Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nascar busje. http://www.youtube.com/watch?v=7p0y0EovPT0

    Comment


    • Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
        Welk afwerkingskwaliteit bedoel je?
        Naar ik hier soms het forum volg meen ik al gehoord te hebben dat de meeste interieuronderdelen van de E46 bijvoorbeeld uit betere materiaalsoorten zijn gemaakt dan de E90. Ook meen ik mij iets te herinneren over het regelmatig voorkomen van 'appelsienlak' bij de E90's, bij de E46 komt dat zelden of nooit voor. Hetzelfde geldt voor de E60 vs. de E39 dacht ik ooit gelezen te hebben. Ik baseer mij op posts (en foto's) van het forum hier, uit het verleden.
        Als dat voor de 3 en 5 reeks zo is dan vermoed ik dat die lijn ook kan doorgetrokken worden naar de andere modellen van BMW. Zeg het gerust als ik onwaarheden zeg hoor.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Naar ik hier soms het forum volg meen ik al gehoord te hebben dat de meeste interieuronderdelen van de E46 bijvoorbeeld uit betere materiaalsoorten zijn gemaakt dan de E90. Ook meen ik mij iets te herinneren over het regelmatig voorkomen van 'appelsienlak' bij de E90's, bij de E46 komt dat zelden of nooit voor. Hetzelfde geldt voor de E60 vs. de E39 dacht ik ooit gelezen te hebben. Ik baseer mij op posts (en foto's) van het forum hier, uit het verleden.
          Als dat voor de 3 en 5 reeks zo is dan vermoed ik dat die lijn ook kan doorgetrokken worden naar de andere modellen van BMW. Zeg het gerust als ik onwaarheden zeg hoor.
          't Zijn geen onwaarheden, maar Tulpje en Co geeft (geven?) gewoon de redenen van die "verminderde" kwaliteit (veiligheid / milieu).

          Of dat nu helemaal juist is weet ik niet.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            E53 4.8is

            + YouTube Video
            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


            Dat gaat toch vlotjes, vind ik.
            Blijft precies wat hangen tss 120-140 ? Gaat idd wel vlotjes ..

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Naar ik hier soms het forum volg meen ik al gehoord te hebben dat de meeste interieuronderdelen van de E46 bijvoorbeeld uit betere materiaalsoorten zijn gemaakt dan de E90. Ook meen ik mij iets te herinneren over het regelmatig voorkomen van 'appelsienlak' bij de E90's, bij de E46 komt dat zelden of nooit voor. Hetzelfde geldt voor de E60 vs. de E39 dacht ik ooit gelezen te hebben. Ik baseer mij op posts (en foto's) van het forum hier, uit het verleden.
              Als dat voor de 3 en 5 reeks zo is dan vermoed ik dat die lijn ook kan doorgetrokken worden naar de andere modellen van BMW. Zeg het gerust als ik onwaarheden zeg hoor.
              De verminderde kwaliteit van de interieurmaterialen zouden een gevolg zijn dat die materialen een betere "breek"structuur hebben bij een ongeval.

              Het antwoord over de verminderde lakkwaliteit(appelsienlak) vind je hieronder in de quote van Wax-it

              Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be
              Héhé

              Wat is het probleem ?
              De verf wordt gespoten met druppeltjes.

              Nu die druppeltjes bevatten verf, water en solventen.
              Het probleem is dat er nu geen of weinig solventen meer morgen gebruikt worden ivm het milieu !

              Deze solventen zorgen ervoor dat het druppeltje lang genoeg in liquide vorm blijft om mooi open te vallen en vlak te worden.
              Als je dus de solventen verminderd of verwijderd gaat het druppeltje een klein bultje vertonen doordat het niet de tijd heeft open te vallen.
              Vele van deze bultjes maken orange peel

              Dus BLAME DE GROENE ! ! ! (alweer )

              Comment


              • het probleem van de lak is dat er momenteel bij BMW, en ik denk bij veel andere merken ook, helemaal geen solventen meer worden gebruikt voor de eindlaag maar wel poeder die dan wordt gebakken!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                  De verminderde kwaliteit van de interieurmaterialen zouden een gevolg zijn dat die materialen een betere "breek"structuur hebben bij een ongeval.
                  Wie zegt dat? BMW?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                  Het antwoord over de verminderde lakkwaliteit(appelsienlak) vind je hieronder in de quote van Wax-it
                  M.a.w., alle fabrikanten heden ten dage mogen geen solventen meer gebruiken, juist? Kunnen we daaruit afleiden dat alle nieuwe wagens nu zo'n appelsienlak gaan hebben?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Wie zegt dat? BMW?
                    Ik heb het ergens gelezen, meer kan ik er niet over vertellen. Voor de rest zijn de materialen "beter" dan wagens van een lagere prijsklasse, en zie ik ook geen naden die smaller of breder zijn. Dus daar zit het allemaal tip top.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    M.a.w., alle fabrikanten heden ten dage mogen geen solventen meer gebruiken, juist? Kunnen we daaruit afleiden dat alle nieuwe wagens nu zo'n appelsienlak gaan hebben?
                    Als de productieband trager zou gaan, dan zou het zich niet zo voordoen.

                    Op andere merken zie ik die "appelsienlak" ook

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door xxx Bekijk Berichten
                      Blijft precies wat hangen tss 120-140 ?

                      Waarschijnlijk omdat 'ie even z'n gas lost éh.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                        Ik heb het ergens gelezen, meer kan ik er niet over vertellen.
                        Tsja, dan weten we 't nog niet hé.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                        Voor de rest zijn de materialen "beter" dan wagens van een lagere prijsklasse
                        Het zou maar erg zijn, niet? Voor een gewone 3 reeks betaal je al snel 30.000 euro, maar eigenlijk gaat het daar niet om. We hadden het over de kwaliteitsverschillen van de nieuwe tegenover de oudere BMW modellen.


                        Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                        Als de productieband trager zou gaan, dan zou het zich niet zo voordoen.
                        Dan moeten ze de band iets trager zetten hé, voor een premium merk als BMW mag dat wel zeker?


                        Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                        Op andere merken zie ik die "appelsienlak" ook
                        Dat klopt, ons ma haar kangootje heeft dat ook.... die kostte wel 'maar' 12.000 euro.

                        Comment


                        • Niet vergeten dat solventen (xyleen, tolueen,..) niet alleen schadelijk zijn voor het milieu maar ook voor de mens.

                          Bij een langdurige en hoge blootstelling aan solventen treedt er bij de mens een beschadiging van het zenuwstelsel op (OPS= organo psycho syndroom).

                          Bij mensen die elke dag moeten verven of mensen die een verf-fabriek werken worden er gelukkig minder en minder afbraakproducten van solventen in de urine teruggevonden.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            We hadden het over de kwaliteitsverschillen van de nieuwe tegenover de oudere BMW modellen.

                            Het antwoord staat hierboven toch te lezen!?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              E53 4.8is

                              + YouTube Video
                              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                              Dat gaat toch vlotjes, vind ik.
                              Inderdaad, boven de 160 toch wel zeker even snel als de 335d denk ik...

                              Edit, boven de 220 neemt de stroomlijn het wat over.
                              Last edited by ; 07/11/2007, 22:09.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Dan moeten ze de band iets trager zetten hé, voor een premium merk als BMW mag dat wel zeker?
                                Tja, iedereen wilt een BMW en liefst nog zo snel mogelijk

                                Maar ergens heb je wel gelijk

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                                  Het antwoord staat hierboven toch te lezen!?
                                  Weet ik, ik zei het alleen nog eens opnieuw omdat je begon te vergelijken met de kwaliteit van de gebruikte materialen van andere goedkopere wagens.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                                    Tja, iedereen wilt een BMW en liefst nog zo snel mogelijk
                                    Ja, dat is waarschijnlijk ook een reden, enfin, de afwerkingskwaliteit zou er eigenlijk niet onder mogen leiden hé, als we eerlijk zijn, niet?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Weet ik, ik zei het alleen nog eens opnieuw omdat je begon te vergelijken met de kwaliteit van de gebruikte materialen van andere goedkopere wagens.
                                      We weten en kunnen de kwaliteit met de vorige generatie niet meer vergelijken/veranderen, gezien de milieunormen strenger/aangepast zijn(ook voor de anderen fabriekanten)

                                      Hopelijk vinden ze met de jaren betere oplossingen/alternatieven

                                      Comment


                                      • Zijn de sportzetels van de E60 veranderd sinds de facelift? Kan je bvb de kopsteunen nu wel naar voor kantelen of nog steeds niet?
                                        BMW E61 525d LCI '09
                                        Suzuki Bandit 1250NA /07
                                        Fiesta Red Edition '16

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                                          Inderdaad, boven de 160 toch wel zeker even snel als de 335d denk ik...

                                          Edit, boven de 220 neemt de stroomlijn het wat over.
                                          Absoluut niet. Een 335d is stukken sneller...

                                          Van 0-200 doet de 335d in 15 seconden...

                                          KLIK...
                                          OO 00 OO

                                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X