Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
    Er zijn geruchten die beweren dat de volgende generatie BMWs geen iDrive meer zouden hebben maar een aangepast en vereenvoudigd systeem dat ontwikkeld is in samenwerking met Apple.

Sommige bronnen beweren dat dit al het geval zou zijn bij de volgende '7.

'k Geloof er niet veel van eigenlijk..
    Bij autoblog.nl schreven ze 'een touch pad op het stuurwiel'. Ik geloof daar echt geen zak van.
    Ik denk dat ze de iDrive zullen houden, maar de bediening ervan zullen vereenvoudigen en misschien baseren op die van de iPod.

Comment

• Comment

• Comment

• Perfect.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
            Ik heb er 2 vriend. Problemen?

waar is DIG naartoe?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
              Bij autoblog.nl schreven ze 'een touch pad op het stuurwiel'. Ik geloof daar echt geen zak van.
              Ik denk dat ze de iDrive zullen houden, maar de bediening ervan zullen vereenvoudigen en misschien baseren op die van de iPod.
              Idem, zo iets gaat er nooit komen. Omwille van de veiligheid alleen al.
              Last edited by ; 19/12/2007, 15:07.

Comment

Perfect.
                Zo denk ik er ook over.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door oveRRide Bekijk Berichten
                  Zo denk ik er ook over.

KW v2 eronder en hij is AF

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                    KW v2 eronder en hij is AF
                    Die foto's zijn genomen toen ik hem een paar dagen had.

Ondertussen is hij toch niet een klein beetje gezakt ... en het zou nog een paar mm-tjes mogen vooraan. Achteraan zit ik op de limiet met de wielkasten qua speling.

Comment

• Vraagje voor de BMW-lovers:

De nieuwe BMW X5, met 'Adaptive Drive', gebruikt hiervoor het nieuwe FlexRay communicatiesysteem.

In elke veerpoot zit een sensor die meet hoe diep de piston in de cilinder van de schokdemper zit.
                      Maar, ook aan elke ophangingsdriehoek, zitten analoge potentiometers, die de hoek opmeten van de wishbones. M.a.w. hoe diep het wiel ingeveerd is t.o.v. de carrosserie.

Nu vroegen we ons af tijdens de les waarom ze eigenlijk twee maal de positie van elk wiel opmeten, op een andere plaats, en met een ander systeem?
                      (ter info: de analoge potentiometers communiceren niét via het FlexRay-netwerk met de Adaptive Drive-stuurdoos, terwijl de sensoren in de dempers zelf dat wel doen)

Uiteindelijk staan de twee parameters in directe corelatie...

Iemand een idee!?

Comment

• Misschien meten de sensoren in de dempers ook de snelheid van in- en uitveren?

Comment

• Vishnu V1 335i vs. E39 M5 Supersprint

+ YouTube Video
                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Vishnu?
                            Nog nooit van gehoord.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
                              Vishnu?
                              Nog nooit van gehoord.
                              Niet erg bekend in Europa maar in the States zijn ze één van de grote tuners als het op BMW-producten aankomt.

Intussen is zijn V2 ook al af, uitlaatlijn + chip + oliekoeler = 400 hp

En er is nog ruimte voor verbetering beweert hij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Misschien meten de sensoren in de dempers ook de snelheid van in- en uitveren?

Dat is sowieso het geval.

Maar de vraag was eigenlijk waarom juist DIE positie van die andere potentiometers, en de meerwaarde aan het systeem daarvan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                  Dat is sowieso het geval.

Maar de vraag was eigenlijk waarom juist DIE positie van die andere potentiometers, en de meerwaarde aan het systeem daarvan...
                                  misschien valt bij noodloop één van beide systemen uit?
                                  of
                                  spelen ze op zeker: wnn het één systeem stuk is werkt het ander nog altijd
                                  of
                                  misschien meten ze 2 keer en krijgen ze zo een nauwkeurigere meting?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kenno Bekijk Berichten
                                    misschien valt bij noodloop één van beide systemen uit?
                                    of
                                    spelen ze op zeker: wnn het één systeem stuk is werkt het ander nog altijd
                                    of
                                    misschien meten ze 2 keer en krijgen ze zo een nauwkeurigere meting?

- Bij noodloop valt het systeem terug op een vaste mechanische instelling van de demperhardheid. M.a.w. vanaf dat er zich een fout érgens in het systeem bevindt, is dit het geval.

- Wanneer één systeem stuk is gaat het volledige systeem in noodloop. En aangezien het elektrische systeem/regelkring vollédig wordt uitgeschakeld tijdens noodloop, heeft het geen zin om een tweede regelkring of back-up te hebben.

- Awel, dat zou een mogelijkheid zijn, dat ze inderdaad de waarden van beide inputs vergelijken, en op die manier bepaalde slijtages kunnen vaststellen of berekenen; om daar vervolgens mee rekening te houden bij berekeningen.
                                    Hoewel dat de slijtage van dempers per definitie is opgenomen in de software van de VDM, zou het kunnen dat ze eventuele slijtage van ophangingsrubbers of overdreven spelingen (vaststellen door na-ijlende signalen, etc) kunnen vaststellen.

Maar dat lijkt me op het eerste zicht maar een uitleg van m'n ballen...
                                    Ben er nog niet uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                      Vishnu V1 335i vs. E39 M5 Supersprint

+ YouTube Video
                                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                      Ja man, serieus snel!!

Comment

• Een Vishnu V2 rijdt die er zo uit.

Comment

Fuck. Die mogen ze direct bij mij komen afzetten. Dat bruin leder is ook wel mijn ding.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X