Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    Hoe zou het stuur dan moeten staan?
    Links gedraaid

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
      ik ben vandaag gaan kijken naar deze M3

oke het exterieur rood met de rode lederen interieur is misschien een beetje TE ,
      maar ik vind hem echt
      en die km stand , 52.000 km is toch zeer weinig
      ik heb mijn kont in die zetels geschoven enne damn ik vind hem echt sjiek

ben wel curieus wat jullie ervan vinden ...
      en ?
      en die prijs ?

http://www.autozone.be/auto_j2ee/gg/...s=&pActief=occ
      Knappe auto van kleurencombinatie ... maar ik vertrouw de verkoper noch de auto zelf niet. De verkoper ten eerste omdat 'ie er loodzware, slechte, prestatie-inperkende replica's onder pleurt. Da's hetzelfde als een man in een knap maatpak, met alle accessoires, en dan versleten Adidaskes van eind de jaren '80 aan z'n voeten. En secundo: 't is er eentje van de verdachte periode (tweede kwartaal 2001, grosso modo), en als 't een Belg is heeft 'ie dus de Duitse terugroepactie niet gekend waardoor 'ie, als 't kwaad wil, nog de slechte oliepomp heeft en je dus 't risico loopt op 'n ontploffingsmotor (maar dan letterlijk).

Ik zou 'm niet moeten hebben. Ik krijg de wubbes van die derderangs-verkoperkes met potentieel degelijk materiaal op hun grasperkje, maar dat bij nader onderzoek altijd rommel blijkt te zijn.

Eén tip, Toerke: de goeie occasies die blijven binnen 't BMW-circuit. Of die haal je bij een particulier.

Edith zegt dat 'ie standaard op de 18" komt! Zalig! Prachtige velgen, mooier dan de 19" !!! Maar dan nog zit je met z'n dubieuze bouwdatum...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

Eén tip, Toerke: de goeie occasies die blijven binnen 't BMW-circuit. Of die haal je bij een particulier.
        Een week geleden stond deze M3 nog te koop bij een particulier.

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Edith zegt dat 'ie standaard op de 18" komt! Zalig! Prachtige velgen, mooier dan de 19" !!! Maar dan nog zit je met z'n dubieuze bouwdatum...
        Hadden die 2001 M3's ook geen problemen met lagerschalen of zoiets?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
          Links gedraaid

Ja....
          En waarom zou dat niet zo zijn?

Een stuur is rond hé, en dat draait ook zo. Dus ik zie niet in waarom deze positie van het stuur niet zou kunnen in het 'naar links draaien'. De wielen staan scherp genoeg om overeen te komen met de +-3/4 draai naar links van het stuurwiel.

En er zou trouwens geen enkele reden zijn waarom ze plots het stuur een andere positie zouden geven op de tweede foto.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Een week geleden stond deze M3 nog te koop bij een particulier.
            Wel, dan weet je dat je 'm bij die dealer teveel betaalt.

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Hadden die 2001 M3's ook geen problemen met lagerschalen of zoiets?
            Ghô, er was een hele rits loos. 'k Weet 't eigenlijk niet meer zo goed van buiten, 'k zou 't moeten opzoeken.

Ik weet in ieder geval : indien E46 M3, dan enkel modellen vanaf productiejaar 2002, dan zit je normaal gezien safe.

Comment

Knappe auto van kleurencombinatie ... maar ik vertrouw de verkoper noch de auto zelf niet. De verkoper ten eerste omdat 'ie er loodzware, slechte, prestatie-inperkende replica's onder pleurt. Da's hetzelfde als een man in een knap maatpak, met alle accessoires, en dan versleten Adidaskes van eind de jaren '80 aan z'n voeten. En secundo: 't is er eentje van de verdachte periode (tweede kwartaal 2001, grosso modo), en als 't een Belg is heeft 'ie dus de Duitse terugroepactie niet gekend waardoor 'ie, als 't kwaad wil, nog de slechte oliepomp heeft en je dus 't risico loopt op 'n ontploffingsmotor (maar dan letterlijk).

Ik zou 'm niet moeten hebben. Ik krijg de wubbes van die derderangs-verkoperkes met potentieel degelijk materiaal op hun grasperkje, maar dat bij nader onderzoek altijd rommel blijkt te zijn.

de auto is van 1ste eigenaar MET volledig ingevuld onderhoudsboekje
              deze verkoper is enkel een tussenpersoon , hij verkoopt de auto voor de eigenaar die daar een andere auto heeft gekocht...

ben toch niet van plan om hem te kopen hoor , maar een dik jaarke verder was dit een kanshebber

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                Ja....
                En waarom zou dat niet zo zijn?

Een stuur is rond hé, en dat draait ook zo. Dus ik zie niet in waarom deze positie van het stuur niet zou kunnen in het 'naar links draaien'. De wielen staan scherp genoeg om overeen te komen met de +-3/4 draai naar links van het stuurwiel.

En er zou trouwens geen enkele reden zijn waarom ze plots het stuur een andere positie zouden geven op de tweede foto.
                Nee hoor, het stuur is niet symmetrisch tov de horizontale as. Probeer het maar eens. Schets het stuur vlug op en blad en draai het naar links. Als het je lukt laat het me dan weten, dan probeer ik het ook.

Edit: Ik heb het al geprobeerd. Blijkbaar toch maar dan is het wel al bijna een hele toer gedraaid.

Sry dus
                Last edited by ; 29/10/2007, 12:10.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                  Nee hoor, het stuur is niet symmetrisch tov de horizontale as. Probeer het maar eens. Schets het stuur vlug op en blad en draai het naar links. Als het je lukt laat het me dan weten, dan probeer ik het ook.
                  Qué?

'het stuur is niet symmetrisch tov de horizontale as'. Daar snap ik al helemaal niks van.

Edit: no prob.

Comment

de auto is van 1ste eigenaar MET volledig ingevuld onderhoudsboekje
                    Tot voor een jaar of 8 hadden wij voor sommige van de baanauto's van één van de bedrijven altijd twee onderhoudsboekjes. Staar je daar niet blind op, die dingen zijn zéér makkelijk "100% echt & origineel" ... na te maken.

Dat ging vroeger alleszins makkelijk, en ik vermoed dat dat nu nog even makkelijk gaat, je moet gewoon iemand bij BMW vinden die 't spelletje mee wil spelen.

Comment

deze verkoper is enkel een tussenpersoon , hij verkoopt de auto voor de eigenaar die daar een andere auto heeft gekocht...
                      Ah, dan kan 't nog meevallen.

En toch blijf ik erbij: koop zo'n dingen met 2 jaar Premium-garantie bij 'n dealer.

Comment

Tot voor een jaar of 8 hadden wij voor sommige van de baanauto's van één van de bedrijven altijd twee onderhoudsboekjes. Staar je daar niet blind op, die dingen zijn zéér makkelijk "100% echt & origineel" ... na te maken.

Dat ging vroeger alleszins makkelijk, en ik vermoed dat dat nu nog even makkelijk gaat, je moet gewoon iemand bij BMW vinden die 't spelletje mee wil spelen.
                        ow wist ik niet , thx voor den uitleg gTa

Comment

• 't Is hoogst illegaal, hè, en de controle op de dealers verstrengt dus die doen daar niet meer aan mee. Maar 't was poepsimpel: je bestelde gewoon een blanco OHB (die hadden ze altijd in stock liggen), en op 'n onbewaakt moment gebruikte je de stempel waarmee ze dat ding afstempelden 'es op 'n aantal blanco pagina's. En daarna kon je door je originele boekje erbij te halen, dat nieuwe boekje thuis zelf invullen. Goeie tip was om dat niet allemaal na elkaar te doen met dezelfde balpen, dat valt teveel op. Af en toe 'es 'n zwarte bic gebruiken ook, en 'es iemand anders laten invullen hier en daar. Daarna 'es een paar keer goed vastpakken met semivuile handen, en daarna een nacht buiten laten liggen als 't koud en vochtig was. Daarna liet je nog de kilometerteller terugdraaien en klaar was Kees. Een auto met 350.000 km die ECHT & ORIGINEEL ('Alstublieft, hier is 't OHB') maar 150.000 km had.

't Is een schande dat zoiets kon, en ik zou 't zelf niet durven/willen, maar 't is gelukkig zeer zwaar aan banden gelegd. Maar ik geloof het niet dat het nooit meer gebeurt.

Comment

Wel, dan weet je dat je 'm bij die dealer teveel betaalt.
                            1.900 euro extra voor de garantie dan zeker?

Ghô, er was een hele rits loos. 'k Weet 't eigenlijk niet meer zo goed van buiten, 'k zou 't moeten opzoeken.

Ik weet in ieder geval : indien E46 M3, dan enkel modellen vanaf productiejaar 2002, dan zit je normaal gezien safe.
                            Worden eventuele terugroepactie's niet ergens genoteerd ofzo? Zodat je kan checken of een welbepaalde auto ze dan niet of wel heeft gehad? Als die M3 alle recalls gehad heeft, zou het dan niet te riskeren zijn er zo eentje aan te schaffen?

Comment

iemand die ik ken verkoopt door omstandigheden (ziekte) deze auto's
                              ik weet wel niet in welke staat ze zijn , maar als ik kan ga ik in de week van 5november foto's gaan nemen ervan
                              bwj enz ... weet ik ook niet maar volgende week weet ik dat wel
                              het is de pa van de eigenaar van die auto's die mij dit vraagt of ze te verkopen vallen...

- het betreft een BMW tii fastback donkerblauw exterieur bijna volledig gerestaureerd enkel een andere benzinetank heeft hij nog nodig

en een 323i bauer wit exterieur met werk aan
                              en een 320i bauer wit exterieur met werk aan

zijn er hier leifhebbers voor deze auto's ?

niemand meer ?

Comment

1.900 euro extra voor de garantie dan zeker?
                                Als die verkoper enkel tussenpersoon is, en niet op 't contract wordt vermeld, krijg jij noppes garantie. Ik zou voor 'n E46 M3 makkelijk 2.500 EUR extra betalen bij 'n BMW-dealer om een (voorts identieke) Premium Selection te hebben, ja.

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Worden eventuele terugroepactie's niet ergens genoteerd ofzo? Zodat je kan checken of een welbepaalde auto ze dan niet of wel heeft gehad? Als die M3 alle recalls gehad heeft, zou het dan niet te riskeren zijn er zo eentje aan te schaffen?
                                Dan zéker! Maar de Belgische M3 hebben de terugroepactie NIET gehad. Zelfs met dreigen in Bornem middels aangetekend schrijven heette het dat er te weinig gevallen waren opdat daaruit besloten kon worden dat het om een productfout ging, dus blaast allen ulle zak op.

Comment

Als die verkoper enkel tussenpersoon is, en niet op 't contract wordt vermeld, krijg jij noppes garantie. Ik zou voor 'n E46 M3 makkelijk 2.500 EUR extra betalen bij 'n BMW-dealer om een (voorts identieke) Premium Selection te hebben, ja.
                                  Dat zou ik ook doen, toch zeker bij zo'n M3.

Dan zéker! Maar de Belgische M3 hebben de terugroepactie NIET gehad. Zelfs met dreigen in Bornem middels aangetekend schrijven heette het dat er te weinig gevallen waren opdat daaruit besloten kon worden dat het om een productfout ging, dus blaast allen ulle zak op.
                                  Mmm, dat wist ik niet.

Comment

Mmm, dat wist ik niet.
                                    Ik bedoel dus de preventieve actie, hè. Als je problemen had, en er zijn ook ontplofte S54 in België geweest, dan nam BMW doorgaans wel de kosten voor zich (of 't grootste deel). Maar er zijn wel moeilijkheden geweest, een beetje op z'n DVV zo: zo lang mogelijk wachten met toegeven in de hoop dat de rechtmatige eiser uiteindelijk opgeeft. Vind ik 'n verfoeilijke manier van zaken doen.

Comment

Ja, toen wij onze E46 M3 verkochten heb ik bij de dealer heel de historie laten uitprinten.
                                      Was een 07/2001 en had de terugroepactie ivm de lagerschalen gehad.
                                      Op die prints zie je in detail wat er allemaal vervangen is geweest.

Met de luchtmassameter moet er ook een probleem geweest zijn...Iets met een hittschild ofzo.
                                      Wagen was al buiten fabrieksgarantie maar toch nooit faktuur voor gekregen.

Comment

• Jullie hebben die wél gehad? That's a first.

Ow maar wacht, enkel voor de lagerschalen, niet voor de oliepomp? Misschien splitsten ze dat hier op. In DE niet.

Comment

• Autoblog.nl test de BMW M6 Cabrio:

Artikel: http://www.autoblog.nl/archive/2007/...-bmw-m6-cabrio
                                          Filmpje: http://www.autojunk.nl/clips/view/133908

Comment

Working...
                                          X