Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten





    Habemus Papem !

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
      Over hoeveel zuiniger hebben we het hier?
      Uitgaande van een normale rijstijl (jij gaat dus hoger scoren ) is een reëel verbruik voor een 320d 6.5 liter (sorry Gilles) en een 330d 8.5 liter.

      De 330d zou ik trouwens in automaat pakken, en de 320d zeker niet. Dat maakt het verbruikverschil alleen maar groter.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
        Moest daarnet naar de bank en ineens maar ff langs de bmw-stealer geweest.

        Even in de 1serie gaan zitten, moet zeggen dat ik het veel minder ruim verwacht had. Ok, achter mij kan enkel nog een strijkplank zitten maar soit.
        Daarna in de 3 gaan zitten, en da's toch wel een aanmerkelijk verschil met de 1. Die paar cm's doen het em wel met mijn lengte.

        Ook nog even een Saphirschwarz E46 320d touring gaan checken met M Sportpaket 2, was echt een prachtig ding!

        http://www.autoscout24.ch/AS24Web/De...&page=1&row=15
        Hmm, jammer dat 'ie geen xenon heeft. En 'ie heeft ook best al wel wat kilometers. Voor de rest kan je daar niet veel over zeggen, de foto's zijn klein en van slechte kwaliteit.

        De 17" rijden zalig, overigens : véél comfort en toch 'n goeie wegligging. En ze kuisen makkelijk, en zien er superknap uit (de replica's lijken er écht niet goed op, i.t.t. de Styling 18" 135M zoals ik heb, die worden quasi perfect nagemaakt).

        Zwart, mjah, niet mijn favoriet, maar bon elk z'n smaak en goesting op dat vlak.

        Comment


        • Thanks

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
            Over hoeveel zuiniger hebben we het hier?

            'k moet zeggen, persoonlijk neig ik ook naar iets sterker maar de gezonde geest in mij zegt dat een kar als deze eigenlijk superdegelijk is voor mijn doel.
            Eerlijk?

            Ik denk dat jij effe door de zure appel heen moet bijten en écht wel voor 'n 330d moet gaan. Een E46 320d is geenszins traag, maar na 2 weken ben je 'm zo beu als kouwe pap. Elke moderne Passat, Golf, A3, Octavia, 147 of wat dan ook rijd je niet los, en soms is dat *aaaargghhnnngngggnnhhhhrlrlrl !!!*.

            Een 330d heeft niet meteen een ENORM veel grotere punch, maar is gewoon véél soepeler, die heeft zo een rustigmakende "i can do it all, with ease" air over zich, in tegenstelling tot de 320d. Ik ervaar dat je met 'n 330d vaak trager rijdt dan met 'n 320d, gewoon al door 't besef (de wetenschap) dat je sneller KAN zijn dan al dat 4-pitterig dieselgeweld dat op de linker rijstrook haantje de voorste speelt. Met mijn 320d doe ik vaker met dat spelletje links mee, dan met een 3-liter die 'k geregeld onder m'n kont heb. En 't verschil in verbruik tussen een 320d en een 330d is verrassend klein als je die 320d op z'n 330d's rijdt.

            Oké, de tax ligt 'n pak hoger, maar als je 'm in België zoekt (er zijn er niet veel) zal je niet zo héél veel meer betalen.

            Weet wel : E46 330d 204pk (manuele 6-bak) + chip + baksteenheid van de rechtervoet = zéér snel koppeling vervangen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

              Weet wel : E46 330d 204pk (manuele 6-bak) + chip + baksteenheid van de rechtervoet = zéér snel koppeling vervangen.

              Eh, goed om weten!


              Hoeveel kunnen die koppelingen ongeveer aan?

              Hebben 320d en 330d dezelfde koppeling?

              Comment


              • Ik heb alleen een klein probleem met subtop wagens..

                335d

                Comment


                • Het plan was dus LL in een 320d zetten, zodat ik toch de eerste ga zijn met een 330d .

                  Edit je post is snel, Gilles .

                  EDIT: laat maar, hij heeft het al gelezen

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                    Het plan was dus LL in een 320d zetten, zodat ik toch de eerste ga zijn met een 330d .

                    Edit je post is snel, Gilles .

                    Comment


                    • En nog: van RS6 naar 320d...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                        Eh, goed om weten!


                        Hoeveel kunnen die koppelingen ongeveer aan?

                        Hebben 320d en 330d dezelfde koppeling?
                        Nope.

                        't Slipmoment van de koppeling van de E46 320d150 ligt op 425 Nm, het breekmoment op ca. 490 Nm. Het slipmoment van de koppeling van de E46 330d204 ligt op 465 Nm, het breekmoment op 530 Nm.

                        Een gechipte 320d komt dus eigenlijk nauwelijks tot niet in de buurt van de "gezonde grens" van de koppeling, en je moet ook al continu in eerste met slippende koppeling sprintjes trekken om ze overmatig snel te verslijten.

                        Een gechipte 330d echter zit ongeveer OP of zelfs net over die gezonde grens, en de "zotte" chippers gaan zelfs zonder morren tot 500 Nm. Dan rijd je, als je in de eerste 3 versnellingen vaak plankgas geeft, je koppeling zelfs makkelijk in minder dan 5.000 km kaal. Zo zijn er veel gevallen bekend.

                        De automaat houdt een chip wel goed uit, die kan meer aan.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                          En nog: van RS6 naar 320d...
                          Dat heeft er geen zak mee te maken IMHO. Hoe raar het ook mag klinken, maar altijd de snelste zijn gaat ook vervelen. Daarom amuseer ik me rot met de Corsa, tactisch een sterke wagen op z'n doos geven RULES.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                            Serieus .
                            Een E46 330d touring M-pakket is de shit. Op een E39 M5 na wat mij betreft nog steeds de mooiste BMW ooit gebouwd, dat gecombineerd met die dikke vette dieselmotor in zo'n relatief kleine auto is gewoon een natte droom.

                            Ik heb nu 2x met een 330d gereden, en telkens stap ik uit het het gevoel; IK MOET DIT HEBBEN.

                            Alleen ik blijf erbij dat een 330d eigenlijk een automaat moet hebben. Ook al is de handgeschakelde iets sneller.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Nope.

                              't Slipmoment van de koppeling van de E46 320d150 ligt op 425 Nm, het breekmoment op ca. 490 Nm. Het slipmoment van de koppeling van de E46 330d204 ligt op 465 Nm, het breekmoment op 530 Nm.

                              Een gechipte 320d komt dus eigenlijk nauwelijks tot niet in de buurt van de "gezonde grens" van de koppeling, en je moet ook al continu in eerste met slippende koppeling sprintjes trekken om ze overmatig snel te verslijten.

                              Een gechipte 330d echter zit ongeveer OP of zelfs net over die gezonde grens, en de "zotte" chippers gaan zelfs zonder morren tot 500 Nm. Dan rijd je, als je in de eerste 3 versnellingen vaak plankgas geeft, je koppeling zelfs makkelijk in minder dan 5.000 km. Zo zijn er veel gevallen bekend.

                              De automaat houdt een chip wel goed uit, die kan meer aan.

                              Dat is zéér interessant!


                              Automaat is mss wel betrouwbaarder dan...

                              Maar handbak icm geschipte 30d moet zo ongelooflijk vet rijden...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                Dat heeft er geen zak mee te maken IMHO. Hoe raar het ook mag klinken, maar altijd de snelste zijn gaat ook vervelen. Daarom amuseer ik me rot met de Corsa, tactisch een sterke wagen op z'n doos geven RULES.


                                Welcome to the club...

                                Comment


                                • Ja, maar toch moet het wennen zijn zoals jij je RS6 rijdt. Ik zei niet dat die 320d te min is of zo hé.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                    Maar handbak icm geschipte 30d moet zo ongelooflijk vet rijden...

                                    Als je veel in de file staat stap je daar snel van af. Vroeger in de golf en de passat KRAMP gehad, dat wil je niet weten

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                      Welcome to the club...




                                      Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                                      Ja, maar toch moet het wennen zijn zoals jij je RS6 rijdt. Ik zei niet dat die 320d te min is of zo hé.

                                      Uiteraard is dat wennen! Maar nogmaals, ik ben enkel op zoek naar een zuinigere wagen voor de idiote afstanden he, dus bv als ik naar het magazijn in Nederland moet. Dan moet ik over die kutbaan richting Breda en daar rij je gemiddeld misschien 80 of 90 ofzo
                                      Nogal idioot om dan met +500PK rond te rijden en 12-13 liter te zuipen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                        Dat is zéér interessant!


                                        Automaat is mss wel betrouwbaarder dan...

                                        Maar handbak icm geschipte 30d moet zo ongelooflijk vet rijden...
                                        Een hard gereden 330d heeft zelfs standaard op ca. 120k km al 't beste gehad van z'n koppeling. Best dus die meteen vervangen, als je er een tweedehandsje in huis haalt, en laat dan een sterkere steken, die wat directer aangrijpt (somewhat "race"-koppeling, waardoor je de 330d ook een pak makkelijker dwars kan zetten in de bocht). Ik dacht dat Sachs een sterkere koppeling heeft die o.a. ook in de 330d z'n versnellingsbak past, en die tot makkelijk 550 Nm trekt (zonder enig probleem dan). Zou dat 'es moeten opzoeken.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                          Als je veel in de file staat stap je daar snel van af. Vroeger in de golf en de passat KRAMP gehad, dat wil je niet weten

                                          Ja, dat weet ik ook wel. Maar dat is bij de meeste (deftige) diesels met handbak zo.

                                          Heb er zo twee weken geleden eens 3,5 uur over gedaan van Oostduinkerke tot in Sint-Niklaas, met de 300TD. Dat wordt inderdaad extréém irritant in de file.

                                          Maar dat weegt (voor mij persoonlijk) niet op tegen het rijplezier dat ik daarna van die handbak heb.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X