Oorspronkelijk geplaatst door gTa
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fast Ace Bekijk BerichtenIk heb destijds (2001) een tweetal weken met een 520i gereden omdat mijn 525d een moeilijk te traceren remprobleem had, en hoewel ik van de prestaties mijn 525d niet direct onder de indruk was (kwam wel uit een 530i...), was ik blij dat ik eindelijk terug in mijn diesstoof kon rondkachelen.BMW E46 318d '05
VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenNeen, het systeem van de Halbjahreswagen en Jahreswagen verloopt als volgt: je bestelt je voertuig via een BMW-medewerker aan de JaWa-dienst van BMW. Vind je geen BMW-medewerker, dan zoek die voor jou een BMW-medewerker die binnenkort een termijn vrij heeft. De BMW-medewerker betaalt het voorschot (en vraagt doorgaans op voorhand aan de besteller, i.e. ik in dit voorbeeld, om dat aan hem te betalen). De BMW-medewerker wordt eerste eigenaar van het voertuig, koopt dit tegen werknemerskorting (tussen de 16 en 19% afhankelijk van het model, en dit op de totaalprijs incl. opties en packs) en schrijft de auto in en rijdt ermee rond. Na een half jaar (HJW) of een jaar (JaWa) komt 'ie dus "vrij", en wordt 'ie door de BMW-medewerker aan de besteller verkocht, geld om geld. De BMW-medewerker moet een kopie van het contract aan BMW JaWa overhandigen, omdat er controle is op het feit dat de medewerker er geen winst op zou maken. Maar 't is wel de praktijk dat de offerte incl. totaalprijs - korting = nettoprijs die aan de medewerker wordt afgegeven, ook aan de besteller wordt getoond, op die manier verloopt dat veilig en eerlijk. Je bepaalt zelf met de medewerker contractueel hoeveel kilometer de auto mag hebben, met een minimum van 6.000 km, meer is mogelijk maar dan moet je zelf een extra korting bedingen, net zoals je een clausule in je contract kan opnemen voor niet-reguliere gebruikssporen e.d. (krassen, deuken, ...).
Waarom is dit interessant? Je bestelt een auto volledig zoals jij hem wil, maar betaalt maar de prijs van een jonge tweedehandse. Mijn eend (ze heet Sabine) had 5.992 km op het moment dat ik 'r ging afhalen, en heeft me ongeveer 22% minder gekost dan een nieuwe in België (brutoprijs zonder korting). Ze is echt zoals nieuw, want "mijnen Mof" (bij wie we geregeld HJW bestellen) is ultra-zorgzaam. Hij heeft nooit in de auto (lemon leder) gezeten zonder een hoes over de zetels te trekken, hij haalt er de matjes uit en leg eigen rubberen matten in de plaats, rijdt er supervoorzichtig mee, enzovoort. Je houdt nog 1,5 jaar garantie over, en je kent de voorgeschiedenis. En dat terwijl je een fikse korting krijgt.
Nadelen? Ja: je bestelt en moet dan minimum nog 6 maanden wachten. In mijn geval had ik, mocht ik nieuw gekocht hebben, een 123d 3-deurs besteld, die was nog niet bestelbaar op het moment dat ik de mijne moest bestellen.
Leuk dat je het es uitgelegd hebt.
Is dat een typisch Duits 'fenomeen', of heb je dat ook in andere landen.
En het zijn meestal toch Duitse burgers die van dit systeem gebruik maken, of niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk BerichtenInteressant!
En het zijn meestal toch Duitse burgers die van dit systeem gebruik maken, of niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenspillies, lees eens
Comment
-
1991 Mazda MX-5 NA
Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
www.dennisnoten.com - Flickr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo Bekijk Berichten
M6 met een porschekont.
Vind het maar niks.
eindelijk een fatsoenlijke foto met de porschekont
Comment
-
Hier wie wil er wildpaté ......
sorry maar ik kon echt ni meer stoppen. Ik zag het hert nog springen maar ineens was ie wegLast edited by TheStraffe; 14/12/2007, 00:47.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenin belgie gebeurt dat ook
Maar ik zou graag es weten vanwaar dit idee komt, of dat het van DUI komt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xxx Bekijk BerichtenDennis, heb je deze foto in orginele kleuren?1991 Mazda MX-5 NA
Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
www.dennisnoten.com - Flickr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk BerichtenInteressant!
Ik dacht dat je er echt medewerkers moest voor kennen.
Ik overweeg dit systeem zeker bij een eventuele nieuwe aankoop.
Comment
Comment