Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
    Ok, dan neem ik mijn woorden terug, mijn excuses

Maar dan maakte hij toch een misplaatste opmerking en zou hij moeten weten wat het inhoudt

Waarom?

Op de E34 zitten nog steeds de dempers die gestoken zijn geweest toen 'ie verlaagd werd. Toen had 'ie enkele 10.000km, nu 280.000. Die kar rijdt nog mooi strak. Ik zie m.a.w. geen reden om die te vervangen.
    Hetzelfde met de remschijven.

Op de 190E heb ik de achterste dempers vervangen op 215.000km. De voorste dempers zijn nu (= 228.000km) ook wel bijna gaar, denk ik.
    Nog steeds originele schijven. Oké, die zijn nu inderdaad wel redelijk versleten...

Op de 300TD heb ik de achterste schokdempers vervangen op 430.000km, dat was omdat er 1tje gebroken was. De voorste heb ik op 470.000km gedaan.
    Originele schijven hebben er 480.000km opgestaan, maar waren nog steeds aanvaardbaar qua slijtage (slijtage was niet de reden voor wisseling).

Ik kan mij enkel baseren op wat ik lees, en vooral op mijn persoonlijke ervaring. Bijgevolg kan je je wel inbeelden dat het me zeer boeit, als ik een reactie zoals jouw voorgaande lees. Ik zou dan graag wat meer weten, zonder daarvoor aanvallend te willen overkomen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten

Schokdempers? mag ik dan vragen om de hoeveel km jij die vervangt/laat vervangen?

Remschijven dezelfde vraag.
      Het ging hem niet over het feit om de hoeveel km of tijd je dit doet,

het ging hem over het feit dat dit moet gebeuren, bijvoorbeeld bij een groot onderhoud en dat dit geld kost.

Comment

Waarom?
        zie boven

Comment

Het ging hem niet over het feit om de hoeveel km of tijd je dit doet,

het ging hem over het feit dat dit moet gebeuren, bijvoorbeeld bij een groot onderhoud en dat dit geld kost.

Oké, dan volg ik je... uiteraard.

Ik had misgeïnterpreteerd...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tdi 001 Bekijk Berichten
            Ik ga toch veel liever een dikke toer rijden dan hier wat te posten op het forum. Soms krijg je zo'n kritiek en commentaar terwijl men dikwijls niet eens goed weet over wat men praat of commentaar geeft...

Ik ga de ///M starten, nog veel discussieplezier
            genoeg inspiratie?

ik wil raggen verdomme

ahnee, leren...

Comment

zie boven

Zie boven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                Neen, het ging erover dat als je comfort wilt, je geen 3-serie moet kopen.

Dan weet ik écht niet waar jij die info haalt hoor...

Olie is dezelfde (mss een literke meer)
                Remblokken voor:
                318i: 77€ excl BTW
                E38 730d: 65€ excl BTW

Het is niet omdat het een 7-serie is dat het duurder is he

En mij moet je niet vertellen wat je moet doen om een wagen veel kilometers te laten doen hoor
                Een (dikke) occazie met al heel wat km's achter de kiezen, gaat na verloop van tijd meer in onderhoud kosten dan een nieuwe 318d?!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                  Een (dikke) occazie met al heel wat km's achter de kiezen, gaat na verloop van tijd meer in onderhoud kosten dan een nieuwe 318d?!
                  Zoals?

Serieus, ik snap écht niet waar je het over hebt

Onze nieuwe Espace heeft ons al meer geld gekost op zijn 12.000km dan de oude de laatste 25.000km

Comment

Je doet je leeftijd geen eer aan, hoor
                    Ja, ik geef toe, ik voel me nog een groot klein kind

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                      Ma ziet da staan!!
                      Persoonlijk vind ik die véél knapper dan jullie X5, maar kom.
                      Klopt m'n vermoeden dat de X5 misschien wel es binnenkort vervangen zou kunnen worden? (zie topic A6 avant)
                      Nee totaal niet, de X5 blijft hoor! Ik moest me informeren voor een maat van me.

De X5 is ook mooi maar je hebt gelijk dat hij er minder 'dik' uitziet als de E39!

Comment

Ja, ik geef toe, ik voel me nog een groot klein kind

Gelukkig!

RAGGEN, moeten we*!!!

*cfr. G-fiddy

Comment

Neen, het ging erover dat als je comfort wilt, je geen 3-serie moet kopen.

Ja, dat zeg jij, maar neen, daar ging het niet over. Oorspronkelijk ging het over de, volgens u, 'minderwaardige' motor van de E90 316i. Wie maakte trouwens de vergelijking tussen de nieuwprijzen van de laguna vs. de E90 316i?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Ja, dat zeg jij, maar neen, daar ging het niet over. Oorspronkelijk ging het over de, volgens u, 'minderwaardige' motor van de E90 316i. Wie maakte trouwens de vergelijking tussen de nieuwprijzen van de laguna vs. de E90 316i?
                            Ik ja.

Maar dan begon mijnheer doktoor over dat ik maar best goed kon studeren voor ik een comfortabele wagen kon betalen.

Dus dan toon ik hem dat niet gans de wereld draait rond nieuwe auto's

Comment

Zoals?

Onze nieuwe Espace heeft ons al meer geld gekost op zijn 12.000km dan de oude de laatste 25.000km
                              Vreemd.

Toen stage gedaan heb bij BMW, heb ik kunnen zien dat een onderhoud voor een 7, X5,... toch duurder was dan het onderhoud aan een 3.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                Tussen al die porsches en RS6'en enzo door, vind ik dit een bereikbare droomgarage!
                                1 funkar voor de kleine baantjes
                                1 pracht van een gezinswagen
                                Thanks!

Comment

Zoals?

Allée man, dat meen je nu toch niet? Een kameraad van me had ooit een 730i tweedehands gekocht met een pak km's op. Die heeft daar véél kosten aan gehad zenne. En dat kostte bergen geld. Uiteindelijk van misérie verkocht.

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  Het bewijs dat de nieuwe Renaults op geen kloten trekken hé.
                                  Wie raadde daanet nog aan om een nieuwe Laguna te kopen i.p.v. de nieuwe E90 316i?

Comment

• Enkele pagina's terug is 't weer de ervaring die spreekt, hoor. Over dat comfort van een E90. Jongens toch.

Mijn Babs had de M-ophanging, waarmee ze zelfs op Zolder nog 'n goed figuur sloeg (voor een diesel stationwagen!) en met 'r 2:03 best wel wat sportief materiaal achter zich liet ... maar ik kon er ook de vluchtheuvels hier in de Vandenbogaerdelaan in Izegem aan 80-90 mee nemen. Als je dat doet met een A4 (B7), sloeg 'ie met z'n carter keihard tegen de grond ... zelfs aan 60 bokte 'ie al tegen de grond.

Waarom zou een BMW '3 in godsnaam niet comfortabel kunnen zijn? In die gammatest in de AMS verslaat 'ie nochtans een pak auto's, vooral dan die Franse bakken die zogezegd meer comfort zouden hebben.

Ik weet 't wel dat het bon ton is om een beetje om BMW te zitten kakken, althans voor sommigen toch, maar er wordt meteen ook bewezen dat dat énkel kan met je reinste onzin. Jeeeezes zeg.

Comment

• Dit noem ik een basis-BMW

Mijn dochter is er in ieder geval content mee
                                      Bijgevoegde Bestanden

Comment

Ik ja.

Maar dan begon mijnheer doktoor over dat ik maar best goed kon studeren voor ik een comfortabele wagen kon betalen.

Dus dan toon ik hem dat niet gans de wereld draait rond nieuwe auto's
                                        Hij ging er ook vanuit (net als ik) dat je 't bij nieuwe auto's zou houden hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                                          Vreemd.

Toen stage gedaan heb bij BMW, heb ik kunnen zien dat een onderhoud voor een 7, X5,... toch duurder was dan het onderhoud aan een 3.
                                          Bij BMW wel ja.

Maar de prijzen van de onderdelen bij de onderdelenhandel zijn net dat ietsjes anders dan bij BMW.

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Allée man, dat meen je nu toch niet? Een kameraad van me had ooit een 730i tweedehands gekocht met een pak km's op. Die heeft daar véél kosten aan gehad zenne. En dat kostte bergen geld. Uiteindelijk van misérie verkocht.

Het bewijs dat de nieuwe Renaults op geen kloten trekken hé.
                                          Wie raadde daanet nog aan om een nieuwe Laguna te kopen i.p.v. de nieuwe E90 316i?
                                          Klasgenoot van mij rijdt met een 730i met +300.000 km's op. Op gas. Absoluut geen problemen mee...

Nieuwe wagen kost altijd meer dan oude he, daar zitten dingen op die na de inrijperiode vervangen moeten worden.

Comment

Working...
                                          X