Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Turbo is turbo.

    zolang die niet op een BMW hangen blijven die heel
    Da's juist, het staat zelfs in kleine lettertjes in het verkoopcontract dat gelijk welke BMW mét turbo binnen de 2 jaar een door BMW uit de garantie geweerde turboschade zal hebben.



    Benz C 30 CDI AMG, Benz 350 TD, VAG 1.9 TDI, VAG 2.7T 265 (B5 S4), VAG 1.8T, ... die tellen allemaal effe niet meer. Want 't is geen BMW dus dan mag dat.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Enkele pagina's terug is 't weer de ervaring die spreekt, hoor. Over dat comfort van een E90. Jongens toch.

      Mijn Babs had de M-ophanging, waarmee ze zelfs op Zolder nog 'n goed figuur sloeg (voor een diesel stationwagen!) en met 'r 2:03 best wel wat sportief materiaal achter zich liet ... maar ik kon er ook de vluchtheuvels hier in de Vandenbogaerdelaan in Izegem aan 80-90 mee nemen. Als je dat doet met een A4 (B7), sloeg 'ie met z'n carter keihard tegen de grond ... zelfs aan 60 bokte 'ie al tegen de grond.

      Waarom zou een BMW '3 in godsnaam niet comfortabel kunnen zijn? In die gammatest in de AMS verslaat 'ie nochtans een pak auto's, vooral dan die Franse bakken die zogezegd meer comfort zouden hebben.

      Ik weet 't wel dat het bon ton is om een beetje om BMW te zitten kakken, althans voor sommigen toch, maar er wordt meteen ook bewezen dat dat énkel kan met je reinste onzin. Jeeeezes zeg.
      Haha, tjah... ik heb het al gezegd dat het belachelijk was en jij bevestigt alleen maar.

      En maar zeggen dat de BMW-lovers (ik neem die term niet graag in de mond, maar bon.) ooglappen dragen, zie ze bezig...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        E

        Mijn Babs had de M-ophanging, waarmee ze zelfs op Zolder nog 'n goed figuur sloeg (voor een diesel stationwagen!) en met 'r 2:03 best wel wat sportief materiaal achter zich liet ... maar ik kon er ook de vluchtheuvels hier in de Vandenbogaerdelaan in Izegem aan 80-90 mee nemen.

        Kon je ze laten vliegen?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten

          Klasgenoot van mij rijdt met een 730i met +300.000 km's op. Op gas. Absoluut geen problemen mee...

          Nieuwe wagen kost altijd meer dan oude he, daar zitten dingen op die na de inrijperiode vervangen moeten worden.
          Uitzonderingen bevestigen de regel hé.

          Enfin, je kan er over blijven doordrammen. Het is een waarheid als een koe dat je met een nieuwe wagen minder kans hebt op pannes dan met een tweedehands wagen. Als je deze stelling tegenspreekt, dan klets je uit je nek.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
            Een 3 reeks heeft hoegenaamd geen comfort, een goedkopere fransoos doet pakken beter op dat gebied.
            Enkel het klasse gedeelte telt.
            Jeeemig. En dat noemt zichzelf "autokenner"...

            De nieuwe '3, zelfs mét runflats, versloeg de vorige C en A4 (toen de '3 nieuw was) met mijlen voorsprong op 't vlak van comfort. Zelfs nu, tegen de nieuwe versies daarvan, staat 'ie z'n mannetje. 't Is misschien niet dé meest comfortabele, maar "niet comfortabel" is je reinste onzin. Zelfs tegen de nieuwste concurrenten (nieuwe Mazda 6, nieuwe Mondeo, 407, nieuwe Laguna, nieuwe C, nieuwe A4, Passat, ...) scoort 'ie nog in de eerste helft, wat dat onderdeel betreft.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Enkele pagina's terug is 't weer de ervaring die spreekt, hoor. Over dat comfort van een E90. Jongens toch.

              Mijn Babs had de M-ophanging, waarmee ze zelfs op Zolder nog 'n goed figuur sloeg (voor een diesel stationwagen!) en met 'r 2:03 best wel wat sportief materiaal achter zich liet ... maar ik kon er ook de vluchtheuvels hier in de Vandenbogaerdelaan in Izegem aan 80-90 mee nemen. Als je dat doet met een A4 (B7), sloeg 'ie met z'n carter keihard tegen de grond ... zelfs aan 60 bokte 'ie al tegen de grond.

              Waarom zou een BMW '3 in godsnaam niet comfortabel kunnen zijn? In die gammatest in de AMS verslaat 'ie nochtans een pak auto's, vooral dan die Franse bakken die zogezegd meer comfort zouden hebben.

              Ik weet 't wel dat het bon ton is om een beetje om BMW te zitten kakken, althans voor sommigen toch, maar er wordt meteen ook bewezen dat dat énkel kan met je reinste onzin. Jeeeezes zeg.
              Als ik verkrampt uit een E91 kom na 2,5u achterin die bak, vind ik dat een oncomfortabele wagen.

              En of ik dat nu 4 of 1324523643456 keer gedaan heb, maakt daar geen verschil op.
              Die bak kan gerust snel rond zolder en snel over een vluchtheuvel knallen, als je niemand kunt meepakken zonder die te martelen, noem ik dat geen comfortabele wagen hoor.

              Comment


              • Om den boel hier weer wat op te vrolijken en om mijn excuses
                aan Matteus wat kracht bij te zetten, voila
                Bijgevoegde Bestanden

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

                  Benz C 30 CDI AMG, Benz 350 TD, VAG 1.9 TDI, VAG 2.7T 265 (B5 S4), VAG 1.8T, ... die tellen allemaal effe niet meer. Want 't is geen BMW dus dan mag dat.


                  Vet: Fout.


                  350TD 136pk met de grotere turbo van een 150pk = betrouwbaarder
                  350TD 136pk/150pk met intercooler naar 180pk = betrouwbaarder


                  En dan nog... de problemen die dat blok heeft gekend hebben NIKS, maar dan ook absoluut NUL, te maken met de aanwezigheid van een turbo.


                  maar dat even terzijde, natuurlijk.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten

                    Nieuwe wagen kost altijd meer dan oude he, daar zitten dingen op die na de inrijperiode vervangen moeten worden.
                    Mijn 318d heb ik al sinds km stand 0.
                    Nu 85.000 km op de teller, nog géén enkele panne gehad. Oh ja sorry, in de katalysator is ooit een onderdeel losgetrild, die is vervangen in garantie. Voor de rest, niet, noppes, nadda!

                    Comment


                    • Vind het nog steeds zo spijtig dat ik niet eens in Babs ben gesprongen voor een ritje...

                      Damn, I loved that car...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Da's juist, het staat zelfs in kleine lettertjes in het verkoopcontract dat gelijk welke BMW mét turbo binnen de 2 jaar een door BMW uit de garantie geweerde turboschade zal hebben.



                        Benz C 30 CDI AMG, Benz 350 TD, VAG 1.9 TDI, VAG 2.7T 265 (B5 S4), VAG 1.8T, ... die tellen allemaal effe niet meer. Want 't is geen BMW dus dan mag dat.
                        Je moet vooral àlles wat ik zeg letterlijk nemen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Uitzonderingen bevestigen de regel hé.

                        Enfin, je kan er over blijven doordrammen. Het is een waarheid als een koe dat je met een nieuwe wagen minder kans hebt op pannes dan met een tweedehands wagen. Als je deze stelling tegenspreekt, dan klets je uit je nek.
                        Als je een goede 2e hands zoekt, is dat risico even groot als bij een nieuwe wagen.
                        En je hebt ook 2 jaar garantie als je bij een handelaar koopt...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Enkele pagina's terug is 't weer de ervaring die spreekt, hoor. Over dat comfort van een E90. Jongens toch.

                          Mijn Babs had de M-ophanging, waarmee ze zelfs op Zolder nog 'n goed figuur sloeg (voor een diesel stationwagen!) en met 'r 2:03 best wel wat sportief materiaal achter zich liet ... maar ik kon er ook de vluchtheuvels hier in de Vandenbogaerdelaan in Izegem aan 80-90 mee nemen. Als je dat doet met een A4 (B7), sloeg 'ie met z'n carter keihard tegen de grond ... zelfs aan 60 bokte 'ie al tegen de grond.

                          Waarom zou een BMW '3 in godsnaam niet comfortabel kunnen zijn? In die gammatest in de AMS verslaat 'ie nochtans een pak auto's, vooral dan die Franse bakken die zogezegd meer comfort zouden hebben.

                          Ik weet 't wel dat het bon ton is om een beetje om BMW te zitten kakken, althans voor sommigen toch, maar er wordt meteen ook bewezen dat dat énkel kan met je reinste onzin. Jeeeezes zeg.

                          Heel veel respect voor uw babs, ik ben echt wel te vinden voor E46, E38 en E39 (en uiteraard oudere bmw's ).... maar comfort vond ik nu niet de grootste kwaliteit van uw 320, eerder integendeel, ik heb nog maar in weinig karren gezeten die zo hard zijn afgeveerd.



                          Corre z'n RS lijkt me zachter om te gaan met oneffenheden, en zelfs Emmy leek me iéts comfortabeler

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Mijn 318d heb ik al sinds km stand 0.
                            Nu 85.000 km op de teller, nog géén enkele panne gehad. Oh ja sorry, in de katalysator is ooit een onderdeel losgetrild, die is vervangen in garantie. Voor de rest, niet, noppes, nadda!
                            Ik heb het ook niet over pannes.

                            Motorolie, versnellingsbakolie, bijhorende filters,...

                            Moet allemaal vervangen worden nadat een wagen is ingereden

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                              Als ik verkrampt uit een E91 kom na 2,5u achterin die bak, vind ik dat een oncomfortabele wagen.

                              En of ik dat nu 4 of 1324523643456 keer gedaan heb, maakt daar geen verschil op.
                              Die bak kan gerust snel rond zolder en snel over een vluchtheuvel knallen, als je niemand kunt meepakken zonder die te martelen, noem ik dat geen comfortabele wagen hoor.
                              Je verkrampt waarschijnlijk al bij de gedachte dat je in een BMW moet kruipen... Uiteraard dat je daar geen goed woord over weet, we hadden van jou niks anders verwacht.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten

                                Corre z'n RS lijkt me zachter om te gaan met oneffenheden, en zelfs Emmy leek me iéts comfortabeler



                                Emmy's ophanging is vooral PURE PERFECTIE



                                damn...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                  Drukvoeding heeft een lange weg, en vooral een énorme evolutie gekend hoor de laatste 20/25 jaar.

                                  Als je daar met verstand mee omgaat (oké, I know, we spreken over BMW...), kan je zo'n ding even betrouwbaar maken als een atmosferische motor.
                                  Hé, en wil het nou net ook BMW zijn (oh dear, ja, dat merk dat nooit met verstand om gaat met iets) die de laatste 15 jaar de turbo-boom bij de diesels heeft aangevoerd, en ook het meest innovatief is op dat vlak.

                                  Maar ach, ik draag oogkleppen, want élke BMW turbodiesel gaat stuk na 60.000 km ongeveer, terwijl alle andere turbodiesels zonder problemen 850.000 à 1.600.000 km bollen (hell, een steengoeie Mercedes turbodiesel zoals b.v. de 270 CDI, die doet er zelfs makkelijk 2.500.000, en dat zonder één keer olie te verversen! )

                                  De BMW turbodiesels zijn zo goed als altijd toonaangevend geweest, nu nog. Ze waren zeer vaak, en zijn nu nog vaak, de referentie. En ja, BMW heeft nu al twee keer een serie slechte turbo's geleverd gekregen, so? Elk merk heeft op elk moment wel met problemen te kampen. En dan is een serie slechte turbo's geenszins zo "belachelijk" voor BMW als b.v. de door ronduit slechte engineering serieus insijpelende R230 SL was voor Mercedes. Allez, ik zeg maar iets, hè. Maar 'k zal 't waarschijnlijk wel weer fout hebben, 't zal wel aan m'n oogkleppen liggen.



                                  Ik zou, mocht ik jullie zijn, me b.v. ook snel naar het Alfa Romeo lovers topic haasten, en daar een beetje gaan zitten verkondigen dat élke Alfa Romeo (zonder uitzondering) compleet doorroest is na 3 maanden. En daarna gaan we met z'n allen happy-happy-joy-joy naar het Audi lovers topic, alwaar we 'es met onze oogkleppen gaan bewijzen dat geen enkele Audi deftig om 'n bocht te sturen valt. Enzoverder.

                                  Comment


                                  • GtA, hoe verhoudt de ophanging van de LSE zich eigenlijk tot die van Babs? Stugger? droger? zachter? stuiteriger? directer?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                      Als ik verkrampt uit een E91 kom na 2,5u achterin die bak, vind ik dat een oncomfortabele wagen.
                                      Misschien ben je te groot voor die auto? Je moet trouwens niet in de kofferbak kruipen hé. Daar staan achteraan ook zetels in hé.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                                        Je verkrampt waarschijnlijk al bij de gedachte dat je in een BMW moet kruipen... Uiteraard dat je daar geen goed woord over weet, we hadden van jou niks anders verwacht.


                                        Ahja, tuurlijk.

                                        Kerel, als ik het geld had, kocht ik mij ook een E46 Touring of E91 zoals die waar ik in verkramp (Le Mans Blauw, M-pakket,....)

                                        Het zijn knappe wagens die verdomd goed rijden, beter dan de concurrentie. Maar het is niet omdat hij goed rijdt dat hij ook leuk is om mee mee te rijden he.
                                        Ik ben er zeker van dat wanneer ik even lang achterin Bobo zijn kar zit, dat ik even verkrampt eruit kom.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          En daarna gaan we met z'n allen happy-happy-joy-joy naar het Audi lovers topic, alwaar we 'es met onze oogkleppen gaan bewijzen dat geen enkele Audi deftig om 'n bocht te sturen valt. Enzoverder.
                                          Dat doen we toch ook

                                          Comment

                                          Working...
                                          X