Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Congratz Gilles! Ik wil ook zo'n eendje.
    Ik heb met zo'n LSE een testritje in de regen gemaakt, en 't was leuk, ik had wel als commentaar toen de dealer (BMW Jorssen Aartselaar) erom vroeg, het gebrek aan sperdiffrentieel, imho zou dat de wagen helemaal af maken.

    Laag verbruik, efficiënt bakske, achterwielaandrijving, goede afwerking, praktische wagen die in vele aspecten zijn meerdere niet kent. Yummie.

    Ik zou echter niet overdrijven met die spacers enzo... ik vrees dat het iets te veel "tjoening" zal zijn. Ik vond sowieso een LSE al op het randje, vanwege die velgen.

    Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
    wordt ie gevitaminiseerd?
    Kan dat al?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
      oh proficiat met je eins gilles! Knappe kleur & wielen, en die chromé past daar idd goed op. Interieur geef ik oordeel over na IRL gezien te hebben
      Deal. 't Bijzonderste is echter dat ik 'm mooi vind, maar 't is altijd leuk als ik mensen IRL zie schrikken en beamen dat 't inderdaad knap is. Wat ik ook wel altijd hoor is "Miljaar gij gaat mogen kuisen zenne maat." dus 'k peins dat 'k nogal ga mogen kuisen.

      Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
      wordt ie gevitaminiseerd?
      Ik wil er eerst enkel duizenden km mee gereden hebben, én ik wil niet van de eerste zijn die 'm laat chippen. Dus ik wacht af. Maar ik sluit het niet op voorhand uit.
      De gechipte programma's zijn al klaar, en men komt uit op waarden tussen de 210 en 215 pk, en het koppel gaat van 350 naar 430 à 440 Nm.

      Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
      Hoe zit dat eigenlijk? Is die mof een officiële BMW-concessie houder? En waarom rijdt die gast daar 6000km mee?
      Neen, het systeem van de Halbjahreswagen en Jahreswagen verloopt als volgt: je bestelt je voertuig via een BMW-medewerker aan de JaWa-dienst van BMW. Vind je geen BMW-medewerker, dan zoek die voor jou een BMW-medewerker die binnenkort een termijn vrij heeft. De BMW-medewerker betaalt het voorschot (en vraagt doorgaans op voorhand aan de besteller, i.e. ik in dit voorbeeld, om dat aan hem te betalen). De BMW-medewerker wordt eerste eigenaar van het voertuig, koopt dit tegen werknemerskorting (tussen de 16 en 19% afhankelijk van het model, en dit op de totaalprijs incl. opties en packs) en schrijft de auto in en rijdt ermee rond. Na een half jaar (HJW) of een jaar (JaWa) komt 'ie dus "vrij", en wordt 'ie door de BMW-medewerker aan de besteller verkocht, geld om geld. De BMW-medewerker moet een kopie van het contract aan BMW JaWa overhandigen, omdat er controle is op het feit dat de medewerker er geen winst op zou maken. Maar 't is wel de praktijk dat de offerte incl. totaalprijs - korting = nettoprijs die aan de medewerker wordt afgegeven, ook aan de besteller wordt getoond, op die manier verloopt dat veilig en eerlijk. Je bepaalt zelf met de medewerker contractueel hoeveel kilometer de auto mag hebben, met een minimum van 6.000 km, meer is mogelijk maar dan moet je zelf een extra korting bedingen, net zoals je een clausule in je contract kan opnemen voor niet-reguliere gebruikssporen e.d. (krassen, deuken, ...).
      Waarom is dit interessant? Je bestelt een auto volledig zoals jij hem wil, maar betaalt maar de prijs van een jonge tweedehandse. Mijn eend (ze heet Sabine) had 5.992 km op het moment dat ik 'r ging afhalen, en heeft me ongeveer 22% minder gekost dan een nieuwe in België (brutoprijs zonder korting). Ze is echt zoals nieuw, want "mijnen Mof" (bij wie we geregeld HJW bestellen) is ultra-zorgzaam. Hij heeft nooit in de auto (lemon leder) gezeten zonder een hoes over de zetels te trekken, hij haalt er de matjes uit en leg eigen rubberen matten in de plaats, rijdt er supervoorzichtig mee, enzovoort. Je houdt nog 1,5 jaar garantie over, en je kent de voorgeschiedenis. En dat terwijl je een fikse korting krijgt.
      Nadelen? Ja: je bestelt en moet dan minimum nog 6 maanden wachten. In mijn geval had ik, mocht ik nieuw gekocht hebben, een 123d 3-deurs besteld, die was nog niet bestelbaar op het moment dat ik de mijne moest bestellen.

      Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
      Ik zou echter niet overdrijven met die spacers enzo... ik vrees dat het iets te veel "tjoening" zal zijn. Ik vond sowieso een LSE al op het randje, vanwege die velgen.
      Mjah, ik vind dat de wielen achteraan een tikje te diep in de wielkassen zitten, puur qua looks gezien. De spacers die ik ga steken zijn (WC Eend, corrigeer me als ik verkeerd ben?) 1 cm per kant, dus smal, en dat zal het nét dat tikkie beter maken dat 't nodig heeft, net zoals de Pro Kit veren van Eibach die mijn eend nog die 1 à 1,5 cm gaan droppen die 'ie naar mijn mening nét nodig heeft. "Tjoening" zal 't zeker niet zijn, 't wordt geen asfaltschraper noch een kar met uit de kassen komende wielen.

      Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
      Kan dat al?
      Neen, nog niet. Ik ken er niet volledig het fijne van, maar wat me ter ore kwam was het volgende : alle auto's met EDC17 software (de nieuwste Duitse diesels, o.a. BMW 2.0d 177pk) hebben een nieuwe "veiligheidscode", een soortement floating digit (of hoe die whizkidz dat ook noemen), en die hebben ze nog niet kunnen kraken. Ze kunnen de software uit de stuurcomputer downloaden en aanpassen, en ze kunnen 'm uploaden, maar 'ie geraakt niet aan het werk omdat die veiligheidscode nog niet zou zijn gekraakt. Daar zou men nu met spoed mee bezig zijn, 't zou een race zijn tussen de 3 grote chip-software-fabrikanten (1 NL en 2 DE) om die als eerste gekraakt te krijgen, want de chiptuningmarkt is een zeer lucratieve.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        In theorie niet, maar in praktijk wel. Tenzij je de 320 echt traag rijdt, en 'm dus niet meer doet werken dan de 2,5-liter in de 325. Aan identiek hetzelfde tempo zullen de beide auto's even veel verbruiken, als je ietsje sportiever rijdt zal je met de 320 een iets hoger verbruik hebben, omdat je 'm hoger in toeren rijdt ('ie is een beetje mak).
        Is een 320Ci aan te raden voor iemand met een, zeg maar, sportieve rijstijl? Of is ie een beetje te tam?
        Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

        Comment


        • Ik ben van plan om een 5reeks te kopen. voorgaande model wel te verstaan. Zou een benzine willen; maar is een 520 vlot genoeg voor zo een wagen? Gaat dat ook goed met lpi?

          Mvg Bert

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Beké Bekijk Berichten
            Is een 320Ci aan te raden voor iemand met een, zeg maar, sportieve rijstijl? Of is ie een beetje te tam?
            Ik vind 't op 't nippertje. In 'n coupé, ça va, in 'n cabrio is 'ie (naar mijn mening) definitief te tam. Maar 'n cabrio rijd je ook niet zoals 'n coupé, uiteindelijk. Ik raad écht wel de 325Ci aan, een 2,5-liter benzine van een dikke 190pk is qua tax nog altijd zeer goed te betalen, en tsjah, als je nog zeer jong bent en je wil 193pk verzekeren, dan zal 't even slikken zijn, maar 't levert zoveel meer plezier op!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door derpassat Bekijk Berichten
              Ik ben van plan om een 5reeks te kopen. voorgaande model wel te verstaan. Zou een benzine willen; maar is een 520 vlot genoeg voor zo een wagen? Gaat dat ook goed met lpi?

              Mvg Bert
              Vlot is hij zeker, sportief is wat anders. Het hangt er vanaf wat je juist zoekt.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                is dat niet normaal, een lagedrukpomp (bij de tank) en een hogedrukpomp?
                klinkt achteraf gezien erg logisch, maar ik wist het niet

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Ik vind 't op 't nippertje. In 'n coupé, ça va, in 'n cabrio is 'ie (naar mijn mening) definitief te tam. Maar 'n cabrio rijd je ook niet zoals 'n coupé, uiteindelijk. Ik raad écht wel de 325Ci aan, een 2,5-liter benzine van een dikke 190pk is qua tax nog altijd zeer goed te betalen, en tsjah, als je nog zeer jong bent en je wil 193pk verzekeren, dan zal 't even slikken zijn, maar 't levert zoveel meer plezier op!
                  M'n broer rijdt met zo'n 325Ci cabrio. Dat bolt soepel, maar echte fun in zo'n auto beleef je toch niet vind ik. Je moet die altijd hoog in de toeren jagen om een beetje sportief vooruit te komen... die indruk heb ik toch.

                  We hebben ook eens een acceleratieproef gehouden, ik in een Impreza Gt Turbo en hij in de 325Ci cabrio. Ik reed die 325Ci mijlenver los, van de eerste meters leek het al alsof die stil stond. Oké, 'k weet het, 't is appelen met peren vergelijken, maar 'k vond het wel eens plezant om met zo'n spleetoog die Ariër lik op stuk te geven.

                  Comment


                  • hebben benzines dan ook 2 pompen ?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door derpassat Bekijk Berichten
                      Ik ben van plan om een 5reeks te kopen. voorgaande model wel te verstaan. Zou een benzine willen; maar is een 520 vlot genoeg voor zo een wagen? Gaat dat ook goed met lpi?

                      Mvg Bert
                      Ik heb er eentje op LPG Al bijna 2 jaar. Ik vind wel dat 'ie wat meer power mocht hebben, vooral in de lage toeren mist 'ie wat.

                      Ik heb wel al wat probs gehad met de LPG; zie m'n topic.
                      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Neen, het systeem van de Halbjahreswagen en Jahreswagen verloopt als volgt: je bestelt je voertuig via een BMW-medewerker aan de JaWa-dienst van BMW. Vind je geen BMW-medewerker, dan zoek die voor jou een BMW-medewerker die binnenkort een termijn vrij heeft. De BMW-medewerker betaalt het voorschot (en vraagt doorgaans op voorhand aan de besteller, i.e. ik in dit voorbeeld, om dat aan hem te betalen). De BMW-medewerker wordt eerste eigenaar van het voertuig, koopt dit tegen werknemerskorting (tussen de 16 en 19% afhankelijk van het model, en dit op de totaalprijs incl. opties en packs) en schrijft de auto in en rijdt ermee rond. Na een half jaar (HJW) of een jaar (JaWa) komt 'ie dus "vrij", en wordt 'ie door de BMW-medewerker aan de besteller verkocht, geld om geld. De BMW-medewerker moet een kopie van het contract aan BMW JaWa overhandigen, omdat er controle is op het feit dat de medewerker er geen winst op zou maken. Maar 't is wel de praktijk dat de offerte incl. totaalprijs - korting = nettoprijs die aan de medewerker wordt afgegeven, ook aan de besteller wordt getoond, op die manier verloopt dat veilig en eerlijk. Je bepaalt zelf met de medewerker contractueel hoeveel kilometer de auto mag hebben, met een minimum van 6.000 km, meer is mogelijk maar dan moet je zelf een extra korting bedingen, net zoals je een clausule in je contract kan opnemen voor niet-reguliere gebruikssporen e.d. (krassen, deuken, ...).
                        Waarom is dit interessant? Je bestelt een auto volledig zoals jij hem wil, maar betaalt maar de prijs van een jonge tweedehandse. Mijn eend (ze heet Sabine) had 5.992 km op het moment dat ik 'r ging afhalen, en heeft me ongeveer 22% minder gekost dan een nieuwe in België (brutoprijs zonder korting). Ze is echt zoals nieuw, want "mijnen Mof" (bij wie we geregeld HJW bestellen) is ultra-zorgzaam. Hij heeft nooit in de auto (lemon leder) gezeten zonder een hoes over de zetels te trekken, hij haalt er de matjes uit en leg eigen rubberen matten in de plaats, rijdt er supervoorzichtig mee, enzovoort. Je houdt nog 1,5 jaar garantie over, en je kent de voorgeschiedenis. En dat terwijl je een fikse korting krijgt.
                        Nadelen? Ja: je bestelt en moet dan minimum nog 6 maanden wachten. In mijn geval had ik, mocht ik nieuw gekocht hebben, een 123d 3-deurs besteld, die was nog niet bestelbaar op het moment dat ik de mijne moest bestellen.
                        Is wel een vet systeem, om voor dezelfde prijs een veel meer uitgeruste auto te hebben. Het is natuurlijk wel altijd een risico omdat je niet weet hoe de persoon in kwestie die 6000 km gaat afleggen. Nu, omdat je die persoon toch al kent, dan is het wel te vertrouwen natuurlijk. Heeft elk merk deze dienst of is dat enkel bij BMW dat je dat kan vinden? Nu wordt een BMW natuurlijk ook wel een extra mogelijke opvolger voor de Peugeot binnen enkele jaren. Straks of morgen heb ik een een heel gamma aan mogelijke opvolgers

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door derpassat Bekijk Berichten
                          Ik ben van plan om een 5reeks te kopen. voorgaande model wel te verstaan. Zou een benzine willen; maar is een 520 vlot genoeg voor zo een wagen? Gaat dat ook goed met lpi?

                          Mvg Bert
                          Hangt er vanaf wat ge verwacht van een auto. Ik heb destijds (2001) een tweetal weken met een 520i gereden omdat mijn 525d een moeilijk te traceren remprobleem had, en hoewel ik van de prestaties mijn 525d niet direct onder de indruk was (kwam wel uit een 530i...), was ik blij dat ik eindelijk terug in mijn diesstoof kon rondkachelen. Mijn schoonvader kwam uit een 725tds (bj '96), die was met moeite voorruit te stampen met zijn 143 pk, en zelfs hij vond de 520i niet plezierig rijden... Dus als de mogelijkheid zich ergens voordoet, ga hem effe testrijden
                          Last edited by ; 13/12/2007, 12:42.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Beké Bekijk Berichten
                            Is een 320Ci aan te raden voor iemand met een, zeg maar, sportieve rijstijl? Of is ie een beetje te tam?
                            Bij een sportieve rijstijl gaat er ook hier de fun snel af zijn. Vind persoonlijk een .20i goed voor een rustige benzinerijder. Als het buget het toelaat, ga voor een 325Ci. Veel meer rijplezier en qua taksen etc blijft het ook allemaal nog redelijk binnen de perken.

                            Comment


                            • Congrats gTa Zeer knappe kar, veel mooier dan de 5-deurs imo.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                                Heeft elk merk deze dienst of is dat enkel bij BMW dat je dat kan vinden?
                                in antwerpen smijt het opel-personeel de opels naar je gezicht en in de limburg rijzen de fords van het personeel uit de grond

                                maar ik denk niet dat het via ford of opel zelf gaat, ik vermoed van niet

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Fast Ace Bekijk Berichten
                                  Hangt er vanaf wat ge verwacht van een auto. Ik heb destijds (2001) een tweetal weken met een 520i gereden omdat mijn 525d een moeilijk te traceren remprobleem had, en hoewel ik van de prestaties mijn 525d niet direct onder de indruk was (kwam wel uit een 530i...), was ik blij dat ik eindelijk terug in mijn diesstoof kon rondkachelen. Mijn schoonvader kwam uit een 725tds (bj '96), die was met moeite voorruit te stampen met zijn 143 pk, en zelfs hij vond de 520i niet plezierig rijden... Dus als de mogelijkheid zich ergens voordoet, ga hem effe testrijden
                                  Een E39 525d en 520i zijn zeer vergelijkbaar hoor Ik heb 'ns met 'n 525tds gereden en ik vond m'n 520i toch 'n pak toffer rijden. Maar de tds'n zijn ook niet meteen de meest aangename motors.
                                  Cijfers zeggen lang niet alles maar als je die van de 525d en 520i naast mekaar legt is er amper verschil. Beide zijn geen prestatiewonders, maar daarvoor koop je dit ook niet...
                                  Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                                    Heeft elk merk deze dienst of is dat enkel bij BMW dat je dat kan vinden?
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    in antwerpen smijt het opel-personeel de opels naar je gezicht en in de limburg rijzen de fords van het personeel uit de grond

                                    maar ik denk niet dat het via ford of opel zelf gaat, ik vermoed van niet
                                    BMW (Duitsland) heeft het, Audi (Duitsland) heeft het, Mercedes-Benz (Duitsland) het. Dat zijn de JaWa-diensten waar we al gebruik van hebben gemaakt, ikzelf heb persoonlijk enkel ervaring met BMW JaWa. En ik vermoed dat zowat elk ander merk dat ook zal hebben.

                                    Comment




                                    • M6 met een porschekont.

                                      Vind het maar niks.

                                      Comment


                                      • Bestaan zo'n kofferdeksels aftermarket, of is dat maar een shopje? Ik hoop het laatste...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                          Een E39 525d en 520i zijn zeer vergelijkbaar hoor Ik heb 'ns met 'n 525tds gereden en ik vond m'n 520i toch 'n pak toffer rijden. Maar de tds'n zijn ook niet meteen de meest aangename motors.
                                          Cijfers zeggen lang niet alles maar als je die van de 525d en 520i naast mekaar legt is er amper verschil. Beide zijn geen prestatiewonders, maar daarvoor koop je dit ook niet...
                                          Ik vond iig dat de 525d een sportiever gevoel gaf dan de 520i. Deze laate was echter wel een Pré FL van een goeie 2 jaar oud(meen ik mij te herinneren) terwijl de 525d een FL was. Samen met de FL is ook de 520d in het gamma gekomen denk ik. Ik heb destijds voor de 525d gekozen omdat we plots verplicht diesel moesten gaan rijden en omdat ik met de 525d wel de nodige opties kon kiezen binnen het budget, terwijl dat als ik voor een 530d was gegaan, hij er eerder in standaardlivrei zou gekomen zijn. Mijn 525d was trouwens een stockwagen(met de toen voor mij juiste kleurencombo zwartmetaal/beige leder) waardoor ik nog een extra korting kreeg bovenop de fleetkorting. Dus ook voor mij geen bewuste keuze maar een budgetaire. Trouwens voor bakken rijplezier: de E39 530i

                                          Comment

                                          Working...
                                          X