Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten
    Ik dacht dat ik hier al iets had gelezen hierover maar vraag mij af of er nog mensen dit 'vreemd geval' ondervonden of getest hebben...

Je legt je wagen stil met de stop-knop, haalt de sleutel uit de sleuf en start binnen enkele seconden de wagen opnieuw maar dan met de sleutel in de hand...

Bij mij werkt dit telkens weer... op voorwaarde dat je niet te lang wacht met het herstarten...

Het enige positieve hieraan is volgens mij dat je de wagen kan laten warmdraaien of laten draaien als je even binnen moet zonder de sleutel erop te moeten laten en je kan de wagen ook afsluiten... de afstandsbediening werkt nl. nog...

Iemand hier een zinnige verklaring voor waarom dit mogelijk is ? Of is het gewoon een foutje in de electronica ?

Greetz, Tourer
    Bizar !

Ik heb het eigenlijk nog niet geprobeerd, ik zal het morgen ook eens doen

Comment

Ik dacht dat ik hier al iets had gelezen hierover maar vraag mij af of er nog mensen dit 'vreemd geval' ondervonden of getest hebben...

Je legt je wagen stil met de stop-knop, haalt de sleutel uit de sleuf en start binnen enkele seconden de wagen opnieuw maar dan met de sleutel in de hand...

Bij mij werkt dit telkens weer... op voorwaarde dat je niet te lang wacht met het herstarten...

Het enige positieve hieraan is volgens mij dat je de wagen kan laten warmdraaien of laten draaien als je even binnen moet zonder de sleutel erop te moeten laten en je kan de wagen ook afsluiten... de afstandsbediening werkt nl. nog...

Iemand hier een zinnige verklaring voor waarom dit mogelijk is ? Of is het gewoon een foutje in de electronica ?

Greetz, Tourer
      Dat moet lukken !
      Ben dit vanmiddag ook toevallig te weten gekomen,ik schrok er ook van !

Comment

• Babs heeft heur laatste interieurscrub gehad. Navigatiesysteem is eruit, alles opbergvakjes leeggehaald (wat een troep ), proper gezet binnenin en ook gewassen.

Morgen gaat ze binnen bij de carrossier. Verdict: twee nieuwe spiegels, nieuwe voorbumper, en dan lakken van linker voorvleugel, motorkap, voorbumper en spiegelkappen. En wat retoucheren van de wielkas linksachter.

Hopen dat BMW niks ambetant doet van de krassen op de velgen rechts. En van de scheve telefoon-antenne.

Morgen krijgt de eend een plaat, denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Babs heeft heur laatste interieurscrub gehad. Navigatiesysteem is eruit, alles opbergvakjes leeggehaald (wat een troep ), proper gezet binnenin en ook gewassen.

Morgen gaat ze binnen bij de carrossier. Verdict: twee nieuwe spiegels, nieuwe voorbumper, en dan lakken van linker voorvleugel, motorkap, voorbumper en spiegelkappen. En wat retoucheren van de wielkas linksachter.

Hopen dat BMW niks ambetant doet van de krassen op de velgen rechts. En van de scheve telefoon-antenne.

Morgen krijgt de eend een plaat, denk ik.
          Waar is het babs topic naartoe?

Comment

• Al verscheidene weken gewist. She goes in silence.

Comment

Al verscheidene weken gewist. She goes in silence.
              Spijtig...

Comment

• En ik heb zo'n ipod-zakje onder m'n armsteun. 'k Heb wel geen ipod.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DBR_118 Bekijk Berichten
                  Op een e28 524td en waarschijnlijk ook de eerste e30's 324td, stond een mechanische pomp volgens mij. En die van een 525td past inderdaad niet.

Kzal eens bij de lokale autoboer kijken of hij eentje liggen heeft, hij had alleszins nog onderdelen van een 524td.

hmmm, ik dacht nochthans dat de injectiepomp van de M21 een computer had bovenaan.

BMW-goeroes (gTa, WilliamBlake, ?), wat denken jullie?

Comment

Weet er iemand of dat de injectiepomp van een e34 525td op een 524td past?
                    E34 525td injectiepomp : 13512245206
                    E34 524td injectiepomp : 13512242864

Niet dezelfde serienummers, in ieder geval. En identiek zijn ze evenmin ... één onderscheid is, als ik me niet vergis, dat de injectiepomp bij de 524td aangedreven wordt door 'n riem, en bij de 525td door een ketting.

Of de pomp zelf identiek is? Ik vermoed van wel, eigenlijk. Maar neem me vooral niet op m'n woord, ik ben geen referentie als 't dergelijke technische zaken betreft.

Comment

• Sabine

Al heeft ze dringend lagere veren nodig, en spacers achteraan! WC Eend, ik kom deze week nog naar jou toe, ça va?

Comment

Sabine

Al heeft ze dringend lagere veren nodig, en spacers achteraan! WC Eend, ik kom deze week nog naar jou toe, ça va?
                        wij eisen nog wa foto's

Comment

Op een e28 524td en waarschijnlijk ook de eerste e30's 324td, stond een mechanische pomp volgens mij. En die van een 525td past inderdaad niet.

Kzal eens bij de lokale autoboer kijken of hij eentje liggen heeft, hij had alleszins nog onderdelen van een 524td.

--->

In 1987 digital diesel electronics (DDE) were introduced in the turbodiesel engine. This electronic regulation and timing system replaced mechanical control of the otherwise unchanged distributor-type injection pump. Better control by the DDE further improved fuel consumption, exhaust emissions and torque. Moreover the accelerator pedal was no longer connected by a a cable to the injector pump but rather by an electronic link.

In 1989 the non-turbocharged engine was also given DDE. This version was offered in BMW's small vehicle range until the end of 1990.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                            wij eisen nog wa foto's
                            Waar staan de andere dan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                              Waar staan de andere dan?
                              wie zoekt, die vindt

een kleine tip: ze staan in een post van gTa, that'll narrow down the search

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                Volgens mij zijn alle 24(t)d pompen 'elektronisch' geregeld.
                                Is ook zo. De 524td hadden nog de DDE1 pomp steken, de 525td had net zoals z'n intercooled broer de DDE2.1 electronica. De pomp zelf echter, lijkt me dezelfde. Alleen durf ik niet te stellen in welke mate de stuureenheid en de pomp loskoppelbaar zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                  wie zoekt, die vindt

een kleine tip: ze staan in een post van gTa, that'll narrow down the search

Ik denk dat het die foto's waren genomen door zijne mof. Am I right?

Comment

Is ook zo. De 524td hadden nog de DDE1 pomp steken, de 525td had net zoals z'n intercooled broer de DDE2.1 electronica. De pomp zelf echter, lijkt me dezelfde. Alleen durf ik niet te stellen in welke mate de stuureenheid en de pomp loskoppelbaar zijn.

Niet alle M21 pompen zijn elektronisch geregeld hoor.

De pompen van de atmosferische motor, van '83 tot '87, was nog mechanisch geregeld.

Maar voor de rest heb je wel gelijk. Kweet er ook niet voldoende van om te zeggen of de pompen tss de 24 en de 25 interchangeable zijn..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten

Ik denk dat het die foto's waren genomen door zijne mof. Am I right?
                                      Nee .

Comment

Greetz, Tourer
                                        is niks nieuws,is bij de 1serie ook zo

Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!

Comment

• Akkoord dat het geen nieuws is....

Maar waarom is dit mogelijk ?

Het staat volgens mij niet in de gebruikshandleiding, dus is het normaal of toch een 'bug' ?

Greetz, Tourer

Comment

Working...
                                          X