Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Dat ie veel te veel geld uitgegeven heeft voor iets wat ongeveer het kneusje van de familie is, om toch maar met die badge te rijden
    Hé, is het bij jou misschien ook al opgekomen dat er mensen zijn die NIET zo'n bevooroordeelde mening hebben zoals jij, en de BMW '3 (of een Audi A4, of een Skoda Superb, of een Chrysler Neon, whatever) GEEN slechte auto vinden, en 'm mooi vinden, en 'm goed vinden rijden? En dat, als die mensen weloverwogen beslissen om dan die auto te kopen, ZIJ gelijk hebben en JIJ langs geen kanten? Ik vind een Dacia Logan ook een DRAAK van een auto, maar gezien zijn prijs en zijn kwaliteiten begrijp ik de aankoopbeslissing van veel klanten van dat ding. En euh ... sorry to say it ... maar: een BMW '3 blijft nog altijd een steengoede auto. Ja, 'ie is duur. Maar een basic Mercedes C is duurder, niet beter uitgerust, even kaal, even oncomfortabel. En er zijn ook mensen die die auto kopen omdat ze die willen, en niet enkel voor de ster.

Niet iedereen heeft het geld om meteen een A8 te kopen, of een E-klasse. En niet iedereen heeft de pretentie om vanuit hun aftands plasticbusje een beetje te zitten schertsen met andermans keuze.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Voor jou, ja. Blijkbaar voor een voldoende grote groep klanten niet. BMW zou die auto niet op de markt brengen mocht er geen markt voor zijn.

Aangezien de auto (die 316i) blijkbaar belachelijk is, is die ganse groep mensen die die auto niét belachelijk vindt, dus ook belachelijk. Of anders gesteld : iedereen die niet denkt zoals jij is belachelijk. Right?

Jongens toch wat een breinscheten.

Neen, ik zou zo'n 316i ook niet moeten hebben. Maar daarom is 'ie nog niet belachelijk.

My God...
      Ik weet wat het is om met een zware kas met veel te lichte motor rond te rijden. En ik weet ook wat het is om met een wagen rond te rijden die een motor heeft die goed, of zelfs te zwaar is voor de kas.

Ik lach mezelf ook altijd een kreuk als ikzelf weer eens met onze Espace een brug opmoet en zie dat die toeren superhard wegzakken, of als ik met de hymer tegen 50 een heuveltje op moet rijden omdat die gewoon niet sneller kan.

Mag ik dan niet lachen met mensen die in hetzelfde schuitje zitten? Een beetje leedvermaak zeg maar?

Comment

Hé, is het bij jou misschien ook al opgekomen dat er mensen zijn die NIET zo'n bevooroordeelde mening hebben zoals jij, en de BMW '3 (of een Audi A4, of een Skoda Superb, of een Chrysler Neon, whatever) GEEN slechte auto vinden, en 'm mooi vinden, en 'm goed vinden rijden? En dat, als die mensen weloverwogen beslissen om dan die auto te kopen, ZIJ gelijk hebben en JIJ langs geen kanten? Ik vind een Dacia Logan ook een DRAAK van een auto, maar gezien zijn prijs en zijn kwaliteiten begrijp ik de aankoopbeslissing van veel klanten van dat ding. En euh ... sorry to say it ... maar: een BMW '3 blijft nog altijd een steengoede auto. Ja, 'ie is duur. Maar een basic Mercedes C is duurder, niet beter uitgerust, even kaal, even oncomfortabel. En er zijn ook mensen die die auto kopen omdat ze die willen, en niet enkel voor de ster.

Niet iedereen heeft het geld om meteen een A8 te kopen, of een E-klasse. En niet iedereen heeft de pretentie om vanuit hun aftands plasticbusje een beetje te zitten schertsen met andermans keuze.
        OMG... dit is zalig!

Comment

Kerel, ik denk hetzelfde over iedereen die met een A-klasse of B-klasse rijdt hoor.

Kan best zijn dat het steengoede auto's zijn, maar ik vind het gewoon veel te veel geld voor wat het is.

En niets tegen aftandse plastic busjes he, of ik wordt kwaad

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
            OMG... dit is zalig!

Ja, Maxime, we hebben het door dat je gTa z'n posts het einde vindt...

(edit: sorry, ffe snel 'dt' fout verbeterd. )
            Last edited by ; 04/01/2008, 21:02.

Comment

• Voila !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten

Voila !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                  Ja, Maxime, we hebben het door dat je gTa z'n posts het einde vind...
                  Die laatste zin vind ik ook wel geweldig grappig

Denk zelfs dat ik hem in mijn onderschrift ga zetten.

Aftandse plasticbusje

Comment

Mag ik over de prijs beginnen.

Wat gaan ze voor een 316i vragen basis?

Laten we uitgaan van een 318i en het verschil tussen de 320i en 318i aftrekken.

Dat is dus iets van een 25.000€ voor een basis 316i

Dat blijft dus 3000€ meer dan een Renault Laguna 1.6 (Renault prijslijst ligt hier nu toevallig). Een auto die ruimer, comfortabeler én sneller is.

Dus dan moet je niet zeggen dat voor comfort prijs een rol speelt he...
                    Nochtans test AMS de BMW '3 comfortabeler dan de nieuwe Laguna.

En nou? Wat ga je nou nog aanhalen?

Zelfs een BMW '3 is nog altijd beter afgewerkt dan een Laguna (al heeft die nieuwe Laguna wel een heuse sprong voorwaarts gemaakt qua interieur), rijdt ook beter (check de cijfers inzake weggedrag en veiligheid), ziet er anders uit (mensen geven nu eenmaal geld uit voor dingen die ze mooier vinden, en 't is niet aan jou om mensen die een '3 mooier vinden dan een Laguna, te gaan uitlachen met hun "foute keuze"), en de BMW houdt ook een pak beter z'n waarde.

Dus die 3.000 EUR verschil die jij zo belachelijk veel vindt, is eigenlijk zeer goed te verantwoorden. Zéker voor zij die weloverwogen een keuze maken, en of je dat nu leuk vindt of niet: er zijn nog altijd véél meer BMW-kopers die weloverwogen kopen, dan jij zou willen. We zijn heus niet allemaal petje-achterstevoren sjonnies die énkel maar BMW kopen "omdat dat het beste is".

Comment

Beter niet.
                      die bak die rijdt gewoon niet.
                      Die ophanging is zo zacht, omdat ze comfortabel is afgeveerd dat er met die bak geen bocht te nemen valt.

Als het voor mij persoonlijk is, is een auto nooit hard genoeg afgeveerd.
                      Maar ik ga dan ook niet zitten beweren dat mijn auto comfortabel is.
                      Comfort is niet alleen gelijk aan een zachte ophanging hé. Dat is ook vlot bochten nemen zonder het gevoel te hebben de bocht te missen, dat is interieurstilte, duurzame materialen, een goede rijhouding,... .

Comment

Als ik dit naar mijn kop krijg gesmeten mag ik me toch wel verdedigen zeker. Of mag er geen commentaar gegeven worden op BMW?
                        Natuurlijk wel! BMW is niet heilig. Verre van.

Maar wat jij doet, is pure nonsens verkopen. Je zou toch anders verwachten van iemand die toch een béétje verstand van de automarkt zou moeten hebben.

"De '3 heeft geen comfort."
                        "Turbo's gaan, tenzij ze op een BMW hangen, nooit stuk."

Dat is geen commentaar, Carlo, dat je reinste debiele laster, gezwets dat geen uitstaans heeft met de realiteit. En dat je dan pretendeert dat je gelijk hebt, op die punten, accentueert des te meer het feit dat je dus géénszins "opbouwende kritiek" geeft op BMW, maar hier gewoon wat postjes aan 't plaatsen bent om BMW een beetje voor de fun de grond in te boren.

Nu, je doet maar. Ik weet beter. Terwijl jij je onledig houdt met 't onterecht afbreken van een automerk waar je (en de uitzonderingen bevestigen de regel) helemaal geen boon voor hebt, rijden zovele anderen ondertussen met hun fantastische BMW rond, en genieten. En ja, misschien is er voor élke BMW wel een beter alternatief, of misschien niet. Dat maakt elk voor zichzelf uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                          Ja, Maxime, we hebben het door dat je gTa z'n posts het einde vindt...

(edit: sorry, ffe snel 'dt' fout verbeterd. )
                          Dat is... hij kan exact verwoorden wat ik denk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Comfort is niet alleen gelijk aan een zachte ophanging hé. Dat is ook vlot bochten nemen zonder het gevoel te hebben de bocht te missen, dat is interieurstilte, duurzame materialen, een goede rijhouding,... .
                            lijkt me eerder wegligging

Comment

En niet iedereen heeft de pretentie om vanuit hun aftands plasticbusje een beetje te zitten schertsen met andermans keuze.
                              Sorry maar

Ik vind dat het hier een beetje uit de hand loopt. Hoe iedereen hier een wagen beoordeelt, is nogaltijd subjectief. De éne persoon zal hem altijd comfortabeler, harder afgeveerd, sportiever, mooier, kleiner,... vinden dan de andere.

De commentaar hieromtrent vind ik ronduit belachelijk.

Comment

Nochtans test AMS de BMW '3 comfortabeler dan de nieuwe Laguna.

En nou? Wat ga je nou nog aanhalen?

Zelfs een BMW '3 is nog altijd beter afgewerkt dan een Laguna (al heeft die nieuwe Laguna wel een heuse sprong voorwaarts gemaakt qua interieur), rijdt ook beter (check de cijfers inzake weggedrag en veiligheid), ziet er anders uit (mensen geven nu eenmaal geld uit voor dingen die ze mooier vinden, en 't is niet aan jou om mensen die een '3 mooier vinden dan een Laguna, te gaan uitlachen met hun "foute keuze"), en de BMW houdt ook een pak beter z'n waarde.

Dus die 3.000 EUR verschil die jij zo belachelijk veel vindt, is eigenlijk zeer goed te verantwoorden. Zéker voor zij die weloverwogen een keuze maken, en of je dat nu leuk vindt of niet: er zijn nog altijd véél meer BMW-kopers die weloverwogen kopen, dan jij zou willen. We zijn heus niet allemaal petje-achterstevoren sjonnies die énkel maar BMW kopen "omdat dat het beste is".
                                Wat ik ga aanhalen?

Dat ik dat anders ervaren heb.

Afwerking, weggedrag ben ik het 100% met je AMS-boekje eens.

Hier om de hoek ligt een kasseibaan die er zo verschrikkelijk slecht bijligt dat het niet meer te rijden valt op een normale manier. En daar pleegt de nieuwe laguna minder een aanslag op mijn lichaam dan dat de E91 deed.
                                En qua rammeltjes hoorde ik dus ook niets

Comment

Dat is voor mij een klein onderhoud eigenlijk

Distributie-riem, remblokken, remschijven, schokdempers, bougies....

Maar het is inderdaad wat je er zelf van maakt, daar heb je gelijk
                                  ja hallo

Alsof je die dingen elke keer veranderd bij onderhoud

In dat geval wiel ik er nog graag draadarmen, wiellagers, uitlaat, radiator,....bla bla bla aan toevoegen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                                    Comfort kan je zelf eigenlijk wat invullen, dat is voor iedereen misschien wel anders

Het bestaat uit een aantal zaken die je voor jezelf belangrijk vindt

Wegligging kan je ook als een onderdeel van comfort beschouwen denk ik, nee?

Comment

ik vind dat zo belachelijk
                                      Dat is het ook, CSL.

Iedereen heeft zijn goeie en zijn slechte momenten. Laten we er gewoon van uitgaan dat enkelen hier in dit topic vandaag een zéér zwak moment hadden, en dat ze weldra wel weer de hersencellen laten samenwerken en een beetje zinnige praat zullen verkopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                                        Heeft wegligging niet onrechtstreeks iets te maken met comfort? Mmm, ja, misschien slecht gekozen voorbeeld.

Edit: CSL heeft al iets gelijkaardig gezegd precies.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                                          ja hallo

Alsof je die dingen elke keer veranderd bij onderhoud

In dat geval wiel ik er nog graag draadarmen, wiellagers, uitlaat, radiator,....bla bla bla aan toevoegen
                                          Tzal wel zijn !

Neenee, niet elke keer, dat is logisch

Dat gebeurt zelden, maar het moet soms gebeuren

Het moet gebeuren als het kapot gaat natuurlijk, zoals schokdempers of een uitlaat

Comment

Working...
                                          X