Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
oke het exterieur rood met de rode lederen interieur is misschien een beetje TE ,
maar ik vind hem echt
en die km stand , 52.000 km is toch zeer weinig
ik heb mijn kont in die zetels geschoven enne damn ik vind hem echt sjiek
ben wel curieus wat jullie ervan vinden ...
en ?
en die prijs ?
Knappe auto van kleurencombinatie ... maar ik vertrouw de verkoper noch de auto zelf niet. De verkoper ten eerste omdat 'ie er loodzware, slechte, prestatie-inperkende replica's onder pleurt. Da's hetzelfde als een man in een knap maatpak, met alle accessoires, en dan versleten Adidaskes van eind de jaren '80 aan z'n voeten. En secundo: 't is er eentje van de verdachte periode (tweede kwartaal 2001, grosso modo), en als 't een Belg is heeft 'ie dus de Duitse terugroepactie niet gekend waardoor 'ie, als 't kwaad wil, nog de slechte oliepomp heeft en je dus 't risico loopt op 'n ontploffingsmotor (maar dan letterlijk).
Ik zou 'm niet moeten hebben. Ik krijg de wubbes van die derderangs-verkoperkes met potentieel degelijk materiaal op hun grasperkje, maar dat bij nader onderzoek altijd rommel blijkt te zijn.
Eén tip, Toerke: de goeie occasies die blijven binnen 't BMW-circuit. Of die haal je bij een particulier.
Edith zegt dat 'ie standaard op de 18" komt! Zalig! Prachtige velgen, mooier dan de 19" !!! Maar dan nog zit je met z'n dubieuze bouwdatum...
Een stuur is rond hé, en dat draait ook zo. Dus ik zie niet in waarom deze positie van het stuur niet zou kunnen in het 'naar links draaien'. De wielen staan scherp genoeg om overeen te komen met de +-3/4 draai naar links van het stuurwiel.
En er zou trouwens geen enkele reden zijn waarom ze plots het stuur een andere positie zouden geven op de tweede foto.
Knappe auto van kleurencombinatie ... maar ik vertrouw de verkoper noch de auto zelf niet. De verkoper ten eerste omdat 'ie er loodzware, slechte, prestatie-inperkende replica's onder pleurt. Da's hetzelfde als een man in een knap maatpak, met alle accessoires, en dan versleten Adidaskes van eind de jaren '80 aan z'n voeten. En secundo: 't is er eentje van de verdachte periode (tweede kwartaal 2001, grosso modo), en als 't een Belg is heeft 'ie dus de Duitse terugroepactie niet gekend waardoor 'ie, als 't kwaad wil, nog de slechte oliepomp heeft en je dus 't risico loopt op 'n ontploffingsmotor (maar dan letterlijk).
Ik zou 'm niet moeten hebben. Ik krijg de wubbes van die derderangs-verkoperkes met potentieel degelijk materiaal op hun grasperkje, maar dat bij nader onderzoek altijd rommel blijkt te zijn.
Eén tip, Toerke: de goeie occasies die blijven binnen 't BMW-circuit. Of die haal je bij een particulier.
Edith zegt dat 'ie standaard op de 18" komt! Zalig! Prachtige velgen, mooier dan de 19" !!! Maar dan nog zit je met z'n dubieuze bouwdatum...
de auto is van 1ste eigenaar MET volledig ingevuld onderhoudsboekje
deze verkoper is enkel een tussenpersoon , hij verkoopt de auto voor de eigenaar die daar een andere auto heeft gekocht...
ben toch niet van plan om hem te kopen hoor , maar een dik jaarke verder was dit een kanshebber
Een stuur is rond hé, en dat draait ook zo. Dus ik zie niet in waarom deze positie van het stuur niet zou kunnen in het 'naar links draaien'. De wielen staan scherp genoeg om overeen te komen met de +-3/4 draai naar links van het stuurwiel.
En er zou trouwens geen enkele reden zijn waarom ze plots het stuur een andere positie zouden geven op de tweede foto.
Nee hoor, het stuur is niet symmetrisch tov de horizontale as. Probeer het maar eens. Schets het stuur vlug op en blad en draai het naar links. Als het je lukt laat het me dan weten, dan probeer ik het ook.
Edit: Ik heb het al geprobeerd. Blijkbaar toch maar dan is het wel al bijna een hele toer gedraaid.
Nee hoor, het stuur is niet symmetrisch tov de horizontale as. Probeer het maar eens. Schets het stuur vlug op en blad en draai het naar links. Als het je lukt laat het me dan weten, dan probeer ik het ook.
Qué?
'het stuur is niet symmetrisch tov de horizontale as'. Daar snap ik al helemaal niks van.
de auto is van 1ste eigenaar MET volledig ingevuld onderhoudsboekje
Tot voor een jaar of 8 hadden wij voor sommige van de baanauto's van één van de bedrijven altijd twee onderhoudsboekjes. Staar je daar niet blind op, die dingen zijn zéér makkelijk "100% echt & origineel" ... na te maken.
Dat ging vroeger alleszins makkelijk, en ik vermoed dat dat nu nog even makkelijk gaat, je moet gewoon iemand bij BMW vinden die 't spelletje mee wil spelen.
Tot voor een jaar of 8 hadden wij voor sommige van de baanauto's van één van de bedrijven altijd twee onderhoudsboekjes. Staar je daar niet blind op, die dingen zijn zéér makkelijk "100% echt & origineel" ... na te maken.
Dat ging vroeger alleszins makkelijk, en ik vermoed dat dat nu nog even makkelijk gaat, je moet gewoon iemand bij BMW vinden die 't spelletje mee wil spelen.
't Is hoogst illegaal, hè, en de controle op de dealers verstrengt dus die doen daar niet meer aan mee. Maar 't was poepsimpel: je bestelde gewoon een blanco OHB (die hadden ze altijd in stock liggen), en op 'n onbewaakt moment gebruikte je de stempel waarmee ze dat ding afstempelden 'es op 'n aantal blanco pagina's. En daarna kon je door je originele boekje erbij te halen, dat nieuwe boekje thuis zelf invullen. Goeie tip was om dat niet allemaal na elkaar te doen met dezelfde balpen, dat valt teveel op. Af en toe 'es 'n zwarte bic gebruiken ook, en 'es iemand anders laten invullen hier en daar. Daarna 'es een paar keer goed vastpakken met semivuile handen, en daarna een nacht buiten laten liggen als 't koud en vochtig was. Daarna liet je nog de kilometerteller terugdraaien en klaar was Kees. Een auto met 350.000 km die ECHT & ORIGINEEL ('Alstublieft, hier is 't OHB') maar 150.000 km had.
't Is een schande dat zoiets kon, en ik zou 't zelf niet durven/willen, maar 't is gelukkig zeer zwaar aan banden gelegd. Maar ik geloof het niet dat het nooit meer gebeurt.
Ghô, er was een hele rits loos. 'k Weet 't eigenlijk niet meer zo goed van buiten, 'k zou 't moeten opzoeken.
Ik weet in ieder geval : indien E46 M3, dan enkel modellen vanaf productiejaar 2002, dan zit je normaal gezien safe.
Worden eventuele terugroepactie's niet ergens genoteerd ofzo? Zodat je kan checken of een welbepaalde auto ze dan niet of wel heeft gehad? Als die M3 alle recalls gehad heeft, zou het dan niet te riskeren zijn er zo eentje aan te schaffen?
iemand die ik ken verkoopt door omstandigheden (ziekte) deze auto's
ik weet wel niet in welke staat ze zijn , maar als ik kan ga ik in de week van 5november foto's gaan nemen ervan
bwj enz ... weet ik ook niet maar volgende week weet ik dat wel
het is de pa van de eigenaar van die auto's die mij dit vraagt of ze te verkopen vallen...
- het betreft een BMW tii fastback donkerblauw exterieur bijna volledig gerestaureerd enkel een andere benzinetank heeft hij nog nodig
en een 323i bauer wit exterieur met werk aan
en een 320i bauer wit exterieur met werk aan
Als die verkoper enkel tussenpersoon is, en niet op 't contract wordt vermeld, krijg jij noppes garantie. Ik zou voor 'n E46 M3 makkelijk 2.500 EUR extra betalen bij 'n BMW-dealer om een (voorts identieke) Premium Selection te hebben, ja.
Worden eventuele terugroepactie's niet ergens genoteerd ofzo? Zodat je kan checken of een welbepaalde auto ze dan niet of wel heeft gehad? Als die M3 alle recalls gehad heeft, zou het dan niet te riskeren zijn er zo eentje aan te schaffen?
Dan zéker! Maar de Belgische M3 hebben de terugroepactie NIET gehad. Zelfs met dreigen in Bornem middels aangetekend schrijven heette het dat er te weinig gevallen waren opdat daaruit besloten kon worden dat het om een productfout ging, dus blaast allen ulle zak op.
Als die verkoper enkel tussenpersoon is, en niet op 't contract wordt vermeld, krijg jij noppes garantie. Ik zou voor 'n E46 M3 makkelijk 2.500 EUR extra betalen bij 'n BMW-dealer om een (voorts identieke) Premium Selection te hebben, ja.
Dan zéker! Maar de Belgische M3 hebben de terugroepactie NIET gehad. Zelfs met dreigen in Bornem middels aangetekend schrijven heette het dat er te weinig gevallen waren opdat daaruit besloten kon worden dat het om een productfout ging, dus blaast allen ulle zak op.
Ik bedoel dus de preventieve actie, hè. Als je problemen had, en er zijn ook ontplofte S54 in België geweest, dan nam BMW doorgaans wel de kosten voor zich (of 't grootste deel). Maar er zijn wel moeilijkheden geweest, een beetje op z'n DVV zo: zo lang mogelijk wachten met toegeven in de hoop dat de rechtmatige eiser uiteindelijk opgeeft. Vind ik 'n verfoeilijke manier van zaken doen.
Worden eventuele terugroepactie's niet ergens genoteerd ofzo? Zodat je kan checken of een welbepaalde auto ze dan niet of wel heeft gehad? Als die M3 alle recalls gehad heeft, zou het dan niet te riskeren zijn er zo eentje aan te schaffen?
Ja, toen wij onze E46 M3 verkochten heb ik bij de dealer heel de historie laten uitprinten.
Was een 07/2001 en had de terugroepactie ivm de lagerschalen gehad.
Op die prints zie je in detail wat er allemaal vervangen is geweest.
Met de luchtmassameter moet er ook een probleem geweest zijn...Iets met een hittschild ofzo.
Wagen was al buiten fabrieksgarantie maar toch nooit faktuur voor gekregen.
Comment