Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Naar ik hier soms het forum volg meen ik al gehoord te hebben dat de meeste interieuronderdelen van de E46 bijvoorbeeld uit betere materiaalsoorten zijn gemaakt dan de E90. Ook meen ik mij iets te herinneren over het regelmatig voorkomen van 'appelsienlak' bij de E90's, bij de E46 komt dat zelden of nooit voor. Hetzelfde geldt voor de E60 vs. de E39 dacht ik ooit gelezen te hebben. Ik baseer mij op posts (en foto's) van het forum hier, uit het verleden.
Als dat voor de 3 en 5 reeks zo is dan vermoed ik dat die lijn ook kan doorgetrokken worden naar de andere modellen van BMW. Zeg het gerust als ik onwaarheden zeg hoor.
Naar ik hier soms het forum volg meen ik al gehoord te hebben dat de meeste interieuronderdelen van de E46 bijvoorbeeld uit betere materiaalsoorten zijn gemaakt dan de E90. Ook meen ik mij iets te herinneren over het regelmatig voorkomen van 'appelsienlak' bij de E90's, bij de E46 komt dat zelden of nooit voor. Hetzelfde geldt voor de E60 vs. de E39 dacht ik ooit gelezen te hebben. Ik baseer mij op posts (en foto's) van het forum hier, uit het verleden.
Als dat voor de 3 en 5 reeks zo is dan vermoed ik dat die lijn ook kan doorgetrokken worden naar de andere modellen van BMW. Zeg het gerust als ik onwaarheden zeg hoor.
't Zijn geen onwaarheden, maar Tulpje en Co geeft (geven?) gewoon de redenen van die "verminderde" kwaliteit (veiligheid / milieu).
Naar ik hier soms het forum volg meen ik al gehoord te hebben dat de meeste interieuronderdelen van de E46 bijvoorbeeld uit betere materiaalsoorten zijn gemaakt dan de E90. Ook meen ik mij iets te herinneren over het regelmatig voorkomen van 'appelsienlak' bij de E90's, bij de E46 komt dat zelden of nooit voor. Hetzelfde geldt voor de E60 vs. de E39 dacht ik ooit gelezen te hebben. Ik baseer mij op posts (en foto's) van het forum hier, uit het verleden.
Als dat voor de 3 en 5 reeks zo is dan vermoed ik dat die lijn ook kan doorgetrokken worden naar de andere modellen van BMW. Zeg het gerust als ik onwaarheden zeg hoor.
De verminderde kwaliteit van de interieurmaterialen zouden een gevolg zijn dat die materialen een betere "breek"structuur hebben bij een ongeval.
Het antwoord over de verminderde lakkwaliteit(appelsienlak) vind je hieronder in de quote van Wax-it
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be
Héhé
Wat is het probleem ?
De verf wordt gespoten met druppeltjes.
Nu die druppeltjes bevatten verf, water en solventen.
Het probleem is dat er nu geen of weinig solventen meer morgen gebruikt worden ivm het milieu !
Deze solventen zorgen ervoor dat het druppeltje lang genoeg in liquide vorm blijft om mooi open te vallen en vlak te worden.
Als je dus de solventen verminderd of verwijderd gaat het druppeltje een klein bultje vertonen doordat het niet de tijd heeft open te vallen.
Vele van deze bultjes maken orange peel
het probleem van de lak is dat er momenteel bij BMW, en ik denk bij veel andere merken ook, helemaal geen solventen meer worden gebruikt voor de eindlaag maar wel poeder die dan wordt gebakken!
Het antwoord over de verminderde lakkwaliteit(appelsienlak) vind je hieronder in de quote van Wax-it
M.a.w., alle fabrikanten heden ten dage mogen geen solventen meer gebruiken, juist? Kunnen we daaruit afleiden dat alle nieuwe wagens nu zo'n appelsienlak gaan hebben?
Ik heb het ergens gelezen, meer kan ik er niet over vertellen. Voor de rest zijn de materialen "beter" dan wagens van een lagere prijsklasse, en zie ik ook geen naden die smaller of breder zijn. Dus daar zit het allemaal tip top.
M.a.w., alle fabrikanten heden ten dage mogen geen solventen meer gebruiken, juist? Kunnen we daaruit afleiden dat alle nieuwe wagens nu zo'n appelsienlak gaan hebben?
Als de productieband trager zou gaan, dan zou het zich niet zo voordoen.
Voor de rest zijn de materialen "beter" dan wagens van een lagere prijsklasse
Het zou maar erg zijn, niet? Voor een gewone 3 reeks betaal je al snel 30.000 euro, maar eigenlijk gaat het daar niet om. We hadden het over de kwaliteitsverschillen van de nieuwe tegenover de oudere BMW modellen.
Niet vergeten dat solventen (xyleen, tolueen,..) niet alleen schadelijk zijn voor het milieu maar ook voor de mens.
Bij een langdurige en hoge blootstelling aan solventen treedt er bij de mens een beschadiging van het zenuwstelsel op (OPS= organo psycho syndroom).
Bij mensen die elke dag moeten verven of mensen die een verf-fabriek werken worden er gelukkig minder en minder afbraakproducten van solventen in de urine teruggevonden.
Weet ik, ik zei het alleen nog eens opnieuw omdat je begon te vergelijken met de kwaliteit van de gebruikte materialen van andere goedkopere wagens.
We weten en kunnen de kwaliteit met de vorige generatie niet meer vergelijken/veranderen, gezien de milieunormen strenger/aangepast zijn(ook voor de anderen fabriekanten)
Hopelijk vinden ze met de jaren betere oplossingen/alternatieven
Comment