Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Je voelt het heel duidelijk als je een bepaalde, rustige pedaalstand aanneemt. Het toerental zakt en stijgt constant met ongeveer 100 tpm, zodat je dus constant het gevoel krijgt : ie trekt, ie lost, ie trekt, ie lost,... Ook op de CC voel je het. Stel je hem in op 50 km/u, dan draait ie een 1.100 tpm. Toerental varieert dan amper, maar je voelt hem wel constant een beetje snokken : sneller, trager, sneller, trager, sneller, trager,...
Zelfde probleem als de E heeft gehad precies?
Oplossing bij ons was dieselreiniger additief in tank kappen, lange ritten maken, goed doortrappen, weer additief erin, en herhalen, zo 3-4 tanken om en om afgewisseld met en zonder additief.
Dan nog een lange reis van 3000km en het probleem was weg
Zelfde probleem als de E heeft gehad precies?
Oplossing bij ons was dieselreiniger additief in tank kappen, lange ritten maken, goed doortrappen, weer additief erin, en herhalen, zo 3-4 tanken om en om afgewisseld met en zonder additief.
Dan nog een lange reis van 3000km en het probleem was weg
't Zou mij verwonderen dat lange ritten icm dieseladditief zouden helpen. Die BMW bolt immers bijna niks anders dan lange ritten. En daarenboven nog veel op de Duitse autobahn. De motor wordt dus goed gebruikt.
Die bak heeft trouwens ook al wat meer km's dan jullie E Na 294.000 km kan er al eens iets verkeerd lopen. Wat precies, weet ik nog niet, 't ding moet nog eens naar BMW gebracht worden.
't Is wel leuk om te zien welke onderdelen van de E39 facelift verbeterd werden tov de E39 pré-facelift... en omgekeerd, welke onderdelen ingeboet hebben aan kwaliteit. De wagens werden/worden immers onder compleet dezelfde omstandigheden gebruikt, door dezelfde persoon, op dezelfde trajecten.
De pré had elke 180.000 à 200.000 km nood aan 4 nieuwe wiellagers, die echt begonnen te janken als een klein kind. Die zijn dus 2 maal vervangen geweest tijdens zijn levensduur. De facelift bolt na bijna 300.000 km nog steeds rond op de 4 originele en ze zijn nog niet aan vervanging toe. Het glas, gebruikt voor de xenonlicht-units is anders, want bij de pré waren die dingen compleet gezandstraald na 240.000 km. Daarnaast was de interne spiegel zo zwartgebrand als steenkool. De facelift heeft véél minder last van steenslag op dat glas en de lichtopbrengst is nog acceptabel. Ook begon de servopomp wat olie te lekken. De facelifts doen dat niet meer. En 't verbruik van de 525dA ligt een volle liter lager dan de 525tdsA, onder volledig gelijkaardige omstandigheden.
Aan de 525tds-motor is echter nooit gewerkt geweest. Dat ding bleef gewoon bollen, op't laatste wat luidruchtiger dan vroeger, maar dat was ook al. Bij de 525d waren de common rail injectoren naar de vaantjes na 180.000 km. 6 zulke dingen zijn duur. En 't zou mij niet verwonderen als het huidige probleem weer daar te zoeken is. Oja nog iets : doempen! De 525tdsA had last van roetvorming na 300.000 à 320.000 km. De 525d had daar al last van na 100.000 km De laatste 50.000 km roet die echter zoals de 525tds nooit van zijn leven gedaan heeft.
Schnitzer stuurt vrij frequent die foto's de wereld in.
Enfin, voor één container copies die de vuilbak ingaan staan er al drie nieuwe copie containers terug klaar.
Weet er hier iemand wanneer de brochures/prijslijsten van de 1-serie coupé beschikbaar zullen zijn bij de dealers (of zijn die er misschien al?). M'n moeder heeft mij de taak gegeven om haar een nieuwe leaseauto te vinden aangezien de lease op haar E-klasse afloopt in Januari en de 1 coupé lijkt me wel leuk. Zeker omdat hij maar 128g/km uitstoot wat wordt beloond. Hoe minder uitstoot hoe meer budget voor nog extra opties.
bmw liegt enorm over zijn verbruikscijfers, ik vind dat niet kunnen want das belastingontduiking tov de rest
Bobo toch. BMW "optimaliseert" idd zijn modellen om goed te scoren bij die onafhankelijke testen. Maar je kan het wél perfect bereiken als je zo gaat rijden. Ik kan het perfect doen met mijn 318d (hell, kga er zelfs onder) en met de 525dA. En wellicht binnenkort ook met de 520dA ED.
/edit : en hou er ook rekening mee dat veel BMW-eigenaars graag een breed bandje met bijhorende velg monteren. Die cijfers zijn gehaald met de standaardvelgen, zoals bij mijn wagen. Als ik mij niet vergis, scheelt ook bij gTa de winter- versus zomervelgen een volle liter verbruik.
Bobo toch. BMW "optimaliseert" idd zijn modellen om goed te scoren bij die onafhankelijke testen. Maar je kan het wél perfect bereiken als je zo gaat rijden. Ik kan het perfect doen met mijn 318d (hell, kga er zelfs onder) en met de 525dA. En wellicht binnenkort ook met de 520dA ED.
BMW geeft voor de mijne een verbruik van 7,4 liter.
Ik heb de standaardbanden.
Ik haal een verbruik tussen 8 en 8,5 liter (afhankelijk van meer of minder snelweg, file, e.d.).
Het laagste dat 'm ooit heb gekregen is 6,8 over een afstand van 350 km uitsluitend autosnelweg.
Zodra je een beetje stadsverkeer doet, kan je onmogelijk aan die 7,4 liter geraken.
goh, ik lees bij een 320cd een verbruik van ik dacht 7.2 tov van 4.9 opgegeven en bij de mini, welliswaar in rodage 6.8 tov 3.9 (of hoeveel is't ?)
toch groot verschil
en we zien wel verder hoe't evolueert
Dat ligt alleen maar aan de rijstijl die bijgeschaafd moet worden als men dat verbruik wil halen. De vorige Mini was nu toevallig een wagen waarmee het makkelijk te bereiken was, ook voor iemand die niks van wagens kent. Mijn vriendin had een Mini One D (vorig model dus) meegekregen voor een dagje testrijden. Ongeveer 150 km gebold, zonder autosnelweg zelfs, wel veel rustige buitenwegen (70 en 90 km/u). Gemiddeld verbruik : 4,8 liter/100 km... wat voor die wagen net het opgegeven gemiddeld verbruik was.
De nieuwe Mini Cooper D nog niet getest, maar ik wil mij gerust opgeven als testpiloot om een ingereden Mini te checken op reëel verbruik in dagdagelijks verkeer.
Comment