Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Waar ik eigenlijk naar doelde is dat er mensen zijn die nu een 520d kopen, terwijl ze eigenlijk gemakkelijk een 530d of 535d zouden kunnen betalen. Dit omdat er nergens nog snel kan gereden worden, en ondertussen wordt er toch wat bespaard. Ook is zo'n 520d wat beter voor het milieu...
    OO 00 OO

    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

    Comment


    • Vergeet niet dat zo'n nieuwe 520d echt wel zuinig is... zeker voor zo'n type wagen. En zeker snel genoeg. (allez ja... you get the point)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Dude, een facelift 520d is eigenlijk ... snel, hoor. Een E39 525d is er niks tegen. I mean, 't is niet dat je een Benz 250D koopt, hè.


        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Dude, een facelift 520d is eigenlijk ... snel, hoor. Een E39 525d is er niks tegen. I mean, 't is niet dat je een Benz 250D koopt, hè.
          True... Ik heb dit weekend voor het eerst in mijn leven met een BMW gereden en dit voor een goeie 2 uur. Het was een facelift 520dA met 2500km op de teller en ik vond hem allesbehalve traag hoor. Heel lineaire motor en echt wel laag verbruik voor dergelijke wagen en de rijstijl
          Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
            Waar ik eigenlijk naar doelde is dat er mensen zijn die nu een 520d kopen, terwijl ze eigenlijk gemakkelijk een 530d of 535d zouden kunnen betalen. Dit omdat er nergens nog snel kan gereden worden, en ondertussen wordt er toch wat bespaard. Ook is zo'n 520d wat beter voor het milieu...
            Vergeet niet dat niet enkel de aankoopprijs én de BIV van een 520d lager zijn, er zijn nog andere taksen die tegenwoordig meespelen. Je hebt de CO2-bijdrage (en het verschil tussen een E39 525dA en een E60 520dA is fucking groot) én de aftrekbaarheid van de kosten die verschilt. Bij de 520d bedraagt die 75 %, bij de 520dA is dat 70 % en bij de E39 525d 60 %. Ook hier zit verschil tussen de E60 525dA en E60 530dA : allebei 3000cc-motor, maar de 530dA heeft een aftrekbaarheidheid van de kosten van 60 %, de 525dA zit op 70 %. Aangezien de meeste bedrijven ook beginnen besparen op hun wagenpark, moeten ze eens deftig gaan rekenen. En op fiscaal/financieel vlak is de 520d momenteel onovertroffen : geen enkel ander merk, ook Mercedes en Audi niet, kan op dit moment een alternatief naar voor brengen die zo "goedkoop" is.
            BMW E46 318d '05

            VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Verdoken freak Bekijk Berichten
              Dat zou ik zo niet durven zeggen... We hadden een E39 525d en hebben nu een E60 525d en die E39 had eigenlijk meer punch dan de E60...

              De E60 is wel een pak lineairder, wat het subjectieve gevoel van optreksnelheid vermindert maar toch die E39 525d's zijn best vinnig...
              Dat zegt mijn pa ook : de cijfertjes zijn nu immers compleet gelijk (allebei 163 pk en 350 Nm koppel), maar de E39 525dA voelt vinniger aan dan de E60 520dA, puur omdat het een ander motorkarakter is. De nieuwe dieselmotoren zijn een stuk lineairder, geven méér een benzinegevoel. De "snok" als de motor echt begint te trekken is daardoor afgevlakt... en 't geheel voelt dus trager aan. Terwijl ik ervan overtuigd ben dat de chronometer zelfs in het voordeel van de E60 zal zijn.
              BMW E46 318d '05

              VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                Moest ik nu onze 530d inruilen voor een FL E60, ik zou opnieuw een 530d nemen. Het hoge koppel is verslavend en een 530d kan je ook nog steeds in toegeknepen versie krijgen zodat deze 'slechts' €2500 BIV kost.

                Vandaag heb ik weer meer dan 500km gereden. Ik ben zelfs tot in Roeselare geweest. Elke rit opnieuw is een plezier met deze wagen. Ik zou die 'brutale' hernemingen en snelle acceleraties niet meer kunnen missen...
                In Roeselare .. Zo dicht bij mij

                Comment


                • Comment


                  • E92 met M5-motor...

                    + YouTube Video
                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Hmmm, 'k heb ook zowat alle '5 diesel gereden, over vele kilometers, en 'k kan toch ook wel wat vergelijken. En zowel objectief als subjectief is een E60 facelift 520d sneller dan een E39 525d. 't Enige waarop die E39 beter scoort, is de sound en de afwerking en materiaalkwaliteit binnenin.
                      Het was een zalige auto die E39 525d, comfortabel, supergoed afgewerkt. (wat zeker niet van de moderne BMW's gezegd kan worden...) Mijn vader vond het een zalig machien.
                      De auto kan bovendien zonder enig probleem veel kilometers aan. Een nonkel van mij had er ook één en toen 'ie 'em wegdeed stonden er meer dan 350k km op...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                        Ik heb vandaag meerdere BMW's 520d tegengekomen uitgedost in zo'n M-jasje. Ik heb echt de indruk dat steeds meer mensen willen uitsparen aan taxen, aangezien men toch niet meer snel kan rijden...
                        Ik denk niet onmiddellijk dat het iets te maken heeft met niet meer snel kunnen rijden. Als de eurootjes aan de bomen zouden groeien dan kocht iedereen een 530 of 535d, maar dat is spijtig genoeg niet. Voor de meeste mensen zijn opties belangrijker dan een vette motor onder de kap en dan is een taxvriendelijke en zuinige 520d dé oplossing. Trouwens een 520d is nu ook niet bepaald traag te noemen. 8,6s. naar de 100 en een top van 223. Een kleine twintig jaar geleden waren dat de waarden van een gemiddelde GTI... zonder de vette koppelwaarden van de diesels van nu.

                        Comment


                        • Die mensen met hun 520d's met M-pakket (en soms bijhorende 19" velgen) geven waarschijnlijk iets meer voor 'show' in plaats van 'go'? Eigenlijk klopt alles wat Jakkel hierboven zegt.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Bmw:) Bekijk Berichten
                            LEKKERRR

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                              LEKKERRR
                              ja ze
                              op de achtergrond ook racy

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Ik denk niet onmiddellijk dat het iets te maken heeft met niet meer snel kunnen rijden. Als de eurootjes aan de bomen zouden groeien dan kocht iedereen een 530 of 535d, maar dat is spijtig genoeg niet. Voor de meeste mensen zijn opties belangrijker dan een vette motor onder de kap en dan is een taxvriendelijke en zuinige 520d dé oplossing. Trouwens een 520d is nu ook niet bepaald traag te noemen. 8,6s. naar de 100 en een top van 223. Een kleine twintig jaar geleden waren dat de waarden van een gemiddelde GTI... zonder de vette koppelwaarden van de diesels van nu.
                                Inderdaad, een 520d is echt niet meer traag, die rijdt gewoon losjes weg van een 525tds, die in zijn hoogdagen de referentie onder de snelle diesels was. Zelfs de eerste generatie E39-530d zal het niet altijd even makkelijk hebben met de nieuwe 520d. Taksen en belastingen spreken tegenwoordig ook een hartig woordje mee bij de keuze van een wagen, dat zie je ook in de wagenparken van bedrijven. Besparingen zijn schering en inslag. En tenslotte, we kunnen er volgens mij toch niet omheen, de snelheden gaan alsmaar omlaag, terwijl het aantal files stijgen. In bepaalde landsdelen heb je nog geluk, maar héél veel menen rijden eigenlijk gewoon van de ene file naar de andere. Als ze dat filerijden dan willen doen op de goedkoopste manier (motorisch gezien dan), kan ik hen alleen maar gelijk geven.
                                BMW E46 318d '05

                                VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

                                Comment




                                • Het BMW-mekka is geopend

                                  Oorspronkelijk geplaatst door Autoweek.nl
                                  BMW vierde vandaag op feestelijke wijze de officiële opening van BMW Welt in München en AutoWeek was er bij! Het nieuwe gebouw wordt gebruikt als uitlevercentrum voor nieuw aangeschafte BMW’s, maar moet vooral de merkbeleving vergroten.
                                  Naast het hoofdkantoor, het BMW museum en de fabriek is een groot futuristisch centrum gebouwd dat is ontworpen door de Oostenrijkse architect professor Wolf D. Prix, die onder andere het Groninger museum op zijn naam heeft staan.
                                  BMW kan in het nieuwe centrum jaarlijks zo’n 45.000 nieuwe auto’s uitleveren en verwacht 850.000 bezoekers per jaar te trekken. Naast verschillende tentoonstellingen van BMW die in het pand staan, biedt BMW Welt ook ruimte voor diverse niet BMW-gerelateerde zaken, zoals lezingen en jazzconcerten. Op 23 oktober start het Duitse merk met het uitleveren van auto’s in het nieuwe centrum.

                                  Comment


                                  • Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                                      Die mensen met hun 520d's met M-pakket (en soms bijhorende 19" velgen) geven waarschijnlijk iets meer voor 'show' in plaats van 'go'? Eigenlijk klopt alles wat Jakkel hierboven zegt.
                                      Inderdaad, zo zag ik laatste een 520d M mét M5-badge. Als je die enkele ovale uitlaat dan ziet, dan breekt mijn hart .

                                      Comment




                                      • Prachtig staaltje van architectuur!

                                        Comment


                                        • Comment

                                          Working...
                                          X