Oorspronkelijk geplaatst door gTa
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenJa, dat weet ik ook wel. Maar dat is bij de meeste (deftige) diesels met handbak zo.
Heb er zo twee weken geleden eens 3,5 uur over gedaan van Oostduinkerke tot in Sint-Niklaas, met de 300TD. Dat wordt inderdaad extréém irritant in de file.
Maar dat weegt (voor mij persoonlijk) niet op tegen het rijplezier dat ik daarna van die handbak heb.
Tuurlijk, maar je rijdt ook wat minder kms he.
Trouwens, met een diesel valt dat soms nog best mee, dat bolt toch nog wel wat zonder gas te geven? Of is dat slecht voor de koppeling?
edit: hangt er natuurlijk van af wat voor een file het is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenTuurlijk, maar je rijdt ook wat minder kms he.
Even over het hoofd gezien.
I agree dan, jij hebt automaat nodig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenEen hard gereden 330d heeft zelfs standaard op ca. 120k km al 't beste gehad van z'n koppeling. Best dus die meteen vervangen, als je er een tweedehandsje in huis haalt, en laat dan een sterkere steken, die wat directer aangrijpt (somewhat "race"-koppeling, waardoor je de 330d ook een pak makkelijker dwars kan zetten in de bocht). Ik dacht dat Sachs een sterkere koppeling heeft die o.a. ook in de 330d z'n versnellingsbak past, en die tot makkelijk 550 Nm trekt (zonder enig probleem dan). Zou dat 'es moeten opzoeken.
mmm... daarmee impliceer je dus indirect dat het best gevaarlijk is een tweedehandse 330d te kopen met meer als pakweg 75.000 km?
Ander koppeling, quanta costa?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenTrouwens, met een diesel valt dat soms nog best mee, dat bolt toch nog wel wat zonder gas te geven? Of is dat slecht voor de koppeling?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichtenmmm... daarmee impliceer je dus indirect dat het best gevaarlijk is een tweedehandse 330d te kopen met meer als pakweg 75.000 km?
Zie M5 Matthi.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenI agree dan, jij hebt automaat nodig.
Helaas pindakaas
Nu ja, kheb nog die kadett en de rs2, daarmee kan ik me dan wel uitleven!
Maar als ik een comfortcruiser zoek, dan liefst een automaat. Hoewel dat geen conditio sine qua non is.
(en FAK dat laatste klinkt nerdy)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenTrouwens, met een diesel valt dat soms nog best mee, dat bolt toch nog wel wat zonder gas te geven? Of is dat slecht voor de koppeling?
Ja.
Met een naft kan je dat ook. Alleen minder gemakkelijk als bij een diesel.
Dat is net 'goed' voor de koppeling. Liever in eerste wat laten bollen, en tot 1500 toeren gaan in een kruip/stilstaande file, dan in tweede steken en met de koppeling je snelheid regelen (wat ook perfect gaat, uiteraard; maar tis meer slijtage voor je koppeling).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenAlleen ik blijf erbij dat een 330d eigenlijk een automaat moet hebben. Ook al is de handgeschakelde iets sneller.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenVoor een E39 M5 1200 euri inclusief vliegwiel bij de dealer.
Zie M5 Matthi.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matthi.Lampe Bekijk Berichten1790,- met werkuren inclusief.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtenkoppeling steken?
Ja, maar wel van de eerste keer de juiste!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichtenmmm... daarmee impliceer je dus indirect dat het best gevaarlijk is een tweedehandse 330d te kopen met meer als pakweg 75.000 km?
Er lopen massa's 330d rond die zelfs op 200.000 km nog geen krimpje gaven in hun koppeling.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenNeen, ik zei "een hard gereden 330d", dat zijn dus de karren waarmee zéérvaak is gesprint, of die hun eerste leven hebben gekend met gasten die niet weten wat koppelingsparend rijden is.
Ah, ik dacht karren waarmee "hard" wordt gereden, zoals jij doet bv
Ach ja, bij tweedehands weet je het nooit zeker.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenMja keuzes keuzes keuzes....ik denk dat de beste optie is een mega laatste kwartaal draaien en voor een 335d gaan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenJa, maar wel van de eerste keer de juiste!
Comment
-
Comment
Comment