Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
    Howla, dat is anders genoeg geld. Als ik een andere toffe optie vind, laat ik zeker de shadowline hoogglans vallen. Sowieso misschien al. Ja op het sparkling graphite zou het chromé wel mooi staan, maar je kunt niet alles hebben. Ik ga eens een 325i/d configureren. Het stomme is dat de taks al onmiddellijk zoveel hoger ligt. En de 320d heeft de efficient dynamics en is bijgevolg een pak zuiniger. En uiteindelijk is de 320d vrij snel. Heb ook al gedacht aan een 320i, maar de 320d is sneller, dus ja En de 325i gaat weel teveel zuipen De Jag lag tegen 10.5l als je zuinig reed. De volgende moet wat minder drinken.

    Ja. Deze moet ook dagelijks gebruikt worden. Maar de wegen naar mn moeder haar school vallen goed mee. En het is 2x 30km. Misschien iets minder. Dus is dat een lange afstand te noemen? Bwah... Maar comfort is toch een prioriteit.
    De demowagen bij Van Osh heeft een M-ophanging en 18ers. Maar hij raadde mij de wagen niet af, na het verhaal te doen betreffende de overstap van Jag S naar Bmw 3 coupé. Of hij wil gewoon goed verkopen Kan ook...

    Ik vertrouw die verkopers van Beliën meer, dus ik ga mij daar nog eens goed laten informeren. De velg/ophanging-combinatie gaat, als het van mij afhangt tussen:
    - Sportophanging met 18ers
    - 18ers zonder sportophanging
    - 19ers zonder sportophanging

    Dit is de demowagen bij Van Osh: (staat op autoscout24)
    Een 9000 euro korting. Valt goed mee. Een nieuwe kost +- 2500 euro meer. Dus iets minder voor een auto met 10000km, of iets meer en persoonlijke kleur- en optiekeuze voor een nieuwe wagen???

    http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=120545369
    Ik heb het hier op het forum al vaak weggeschreven en het is echt waar:
    M-sportophanging + 17" rft = M-sportophanging + 19 non-rft qua hardheid. Als je sportophanging wil met 19" velgen moet je voor gewone banden gaan. Die rft banden zorgen voor een zeer harde wegligging.

    Gr. Mila
    2013 BMW F31 330d Touring M-Sportpakket

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Dark_Beemer Bekijk Berichten

      GEIL

      Comment


      • daatstraks in carwash de wasstraat stond er een grijze 335i biturbo naast ons, de kerel sartte die eens seg
        wat een sound als die revt

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Mila Bekijk Berichten
          Ik heb het hier op het forum al vaak weggeschreven en het is echt waar:
          M-sportophanging + 17" rft = M-sportophanging + 19 non-rft qua hardheid. Als je sportophanging wil met 19" velgen moet je voor gewone banden gaan. Die rft banden zorgen voor een zeer harde wegligging.

          Gr. Mila
          Mja, die RFT's zijn misschien wel hard, maar onlangs had ik een platte band volgens mijn bandendrukcontrole en kon ik op mijn gemak naar de garage rijden.

          Daar bleek er met moeite nog iets van druk op te zitten. Bij inspectie zat er een grote nagel door de band.

          Toch verdomd handig zo'n RFT dacht ik achteraf. Geen geklooi met kriks. toevallig moest ik de week erna de platte band van mijn vrouw haar V40 vervangen. Het was een nachtmerrie.

          Ook geen geklooi met schuim of thuiskomertjes.... Over de gevaarlijke omstandigheden wanneer je plots een klapband hebt vooraan of de situatie waarin je de band dient te vervangen nog niet gesproken

          En ook, mijn velg was door die RFT niet kapot.

          Ze rijden hard, toegegeven, maar ze hebben ook hun nut in soms kritieke momenten en dan neem ik die hardheid er graag bij

          Ik pleit natuurlijk nog altijd voor een volwaardig reservewiel !

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door CCX Bekijk Berichten
            daatstraks in carwash de wasstraat stond er een grijze 335i biturbo naast ons, de kerel sartte die eens seg
            wat een sound als die revt
            Das ook toevallig heb die ook gezien die wagen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Mila Bekijk Berichten
              Ik heb het hier op het forum al vaak weggeschreven en het is echt waar:
              M-sportophanging + 17" rft = M-sportophanging + 19 non-rft qua hardheid. Als je sportophanging wil met 19" velgen moet je voor gewone banden gaan. Die rft banden zorgen voor een zeer harde wegligging.

              Gr. Mila
              Dus de hardheid ligt ook aan de sportophanging?? Ik hoop dat ze mij in de garage kunnen helpen. Eventueel een testmodel hebben met sportophanging of zo. Ik vind dit wel moeilijk. Want uiteindelijk zegt de ene (Catscratch) dat het wel een beetje harder is, maar goed meevalt, en de andere (BMWMB) zegt dat het wel te hard is. En als je auto zoveel geld kost, is het jammer dat je niet gelukkig bent met de hardheid van de wagen. Voor mij liever hard dan zacht. Maar ik vind het af en toe ook overdreven in mijn A3. Maar het is uiteindelijk iedereen zijn smaak.

              Wat ik maar wil zeggen is, dat ik het ten zeerste apprecieer dat jullie ervaringen delen en raad geven, maar ik zal (of wij zullen) het zelf moeten ondervinden.

              Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
              Mja, die RFT's zijn misschien wel hard, maar onlangs had ik een platte band volgens mijn bandendrukcontrole en kon ik op mijn gemak naar de garage rijden.

              Daar bleek er met moeite nog iets van druk op te zitten. Bij inspectie zat er een grote nagel door de band.

              Toch verdomd handig zo'n RFT dacht ik achteraf. Geen geklooi met kriks. toevallig moest ik de week erna de platte band van mijn vrouw haar V40 vervangen. Het was een nachtmerrie.

              Ook geen geklooi met schuim of thuiskomertjes.... Over de gevaarlijke omstandigheden wanneer je plots een klapband hebt vooraan of de situatie waarin je de band dient te vervangen nog niet gesproken

              En ook, mijn velg was door die RFT niet kapot.

              Ze rijden hard, toegegeven, maar ze hebben ook hun nut in soms kritieke momenten en dan neem ik die hardheid er graag bij

              Ik pleit natuurlijk nog altijd voor een volwaardig reservewiel !
              Als er een oplossing was ipv de RFT's, zou ik dit doen, maar BMW biedt geen andere oplossing. We gaan toch minimum voor 18". De styling 197...

              Die RFT's zijn inderdaad handig als ze kunnen dienen waarvoor ze gemaakt zijn. Zit de bandendrukcontrole er standaard op?
              Volvo V60 D3 R-design

              Comment


              • Bandendrukcontrole niet, maar wel een waarschuwingssysteem bij drukverlies. In het Duits heet het "Reifenpannenanzeige" = een systeem dat aanduidt wanneer de (Runflat-)banden te weinig druk hebben. Er zit geen druksensor meer binnenin de band (of "rond de velg"), maar de auto detecteert dit middels de signalen van de ABS-voelers: als één wiel plots of geleidelijk aan sneller begint rond te draaien dan de andere, dan wil dat zeggen dat de rolomvang aan het verkleinen is, en dat kan maar één reden hebben.

                Het "actieve" systeem, waarbij je de druk in elke band kan aflezen (in het Duits "Reifendrückanzeige") zoals b.v. ook bij Porsche te krijgen is, en waarvoor er dus druksensoren in de wielen dienen geplaatst te worden (meestal worden die op een stalen spanriem rond de velg gelegd), is bij BMW in tegenstelling tot vroeger niet meer verkrijgbaar.

                Comment


                • Ik zou dolgraag men kont in zoiets neerploffen



                  Comment


                  • Ik weet het niet, M + touring (op de E34 M5 na, dié is wel vet, maar da's niet zo'n "racy" geval, die heeft een iets zachter karakter), er is zo altijd iets dat me doet twijfelen.

                    Als ik dan b.v. die M5 touring zag rondjes lappen op Zolder, dan was ik meteen weer overtuigd van 't geniale van 't concept, en toch ... als ik dan met een M5 rijd, dan vind ik diens karakter geenszins verzoenbaar met een break, zelfs niet met een limousine. De M6, ça va, daar past het aandrijfgeheel nog wel in.

                    Ik zou Tomskitis in de ergste graad ontwikkelen mocht ik 't geld hebben om zo'n auto te kopen. E 63 AMG T-model vs. B5s touring vs. M5 touring ... miljaar.

                    O, wacht. RS6. Kous af.

                    Comment


                    • Volgens mij zou een M3 touring vlotter verkopen dan de huidige M5 touring. Geen idee waarom.

                      Momenteel prefereer ik echter de C63 AMG kombi

                      Comment


                      • Ja, dat denk ik ook, dat de M3 touring beter zou verkopen dan de M5 touring. 't Prijsverschil alleen al zal daar voor iets tussen zitten, zelfs voor mensen die 100k kunnen uitgeven is een prijsverschil van 30k (of iets in die aard) een smak geld. Plus bij de M3 heb je die SMG niet. En de M3 klinkt vééél mooier. En 'ie is lichter.

                        Jammer van de E91-kont, 't is een beetje een ongelukkig gestylede auto. 't Is niet lélijk (cfr. 320d touring van lili ), maar 't is toch ook verre van een mooie auto. Ik kan er maar niet aan wennen, en da's de reden ook waarom ik geen '3 touring heb, nu. Anders reed ik een Babs-II rond (met de BBS Le Mans die lili verkocht, miljaar ik zou die ZO HARD gekocht hebben ).

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                          Momenteel prefereer ik echter de C63 AMG kombi
                          Ik zou nu, vandaag, nog snel voor een RS4 Avant gaan. Eén optie = plicht (ceramische remmetjes vooraan), al de rest pas ik achteraf wel aan als 't me niet aanstaat.

                          Indien 't een break moet zijn, hè.

                          Comment


                          • Ik ben die 3 serie touring beginnen appreciëren sinds ik die smoky taillights zag. Dat in combo met zilver / blauw

                            =


                            335d touring

                            of


                            M3 touring


                            Comment


                            • Ja, 't verbetert de boel een hoop, cfr. de BABS van lili. Simply stunning, voor een E91. En toch ... de vorm van de lichten en de lijn van de achterkant blijft hetzelfde, en 't is daar dat er mij iets écht niet zint.

                              Comment


                              • Bij mij was het enkel de motorkap, die zorgt voor de noodzaak van een M-pack. Lijkt iets te lang te zijn, en sportief ziet het er dan weer niet uit met die standaard voorbumper.

                                Comment


                                • En binnenin? Wat is je gevoel daar?

                                  Comment


                                  • 1 keer ingezeten, iig ruimer als een eend, en goed genoeg pour moi.

                                    Honestly, een 335d zou me zéér smaken. Vooral omdat een 535d tov klanten / leveranciers voor mijn leeftijd helemaal erover is.

                                    Jammer v/d prijs, als het bmw wordt zal het eerder een E46 330d touring worden dan.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                      1 keer ingezeten, iig ruimer als een eend, en goed genoeg pour moi.

                                      Honestly, een 335d zou me zéér smaken. Vooral omdat een 535d tov klanten / leveranciers voor mijn leeftijd helemaal erover is.

                                      Jammer v/d prijs, als het bmw wordt zal het eerder een E46 330d touring worden dan.
                                      Plakt er 520d op.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                        Ik zou dolgraag men kont in zoiets neerploffen








                                        Komt dat er echt?






                                        VET

                                        Comment


                                        • Ja, maar dan zonder dakrails.

                                          En in indianapolis red met blacklines...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X