Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Hé, en wil het nou net ook BMW zijn (oh dear, ja, dat merk dat nooit met verstand om gaat met iets) die de laatste 15 jaar de turbo-boom bij de diesels heeft aangevoerd, en ook het meest innovatief is op dat vlak.

Maar ach, ik draag oogkleppen, want élke BMW turbodiesel gaat stuk na 60.000 km ongeveer, terwijl alle andere turbodiesels zonder problemen 850.000 à 1.600.000 km bollen (hell, een steengoeie Mercedes turbodiesel zoals b.v. de 270 CDI, die doet er zelfs makkelijk 2.500.000, en dat zonder één keer olie te verversen! )

De BMW turbodiesels zijn zo goed als altijd toonaangevend geweest, nu nog. Ze waren zeer vaak, en zijn nu nog vaak, de referentie. En ja, BMW heeft nu al twee keer een serie slechte turbo's geleverd gekregen, so? Elk merk heeft op elk moment wel met problemen te kampen. En dan is een serie slechte turbo's geenszins zo "belachelijk" voor BMW als b.v. de door ronduit slechte engineering serieus insijpelende R230 SL was voor Mercedes. Allez, ik zeg maar iets, hè. Maar 'k zal 't waarschijnlijk wel weer fout hebben, 't zal wel aan m'n oogkleppen liggen.

Ik zou, mocht ik jullie zijn, me b.v. ook snel naar het Alfa Romeo lovers topic haasten, en daar een beetje gaan zitten verkondigen dat élke Alfa Romeo (zonder uitzondering) compleet doorroest is na 3 maanden. En daarna gaan we met z'n allen happy-happy-joy-joy naar het Audi lovers topic, alwaar we 'es met onze oogkleppen gaan bewijzen dat geen enkele Audi deftig om 'n bocht te sturen valt. Enzoverder.

Gilles, jij leest veel dingen en interpreteert die véél te letterlijk en 'vijandig'...

Beetje humor af en toe (
    Als je daar met verstand mee omgaat (oké, I know, we spreken over BMW...)
    ), mag er ook wel eens tussen zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
      Ik heb het ook niet over pannes.

Motorolie, versnellingsbakolie, bijhorende filters,...

Moet allemaal vervangen worden nadat een wagen is ingereden
      Na 5.000 km is m'n motorolie vervangen. Dat was de enige bijkomende kost buiten de normale onderhoudsintervallen die er op volgen. Ga je daarom een tweedehandswagen kopen, voor één vidangeke?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
        Met een 3 reeks moet je een drempel nemen aan 30 wil je niet een verschot in je rug krijgen, met een 3 reeks moet je ferm rustig over kasseien rijden wil je dat je vullingen in je tanden blijven, sorry, dat noem ik geen comfort
        't Is nog erger dan dat, zelfs. Een BMW-navigatiesysteem zal je, tenminste als het werkt want dat doet het eigenlijk ook nooit, altijd zo laten rijden dat je geen drempels tegenkomt, want 'ie geraakt daar, door z'n doorslippende RWD, zelfs niet over. 't Is ook zo dat een BMW geen veerweg heeft, vandaar ook de afwezigheid van comfort, en dat 'ie dus in stukken uiteen valt als je een te grote hobbel neemt (alles met 'n niveauverschil van 2 cm en meer, eigenlijk).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Misschien ben je te groot voor die auto? Je moet trouwens niet in de kofferbak kruipen hé. Daar staan achteraan ook zetels in hé.
          Ik ben 1m83.

Als dat te groot is voor een 3-serie...

Het is beter dan onze nieuwe Espace, want daar zit ik achteraan gewoon met mijn hoofd tegen het dak

Comment

Na 5.000 km is m'n motorolie vervangen. Dat was de enige bijkomende kost buiten de normale onderhoudsintervallen die er op volgen. Ga je daarom een tweedehandswagen kopen, voor één vidangeke?
            Neen.

Maar dat blindelings beweren dat een tweedehandswagen meer kost aan onderhoud is een nieuwe vind ik gewoon onzin.

Comment

Ahja, tuurlijk.

Kerel, als ik het geld had, kocht ik mij ook een E46 Touring of E91 zoals die waar ik in verkramp (Le Mans Blauw, M-pakket,....)

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
              Het zijn knappe wagens die verdomd goed rijden, beter dan de concurrentie..
              Nee hoor, een Laguna rijdt beter.

Comment

't Is nog erger dan dat, zelfs. Een BMW-navigatiesysteem zal je, tenminste als het werkt want dat doet het eigenlijk ook nooit, altijd zo laten rijden dat je geen drempels tegenkomt, want 'ie geraakt daar, door z'n doorslippende RWD, zelfs niet over. 't Is ook zo dat een BMW geen veerweg heeft, vandaar ook de afwezigheid van comfort, en dat 'ie dus in stukken uiteen valt als je een te grote hobbel neemt (alles met 'n niveauverschil van 2 cm en meer, eigenlijk).

Das handig

Die van Mercedes laat u gegarandeerd gewoon verloren rijden

Comment

• Wat hou ik toch van dit topic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                    Neen inderdaad, Mercedes is nooit zo innovatief geweest, en zal dat ook nooit zijn, dan BMW... UITERAARD NIET!!! What was I thinking...

- ABS 1978
                    - betrouwbaarheid 3.0 turbodiesel met 230pk in 1978 ofzo
                    - Airbag in weet ik veel welk jaar
                    - CAN-bus in 1995

toekomst:
                    - Diesotto

Maar je hebt gelijk hoor...
                    Ja, want innovativiteit is zoiets als een pièce unique kristallen beker. Als één merk hem heeft, dan kan geen énkel ander merk ook innovatief zijn.

En aangezien 'ie bij de introductie van ABS door Mercedes-Benz in Stuttgart in een kast is gezet, kan je b.v. de twin-turbo BMW turbodiesels van de laatste paar jaren geenszins innovatief noemen. Noch de X-Drive, dat fantastische 4WD-systeem dat in de E60 zelfs de A6 quattro verslaat op 't vlak van aandrijving op gelijk welke ondergrond. Nope, sorry, NIET innovatief, hè, want de beker staat bij Benz.

Trouwens, geen enkel automerk is innovatief, buiten Benz dan want de eerste auto was een Benz ... en zéker BMW niet!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
                      Wat hou ik toch van dit topic

Het is iig amusanter dan Benz-lovers...

Comment

Neen.

Maar dat blindelings beweren dat een tweedehandswagen meer kost aan onderhoud is een nieuwe vind ik gewoon onzin.
                        Ik zeg niet dat die meer kost in onderhoud, lees jij eigenlijk wat ik schrijf?

Met een tweedehandse heb je meer kans op pannes dan een nieuwe, dat zeg ik. Lees enkele posts terug.
                        Een oude mens heeft ook meer kans om iets te mankeren dan een jonge hé. Dat is toch niet moeilijk te begrijpen hé, wel?

Comment

Ja, want innovativiteit is zoiets als een pièce unique kristallen beker. Als één merk hem heeft, dan kan geen énkel ander merk ook innovatief zijn.

En aangezien 'ie bij de introductie van ABS door Mercedes-Benz in Stuttgart in een kast is gezet, kan je b.v. de twin-turbo BMW turbodiesels van de laatste paar jaren geenszins innovatief noemen. Noch de X-Drive, dat fantastische 4WD-systeem dat in de E60 zelfs de A6 quattro verslaat op 't vlak van aandrijving op gelijk welke ondergrond. Nope, sorry, NIET innovatief, hè, want de beker staat bij Benz.

Trouwens, geen enkel automerk is innovatief, buiten Benz dan want de eerste auto was een Benz ... en zéker BMW niet!
                          Schitterend!

Comment

Gilles...

Lees jij eigenlijk heel het topic even gewoon door, VOOR je zomaar op vanalle posts begint te replyen?

Soms heb ik de indruk dat jij leest... 'oh, wat een reactie'--> BATS gTa ding erachter.... verderlezen... 'Oh, nog zo één!'--> BATS (néén, niet BABS...)..

Comment

Het is iig amusanter dan Benz-lovers...
                              Inderdaad

Animatie verzekerd

Comment

Dat is hier geen gevecht tussen Mercedes en BMW neen. Begin over een C160 en ik lach even hard hoor. een 1600cc atmosferisch is gewoon te licht voor een kas van 1500kg
                                Voor jou, ja. Blijkbaar voor een voldoende grote groep klanten niet. BMW zou die auto niet op de markt brengen mocht er geen markt voor zijn.

Aangezien de auto (die 316i) blijkbaar belachelijk is, is die ganse groep mensen die die auto niét belachelijk vindt, dus ook belachelijk. Of anders gesteld : iedereen die niet denkt zoals jij is belachelijk. Right?

Jongens toch wat een breinscheten.

Neen, ik zou zo'n 316i ook niet moeten hebben. Maar daarom is 'ie nog niet belachelijk.

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                Een 3 heeft geen comfort.
                                My God...

Comment

Nee hoor, een Laguna rijdt beter.
                                  Beter niet.
                                  die bak die rijdt gewoon niet.
                                  Die ophanging is zo zacht, omdat ze comfortabel is afgeveerd dat er met die bak geen bocht te nemen valt.

Als het voor mij persoonlijk is, is een auto nooit hard genoeg afgeveerd.
                                  Maar ik ga dan ook niet zitten beweren dat mijn auto comfortabel is.

De wagen die het meest aanleunde met hetgeen ik wil van een wagen is een Porsche 930 Turbo. Je voelt wat er onder je ligt, je voelt wat je voorwielen doen, en als je wilt is er een serieuze duw in de rug beschikbaar.

Comment

• I BMW!

maarja... dat wordt dan nergens in een onderschrift geplaatst zeker...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
                                      Zelfs dat niet bij een benzine, waar 'ie de rest haalt.... ????
                                      Ik moet eigenlijk bekennen dat ik die olie op 5.000 km zelf heb vervangen, want bij BMW beweerde ze toen dat het niet hoefde. Maar voor mij hoefde het wel.
                                      Volsynthetische 5W 40 Marly olie van de Makro erin. Lekker goedkoop en niets van gemerkt toen.

Comment

I BMW!

maarja... dat wordt dan nergens in een onderschrift geplaatst zeker...
                                        Wacht, ik ga het proberen

Comment

wat een breinscheten

Zalig woord !

Moet ik onthouden als er iemand op consultatie komt

Comment

Working...
                                          X