Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HUMMER Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    H3 wordt ook wel Babyhummer genoemd. Echt een vereuropeesde wagen.

    Tevens ook veel mechanische en electronische fouten. H2 is veel solider gebouwd.

    Meeste problemen zit hem in EVAP-systeem en aandrijving.

    Comment


    • #42
      Was het de H2 of H3 die op het chassis van de Trailblazer staat?
      Powered by Detroit Diesel.

      Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
        Was het de H2 of H3 die op het chassis van de Trailblazer staat?
        De H2 staat op 't chassis van de Tahoe, de H3 zal dan allicht wel van de Trailblazer zijn
        ----------------------------------------------------------------------------------
        2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
        2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
        Pictures here: BMW 7 Series
        1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
        Pictures here: Diablo

        --------------------------------------------------------------------------------------------
        It's like being in command of the Battlestar Galactica:
        It might need half a starsystem to turn around,
        but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
        Cylons have respect for it...

        --------------------------------------------------------------------------------------------

        Comment


        • #44
          Gespot op E-313 regio Antwerpen

          Audi A6 Avant - S-Line 2.0 TDI (Jan 2008 - Sep 2010)
          VW New Beetle Cabrio 1.9 TDI (Mei 2006 - Aug 2011)
          VW Golf VI Cabrio 1.6 TDI (Sep 2011)
          Suzuki Burgmann 650 Executive (Feb 2008 )
          Vespa GTS 300 SuperSport (Juni 2010)
          Vespa GTV 125 (Mei 2009)

          Comment


          • #45
            Nice!


            Comment


            • #46
              @ Smurf: voor de Hummer H2 rijdt ook nog een Chrysler 300C. Beide wagens zijn van Black and White Limo Service te Herentals.

              Comment


              • #47
                Belg met z'n Hummer in Londen

                Comment


                • #48
                  Moet leuk zijn smorgens vast staan in centrum Londen met een Hummer
                  Mr Drift

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Auto1 Bekijk Berichten
                    Zo zie ik hem het liefst. GEWOON PRACHTIG. En dan nog te weten dat mijn pa (na een ritje met een H2-hummer) goesting had om er ene te kopen. Helaas 'ging' de inschrijving voor lichtevracht' afgeschaft worden en de goesting bekoelde vrij snel.

                    Alles bij elkaar bekeken; de auto is echt, echt te groot om overal komfortabel te rijden. Bovendien heb ik gesproken met een HUMMER-H2-eigenaar en die was niet echt te spreken over zijn HUMMER. Verbruik is gigantisch (dik in de twintig liter) en heel regelmatig in de garage voor defekten. Jammer voor zo'n pracht bolide en ik moet wel toegeven ... in een Q7 ben je een koning maar in de Hummer een ware Keizer (J. Ceasar).
                    AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.


                    Comment


                    • #50
                      Die zal ferm mogen dokken hebben in Londen...
                      Ik heb 'es een H2 gezien (zwart met veel chroomdetails) met erachter een zwart-chroom Regal speedbootje van een meter of 9. Zalig!

                      Comment


                      • #51
                        Triestig, die bestickering.

                        Comment


                        • #52
                          Ik zou graag het maximale geremd aanhanggewicht weten van een H2, maar vind het niet zo meteen op het net.

                          Iemand enig idee?

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Crosscountry Bekijk Berichten
                            Ik zou graag het maximale geremd aanhanggewicht weten van een H2, maar vind het niet zo meteen op het net.

                            Iemand enig idee?
                            Eu -> 3,5 ton

                            Comment


                            • #54
                              Hummer H3

                              Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                              Zo'n H3 z'n vijfpitter klinkt bijna als een diesel, echt geen mooi geluid. Precies een zeer onzuivere loop toen hij me voorbij reed.
                              Klopt, heb sinds bijna 4 jaar nu een Rode Hummer H3. Het geluid was net een stofzuiger. Het geklop van een vijfcilinder kwam niet tot zijn recht. Ik heb er dan meteen een dubbele sportuitlaat en een open sportluchtfilter laten opsteken. Veel beter nu, streling voor het oor. Ik heb een H3 gekocht omdat ik het knap vind, toffe klassieke retrolijn. Comfortabel en rijdt heel tof. De proporties zijn nog ok, even groot als de Discovery van Land Rover en een draaicirkel van 11 meter, parkeert gemakkelijk. Maar ja ik zal horen tussen de midlife people ( 47 jaar). Bah iedereen koopt wat en kan. Zolang dat we er maar happy mee zijn

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door cds Bekijk Berichten
                                Klopt, heb sinds bijna 4 jaar nu een Rode Hummer H3. Het geluid was net een stofzuiger. Het geklop van een vijfcilinder kwam niet tot zijn recht. Ik heb er dan meteen een dubbele sportuitlaat en een open sportluchtfilter laten opsteken. Veel beter nu, streling voor het oor. Ik heb een H3 gekocht omdat ik het knap vind, toffe klassieke retrolijn. Comfortabel en rijdt heel tof. De proporties zijn nog ok, even groot als de Discovery van Land Rover en een draaicirkel van 11 meter, parkeert gemakkelijk. Maar ja ik zal horen tussen de midlife people ( 47 jaar). Bah iedereen koopt wat en kan. Zolang dat we er maar happy mee zijn
                                Maak anders een topicje bij "mijn amerikaanse auto", het zal niet de meeste geliefde auto zijn nee, maar hij heeft vast zijn fans.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Stixx Bekijk Berichten
                                  H3 wordt ook wel Babyhummer genoemd. Echt een vereuropeesde wagen.

                                  Tevens ook veel mechanische en electronische fouten. H2 is veel solider gebouwd.

                                  Meeste problemen zit hem in EVAP-systeem en aandrijving.
                                  Vanwaar haal je dat. Met mijn permissie, ik heb met mijn H3 reeds 140.000 Km gedaan en nog als nieuw. Ik heb nog de eerste amerikaanse versie. Serieus het ding rijdt goed. Ieder het zijn maar met het mijn ben ik content

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                                    De H2 staat op 't chassis van de Tahoe, de H3 zal dan allicht wel van de Trailblazer zijn
                                    Klopt, zo is dat

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                      Maak anders een topicje bij "mijn amerikaanse auto", het zal niet de meeste geliefde auto zijn nee, maar hij heeft vast zijn fans.
                                      Ik weet het ,dank, maar ik vind veel autos knap en niet alléén amerikaanse. Ik zal er toch is een topic plaatsen

                                      Comment


                                      • #59
                                        Amai das hier leeg
                                        Terecht
                                        2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

                                        Comment


                                        • #60
                                          voor mij is er maar 1 hummer.
                                          de H1
                                          de enige echte gemaakt voor tanken voort te trekken, door muren te rijden en irakezen en ander volk op de vlucht te jagen.






                                          The Hummer H1 has three common variants: a convertible-like soft top, a four-door hard top pickup truck
                                          Pickup truck

                                          A pickup truck is a light motor vehicle with an open-top rear cargo area which is almost always separated from the cab to allow for chassis flex when carrying or pulling heavy loads....
                                          and a Wagon body version. Other less known variants include a two-door pickup truck
                                          Pickup truck

                                          A pickup truck is a light motor vehicle with an open-top rear cargo area which is almost always separated from the cab to allow for chassis flex when carrying or pulling heavy loads....
                                          and a four-door slantback. The convertible/soft top and the station wagon versions were the last ones available in the mass market. The two door and four door pickup versions are only available in fleet livery.

                                          Currently, five engine types and three automatic transmission types can be found in Hummer H1s. The common engine/transmission combinations are:
                                          • 6.2 L GM Diesel V8/GM TH400 Turbo-Hydramatic

                                            Turbo-Hydramatic is the registered tradename of a family of automatic transmissions developed and produced by General Motors Corporation. These transmissions mate a three element torque converter to a Howard Simpson epicyclic gearing, providing three forward speeds plus reverse....
                                            /3L80 3-speed
                                          • 6.5 L GM Diesel V8/GM 4L80-E GM 4L80-E transmission

                                            The 4L80-E is a series of automatic transmissions from General Motors Corporation. Designed for longitudinal engine configurations, the series includes 4 forward gears....
                                            4-speed
                                          • 5.7 L Vortec 5700 GM Vortec engine

                                            Vortec is a trademarked name for a line of piston engines for General Motors Corporation trucks. The name first appeared in 1986 on a 4.3 L V6 but is now used on a wide range of different engines....
                                            gasoline V8 TBI/GM 4L80-E GM 4L80-E transmission

                                            The 4L80-E is a series of automatic transmissions from General Motors Corporation. Designed for longitudinal engine configurations, the series includes 4 forward gears....
                                            4-speed
                                          • 6.5 L turbo GM Diesel V8/GM 4L80-E GM 4L80-E transmission

                                            The 4L80-E is a series of automatic transmissions from General Motors Corporation. Designed for longitudinal engine configurations, the series includes 4 forward gears....
                                            4-speed
                                          • 6.6 L turbo Duramax LLY Duramax V8 engine

                                            The Duramax is General Motors Corporation' diesel engine family for large trucks, designed by Isuzu. The 6.6 liter Duramax is produced by DMAX , a joint venture between GM and Isuzu in Moraine, Ohio....
                                            turbo Diesel Diesel

                                            Diesel or diesel fuel in general is any fuel used in diesel engines. The most common is a specific fractional distillation of petroleum fuel oil, but alternatives that are not derived from petroleum, such as biodiesel, biomass to liquid or gas to liquid diesel, are increasingly being developed and adopted....
                                            /Allison 1000 Allison 1000 transmission

                                            The 1000 series is a line of automatic transmissions for on-road trucks. All are 5 or 6-speed electronically-controlled units and are manufactured by General Motors Corporation' Allison Transmission division in Indianapolis, Indiana as well as in Baltimore, Maryland....
                                            5-speed (model year 2006)


                                          The Hummer H1 shares some common driveline parts with its HMMWV brethren. Items like brakes, axles, frame and major body panels (hood, tailgate and quarter panels) are identical between the HMMWV and the Hummer H1. All Hummer H1s and HMMWVs come off the same assembly line, and then civilian H1s get painted and finished in a separate building across the parking lot.

                                          Hummer H1s are unique in the way they handle off road , and in their interior arrangement. Passenger and highway comfort are sacrificed for maximum mobility compared to civilian SUVs, with features much more radical than the original Jeep, though they do share a similarly cut simple grille opening. They are inherently very stable, thanks to their wide stance. They also can ford 30 inches (76 cm) of water, climb a 22-inch (56 cm) step, have a stock ground clearance of 16 inches (41 cm). This high clearance is made possible by tucking driveline components inside a channel in the central space between the left and right seats. They have high approach/departure angles of 72/37.5 degrees. Most H1s are equipped with a Central Tire Inflation System (CTIS), which enables the driver to increase or decrease the tire air pressure at will- since lower tire pressures are more suited for off road, and higher tire pressures are desirable on-road.

                                          Hummer H1s have many unusual features. They use inboard brake
                                          Inboard brake

                                          An inboard braking system is an automobile technology wherein the brakes are mounted so as not to contribute to the vehicles unsprung weight. Inboard brakes are by definition always used on axles that have independent suspension....
                                          s. They have portal gear
                                          Portal gear

                                          Portal axles are an offroad technology where the axle tube is above the center of the wheel hub. Compared to normal layout, this enables the vehicle to gain a higher ground clearance, as both the axle tube and differential casing are tucked up higher under the vehicle....
                                          s, allowing the drivetrain's half shaft
                                          Half shaft

                                          A half shaft is an automotive term used to describe a drive shaft that goes from a vehicle's Differential to one of the driven wheels.It is called a half shaft because it normally transmits half of the available power from the differential to the wheel it is connected to....
                                          s to be up high for greater clearance. The radiator is up high, sloping back over the engine on a forward hinged hood. The air intake is mounted high, enabling fording waist-level water. Rather than using simple runflat tires, aluminum or rubber inserts are an optional feature for runflat ability . Chemical warfare resistant paint is available only on the military version.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X