Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mooi gespeeld met HDR ook (foto's dan )

Stoerheid!

Comment

• Toch even vermelden hier.

Mijn vriendin haar ouders hebben recentelijk een nieuwe 520d gekocht, na 4 jaar met een 530d E60 gereden te hebben.
      Ondanks de velen problemen met de 530d, die stond wel erg vaak in de garage, besloten ze toch opnieuw voor een 5 te gaan omdat ze die gewoon waren. Het is immers de vrouw des huizes die de wagen beroepshalve dagelijks gebruikt, en dit extreem. Net voor hij verkocht werd waren er nog 3200€ ksoten aan de motor.

Nu vandaag was ze nogal boos. Ze kwam thuis en vertelde dat de 2 maand oude 520d plots in noodtoestand ging en iets vermeldde in de trend van " gereduceerd vermogen". Ze ondervond echter niks.

Na haar volgende patiënt stapt ze in de wagen, en weeral de melding maar deze keer. Maar deze keer ging de motor telkens hoog in toeren alvorens op te schakelen en hij rammelde wel stevig volgens dat ze vertelde.

Ze heeft daarop boos haar beklag gedaan dat ze volgende keer wel een geit koopt ipv een volgende bmw, na haar grote problemen met de 530d en nu dit. Aangezien de wagen eht constant laat afweten kan dit een verlies van inkomsten betekenen.

Zijn er gekende problemen met de 2.0d 177pk of de versnellingsbak?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
        Toch even vermelden hier.

Mijn vriendin haar ouders hebben recentelijk een nieuwe 520d gekocht, na 4 jaar met een 530d E60 gereden te hebben.
        Ondanks de velen problemen met de 530d, die stond wel erg vaak in de garage, besloten ze toch opnieuw voor een 5 te gaan omdat ze die gewoon waren. Het is immers de vrouw des huizes die de wagen beroepshalve dagelijks gebruikt, en dit extreem. Net voor hij verkocht werd waren er nog 3200€ ksoten aan de motor.

Nu vandaag was ze nogal boos. Ze kwam thuis en vertelde dat de 2 maand oude 520d plots in noodtoestand ging en iets vermeldde in de trend van " gereduceerd vermogen". Ze ondervond echter niks.

Na haar volgende patiënt stapt ze in de wagen, en weeral de melding maar deze keer. Maar deze keer ging de motor telkens hoog in toeren alvorens op te schakelen en hij rammelde wel stevig volgens dat ze vertelde.

Ze heeft daarop boos haar beklag gedaan dat ze volgende keer wel een geit koopt ipv een volgende bmw, na haar grote problemen met de 530d en nu dit. Aangezien de wagen eht constant laat afweten kan dit een verlies van inkomsten betekenen.

Ik neem aan dat uw "schoonmoeder" docter is of iets dergelijks en steeds korte stukjes rijdt van patient naar patient ...

Wel, dan moet de garage haar toch aangeraden hebben een benzine te kopen en geen diesel. Een diesel ziet enorm af als hij niet warm staat, en als je steeds start met een koude motor, een kort stukje rijdt, en weer stopt vele malen per dag heeft je motor een enorme slijtage !

Een bezine heeft dit probleem niet, hij staat veel sneller warm en heeft niet zo een grote slijtage als hij koud staat.

Just my 2 cents ...

Het zou niet mogen, maar als bovenstaande het geval is is het ook enigsinds te begrijpen ...

Comment

• De diesels van tegenwoordig zijn veel te opgefokt en veel te nerveus vind ik. Ook gaan ze een stuk minder lang mee.

Koop een benzine.

Anyhow, het zou niet mogen op zo'n dure wagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
            Anyhow, het zou niet mogen op zo'n dure wagen.
            Idd, wij hebben ook 3 jaar een 530d gehad en geen enkel probleem me gehad. Was een droomwagen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dark_Beemer Bekijk Berichten

Oke, deze is dus gewoon té zalig

Comment

• FACK !

Iemand meer specs/modlist over deze beauty E91 ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beké Bekijk Berichten
                  Klopt het dat een E46 320ci meer verbuikt dan een E46 325ci?
                  In theorie niet, maar in praktijk wel. Tenzij je de 320 echt traag rijdt, en 'm dus niet meer doet werken dan de 2,5-liter in de 325. Aan identiek hetzelfde tempo zullen de beide auto's even veel verbruiken, als je ietsje sportiever rijdt zal je met de 320 een iets hoger verbruik hebben, omdat je 'm hoger in toeren rijdt ('ie is een beetje mak).

Comment

Hebben die 177pk's geen problemen met de turbo?

'n kennis van me heeft na xkm in z'n E92 320d ook al de turbo moeten vervangen...

Comment

Ja, met de turbo. Er zouden redelijk wat problemen zijn, gaande van schokkerig rijden (i.e. een versterkt Bonanza-effect, maar dan niet enkel bij net-niet-idle, maar dus ook bij gasgeven of bij b.v. constante 160 km/u), soms vertraagd aanspreken vanuit stilstand, over kort drukverlies bij acceleratie en aan hoge snelheden, tot zelfs compleet de geest geven. Dat laatste komt echter zeer weinig voor.

Het probleem zit 'm eigenlijk voornamelijk in de sturing/software van de drukvoeler van de turbo (die IN het turbohuis mee gegoten zit). De turbo's die zijn geleverd zijn eigenlijk niet zo goed, en BMW zou al van constructeur zijn overgeschakeld. De nieuwe 123d b.v. heeft turbo's van 'n andere constructeur, en in Duitsland, waar er al zeer veel klachten zijn en deze geleidelijk aan gebundeld worden, zouden de dealers al zijn bericht erover en steken ze zonder morren een nieuwe turbo. Aanvankelijk nog turbo's van het oude type (waar de sturing van de drukvoeler zou zijn aangepast), en als het probleem zich blijft voordoen zouden ze turbo's van het nieuwe type steken.

Ik heb al gemaild naar mijn garage, alwaar geen antwoord, maar gewoon een doorverwijzing naar de klantendienst van BMW België. Tot nu toe geen bevredigend antwoord.

Mijn eend (waar ik straks om ga, morgenavond staat ze in de garage) heeft ook dat type turbo dus, en ik ga ZEER minutieus speuren naar vreemd gedrag van die turbo. Als ik maar het minste voel ga ik 'es al m'n bronnen (intern BMW Duitsland o.a.) aanwenden om Bornem op z'n knieën te dwingen. 'k Heb tot nu toe nog geen reden gehad om niet lief te zijn daar in Bornem, maar ze gaan geen béétje moeilijk moeten doen of ze gaan m'n ware aard 'es leren kennen.

Enfin, 't is niet gezegd dat die problemen van de auto van je schoonmoeder specifiek ook die problemen zijn. Als je continu zeer korte tripjes doet dan ben je inderdaad een OEN dat je een diesel koopt. Een dieselmotor is nog altijd een kilometervretermotor, die 't liefst zo lang mogelijk aan dezelfde lage toerentallen moet draaien. Dan benut je een diesel, anders veel minder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Willem-Jan Bekijk Berichten
                        Hebben die 177pk's geen problemen met de turbo?

'n kennis van me heeft na xkm in z'n E92 320d ook al de turbo moeten vervangen...
                        Ah voilà. Er zijn er nog. En het speelt geen rol of de auto de standaard 177pk heeft, of de gereduceerde 163pk.

Comment

• Willem-Jan, Rabbit -> daar posten!!! Thanks.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            De turbo's die zijn geleverd zijn eigenlijk niet zo goed, en BMW zou al van constructeur zijn overgeschakeld.
                            'k Hoop dat dit idd waar is. De nieuwe 520d wordt binnen een 2-tal weken geleverd...

Eens ingereden, zal ik hem er goed op testen. En zoals iedereen ondertussen wel weet, ben ik nogal veeleisend op het vlak van "probleemloos" rijden.
                            Last edited by Caesar2; 08/12/2007, 13:19.
                            BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Mijn eend (waar ik straks om ga, morgenavond staat ze in de garage)
                              Have fun. Volgt er een sappig reisverslagje?
                              BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Maybe!

Niks speciaals eigenlijk, gewoon naar Morklkofen en terug. Op twee dagen.

Comment

• HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

draagbare navigatie met bmw badge voor de 1 en de 3

de hln-publiekscommentaren zijn weer geweldig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    http://www.hln.be/hln/nl/958/Multime...-3-reeks.dhtml

draagbare navigatie met bmw badge voor de 1 en de 3

de hln-publiekscommentaren zijn weer geweldig
                                    De prijs is vlotjes het dubbele van een gewone Garmin...

Maar ach

Degoutant eigenlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                      Ik neem aan dat uw "schoonmoeder" docter is of iets dergelijks en steeds korte stukjes rijdt van patient naar patient ...

Wel, dan moet de garage haar toch aangeraden hebben een benzine te kopen en geen diesel. Een diesel ziet enorm af als hij niet warm staat, en als je steeds start met een koude motor, een kort stukje rijdt, en weer stopt vele malen per dag heeft je motor een enorme slijtage !

Een bezine heeft dit probleem niet, hij staat veel sneller warm en heeft niet zo een grote slijtage als hij koud staat.

Just my 2 cents ...

Het zou niet mogen, maar als bovenstaande het geval is is het ook enigsinds te begrijpen ...
                                      Inderdaad, telkens opnieuw starten en kleine tripjes doen is erg schadelijk voor een dieselmotor. Ik dacht dat dit zelfs ook slecht was voor de flitering van de uitlaatgassen in de katalysator die ook een bepaalde temperatuur moet ontwikkelen. Maar goed dat is een andere kwestie natuurlijk

Om nog maar te zwijgen van het aantal mensen die hun auto starten met de lichten aan... Dat is telkens een aanslag op de accu

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                                        welke maat velg is dat die BBS'en ?
                                        is dit te vinden op de okkasiemarkt ?

ik wil er ook maar nieuw te veel geld denk ik
                                        ge ebt die breytons nog nie zo lang en zijn echt af en dan nog in 20
                                        houden toerke

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten

Just my 2 cents ...

ik kom dat niet tegen en ik doe constant korte ritten , auto stilleggen opnieuw starten ,
                                          terug vertrekken constant korte koude ritten ... soms leg ik de auto 15keer per dag stil en de ritten zijn max 4km ... de moderne diesels kunnen daar tegen hoor

Comment

Working...
                                          X