan de Murciélago "produktielijn" stond. Wel heb ik gezien dat er 14 posten zijn waar de auto volledig manueel geassembleerd wordt en met de hand van post naar post wordt geschoven. Die jonge kippen waarover je het had die zitten aan de naaimachines (enfin, mijn interpretatie van een 30-40 jarige vrouw is geen jonge kip maar kom, ieder zijn ding).
Pagani is een zeer klein "fabriekje" waar ze de carbon fibre eigenhandig molden en dan de stukken "in elkaar vijzen". De motor is een exclusieve AMG 7.3 blok, speciaal voor den Horace gemaakt vanwege zijn persoonlijke band met één van de MB toppers.
Ben ik van gedacht veranderd na het bezoek aan beide "fabrieken"? Neen, ik zou op de dag van vandaag nog steeds hetzelfde doen. Waarom? Omdat ik met dit soort van wagens op de openbare weg rijd en niet op circuits. De Pagani Zonda F is een schitterende wagen maar hij is quasi niet inzetbaar in dagelijks verkeer. Aan de andere kant is ie inderdaad nog exclusiever dan een LP640 Roadster en is het op de kop een investering maar daar doe ik het niet voor. Als ik het financieel aankon dan zou een Zonda erbij komen maar hij zou nooit een vervanging zijn van één van mijn huidige wagens. Maar dat is niet aan de orde, zoals ik hem zou nemen kost ie rond de 700.000 euro ex btw en da's geen spek voor mijnen bek!
Nu ja, ieder z'n mening.
Hier in Belgie is alles wat meer dan 1300cc en drie deuren heeft eigenlijk overkill op de openbare weg, zowel E55, M5; Lambo's als Pagani's, dit vanuit een reeel standpunt bekeken.
Een Zonda is voor mij nog steeds "da shit", die man is vanaf 0 begonnen en kan zichzelf nu bij de top van de Supersportcars rekenen.
Misschien veranderd mijn idee wel deze winter als we naar Zweden gaan om Koenigssegg te bezoeken...
(Wat de kipjes betreft, misschien in de goei periode van het jaar gaan ofzo, ik weet het niet maar toen wij er waren was het alleszins de moeite...)
Nu ja, ieder z'n mening.
Hier in Belgie is alles wat meer dan 1300cc en drie deuren heeft eigenlijk overkill op de openbare weg, zowel E55, M5; Lambo's als Pagani's, dit vanuit een reeel standpunt bekeken.
Een Zonda is voor mij nog steeds "da shit", die man is vanaf 0 begonnen en kan zichzelf nu bij de top van de Supersportcars rekenen.
Misschien veranderd mijn idee wel deze winter als we naar Zweden gaan om Koenigssegg te bezoeken...
(Wat de kipjes betreft, misschien in de goei periode van het jaar gaan ofzo, ik weet het niet maar toen wij er waren was het alleszins de moeite...)
Tuurlijk, to each his own
Mbt de Koenigssegg ... wel die moet ik eerst IRL zien (en liefst niet op een salon of dergelijke). Ik vind zijn front niet al te mooi maar hij maakt dat goed met zijn zijkant. Zijn deuren zijn simpelweg subliem! Enja, 807PK is ni niks hé
Ga je nu nog zeggen hoe #86 gespecced was, of wat?
Was een coupé, combo van carbon onderaan en donkergrijs metallic bovenaan. Donker interieur en 19" front en 20" rear velgen.
Ik mocht er helaas geen foto's van nemen aangezien ie nog in de workshop stond voor een laatste checkup.
Comment