Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
JAMO... wa gaat er nu mee gebeuren? Is ze verkocht?
Ze gaat terug naar haar eigenaar, hè, straks. Wat die ermee doet, gaat mij niet aan. Ik heb geen idee wat ze ermee zullen aanvangen. Ze zal wel verkocht worden, ja, maar waar?
Dat zullen hoogst waarschijnlijk de laatste foto's EVER zijn van Babs.
En de laatste keer dat ik haar ooit gezien heb, daarjuist wanneer ik weer naar huis ging (rond 1u30), tevergeefs zitten zoeken en het enigste wat ik vond was een kaalkop die achter de toog van z'n kantoortje zat te forummen...
Neen, niet achteraf. Ik heb ze gewoon afbesteld, alhoewel ze inbegrepen zaten in de Sportline uitvoering. 'k Moest ze niet hebben, en 'k vind 't veel knapper zo.
Sabine rijdt anders, iets nerveuzer en sportiever, met een fantatisch stuur (de levendigheid van de vooras, oho) dat wat minder ontdubbeld is dan dat van Babs. Sabine klinkt wel duidelijk minder mooi, de 2.0d 150pk is één van de knapst klinkende recente 4-pitter diesels die 'k ken. Zeker binnenin klinkt Babs enorm zacht, Sabine is in globo iets stiller binnenin (wat motorlawaai betreft, niet qua wind- of rolgeluid) maar 't motorgeluid is harder, kouder, knerpender (typisch voor hypermoderne diesels met hoge inspuitdruk). Sabine is in globo iets sportiever: de sportzetels sluiten beter aan (zowel wat de zitting betreft, als wat de elektrisch in breedte verstelbare leuning betreft), het stuur is directer en levendiger, de ophanging is een tik harder en vooral droger, en de auto voelt gewoon een stuk agieler aan. Het is een échte driver's car: ze laat zich gewillig zetten met de poep, bij 't afremmen voor 'n bocht (de bucht-banden zullen daar wel 'n deel mee te maken hebben), en is een echte bochtenflitser. Babs was ook fenomenaal qua wegligging in bochten, maar moest 't vooral van de acuratesse en de stabiliteit hebben in langere, snelle bochten. Sabine lijkt me eerder een semi rallye-kar. Zo'n 130i met RWD in rallye-setup ... miljaar dat moet heaven on earth zijn.
Ik ben verliefd als ik naar die bekleding kijk, man wat is dat knap zeg, zeker ook in combinatie met het zwarte houtfineer. Simply stunning, 10 jaar geleden moest je bij BMW Individual aankloppen voor zo'n combo. Het gepolierd alu rond de ramen ('t is geen chroom) is ook fenomenaal, ik heb al zeer veel commentaren daarop gehad, dat 't de auto edeler maakt, dat 't knapper is dan zwart plastic, ... 'k Ben blij.
Glazen zonnedak. How i missed this...
HiFi-systeem Professional. How i missed this...
Zetelverwarming. How i missed this...
PDC moest er voor mij eigenlijk écht niet op, maar de LSE kan je enkel krijgen in combinatie met PDC voor- en achteraan. Oké, leuk, maar 't hoefde echt niet. Al is de neus wel nog minder overzichtelijk dan die van Babs, eigenlijk.
Sabine is duidelijk zuiniger dan Babs. 'k Heb nog geen langere verplaatsingen gedaan aan normale tempi, met Sabine, maar 'k zie het nu al. Babs heb ik afgeklokt op 7,8 liter gemiddeld (ik heb een sportieve rijstijl en durf, zeker in 't buitenland, minutenlang plankgas rijden ... dat gecombineerd dat m'n werkverkeer eigenlijk stadsverkeer is met zeer veel korte ritten, vaak koud, enz).
Ik begin te verlangen naar 'r spacers en vooral 'r Eibach veertjes. De spacers zou 'k graag nog deze week te pakken krijgen, indien mogelijk. De veren, dat zal voor begin januari zijn denk 'k. En dan nog de chroom niertjes. 'k Wacht ook nog op m'n Brodit ProClip, en dan kan ik m'n tomtom "fix" installeren met onzichtbare kabel.
Is dat al de nieuwe elektronische sturing? Naar verluid zou die minder 'gevoel' hebben.('k weet het niet, enkel van anderen gehoord)
Heb je een olietemp meter? Pre-facelifts hadden dit niet 'k vond dat wel een enorm nadeel voor een sportieve wagen. Mijn Clubman heeft het ook niet, wel jammer. (via de boordcomputer zou het wel mogelijk zijn heb ik gehoord)
Voor de rest vind ik het zeker een erg knappe wagen, maar dat wist je al.
't Valt me ook op dat jij je wagens altijd met de grootste zorg en doordachtheid samenstelt, een microbe waarvan ik zelf ook last van heb.
Is dat al de nieuwe elektronische sturing? Naar verluid zou die minder 'gevoel' hebben.('k weet het niet, enkel van anderen gehoord)
't Is anders, dat zeker. Alle constructeurs bouwen met die elektronische gaspedalen een non-lineair karakter in, heb ik de indruk. De eerste 50% van de pedaalweg heb je al 60% of 2/3 van de power ter beschikking, en inderdaad om rustig te rijden mag je je pedaal niet zo diep induwen, bijna niks eigenlijk. Ik vind 't niet beter, maar ook niet slechter, 't is gewoon een beetje anders.
Enkel BMW M hebben dat. Ik heb zelfs geen koelwatertemperatuurmeter. Fokkin' besparingen + de "modale klant" die dat niet nodig vindt ... i hate it. Maar ja, je hebt niks te kiezen. En ook de analoge econometer is weg, verdorie toch. Zo'n zalig & handig instrument!
Comment