Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenNet als het ook het vak van iemand anders is, die echter de meest idiote praat afstak hier in dit topic. Dus, om ook 'es te veralgemenen (als jij dat mag, mag ik dat): het is dus géén garantie dat men objectief en naar waarheid spreekt, zelfs al is het z'n vak.
Je doet dat, denk ik, meestal wel. Dus gene paniek.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenJe veralgemeent op zéér verregaande wijze hier.
95% van alle 'veralgemenende uitspraken' zijn SLECHTS een manier van duidelijk maken. (zélfs als dat in hoofdletters benadrukt wordt, whatever).
En dat weet jij zéker en vast.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenIk dacht dat je de ergonomie was gaan testen of je snel genoeg je deur open krijgt en alles netjes naast de kon doen laten komen bij een kotsbeurt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenJa, want innovativiteit is zoiets als een pièce unique kristallen beker. Als één merk hem heeft, dan kan geen énkel ander merk ook innovatief zijn.
En aangezien 'ie bij de introductie van ABS door Mercedes-Benz in Stuttgart in een kast is gezet, kan je b.v. de twin-turbo BMW turbodiesels van de laatste paar jaren geenszins innovatief noemen. Noch de X-Drive, dat fantastische 4WD-systeem dat in de E60 zelfs de A6 quattro verslaat op 't vlak van aandrijving op gelijk welke ondergrond. Nope, sorry, NIET innovatief, hè, want de beker staat bij Benz.
Trouwens, geen enkel automerk is innovatief, buiten Benz dan want de eerste auto was een Benz ... en zéker BMW niet!
Ok, het rijdt schitterend voor een 4x4 te zijn, maar bmw's hebben altijd schitterend gereden.
De laatste X-drives met actief diff (voor naar het buitenachterwiel meer krachten door te sturen en zo onderstuur tegen te gaan ed.) zullen nóg beter rijden, maar daar heb ik nog niet direct testen van gelezen.
Wel al enkele testen van de prefacelift 530xi en die scoort daar inderdaad goed. Beter dan de A6 Quattro, dat klopt.
Hoe de E 350 4-matic uit die test komt qua wegligging/handling ga ik hier echter even niet vermelden, anders zou ik weldra ook dat label 'merkenblinde mercedesrijder' krijgen, en dat hoef ik niet
Begrijp me niet verkeerd, ik wil jouw argumentatie niet afbreken, maar ik zie niet direct de innovatie van dit systeem in. Ok, een actief en intelligent diff, dat kan wonderen doen, maar ik denk dat BMW noemenswaardigere innovaties op z'n naam heeft dan dit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenKon je ze laten vliegen?
Ik denk wel dat ik door daar zeer veelvuldig over te hebben gereden aan hoge snelheden, 'r dempers overmatig snel heb versleten. Kan dat? I mean: is 't mogelijk dat zeer vaak (toch zo'n keer of 20-30 per dag, ik passeer daar meermaals daags en er liggen er een stuk of 6 na elkaar) hard, tot bijna aan de aanslag, snel indrukken van de dempers een excessief snelle slijtage met zich meebrengt?
Al voor ze 100.000 km had vond ik dat Babs vooral achteraan géénszins nog de fantastische wegligging had die ze in 't begin had...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenAls ik verkrampt uit een E91 kom na 2,5u achterin die bak, vind ik dat een oncomfortabele wagen.
En of ik dat nu 4 of 1324523643456 keer gedaan heb, maakt daar geen verschil op.
Die bak kan gerust snel rond zolder en snel over een vluchtheuvel knallen, als je niemand kunt meepakken zonder die te martelen, noem ik dat geen comfortabele wagen hoor.
En bovendien weet je goed genoeg dat jouw mening dan afwijkt van de modale mening daarover. "Een '3 heeft geen comfort." I mean... kan je 't nog méér zwart/wit stellen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichtenis 't mogelijk dat zeer vaak hard, tot bijna aan de aanslag, snel indrukken van de dempers een excessief snelle slijtage met zich meebrengt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenVet: Fout.
350TD 136pk met de grotere turbo van een 150pk = betrouwbaarder
350TD 136pk/150pk met intercooler naar 180pk = betrouwbaarder
En dan nog... de problemen die dat blok heeft gekend hebben NIKS, maar dan ook absoluut NUL, te maken met de aanwezigheid van een turbo.
maar dat even terzijde, natuurlijk.
Maar dat even terzijde, natuurlijk.
nee en nu effe serieus: 't kan zijn dat er daar motoren tussen staan, in dat lijstje, die eigenlijk echt wél betrouwbare turbo's hebben ... maar ik bracht gewoon een beetje contrast aan in het zéér eenzijdige en quite NSDAP-like spervuur van onwaarheden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDan is dat jouw mening. En als je zo'n mening staaft door énkel maar dat ene punt, en al de rest dat verband houdt met het "comfort" van een auto, negeert, dan zegt dat veel over jouw objectieve ingesteldheid.
En bovendien weet je goed genoeg dat jouw mening dan afwijkt van de modale mening daarover. "Een '3 heeft geen comfort." I mean... kan je 't nog méér zwart/wit stellen?
Mag provoceren ook al niet meer?
Een integraal onderdeel van het comfort van een wagen is bij mij dat het aantal beschikbare plaatsen volgestoken kunnen worden en waarin je zonder stoppen (theoretisch) mee naar het zuiden van frankrijk rijden kunt zonder dat iemand zich ongemakkelijk begint te voelen.
En dat gaat (imho) niet met een 3-serie.
Met een 7-serie wel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenVind het nog steeds zo spijtig dat ik niet eens in Babs ben gesprongen voor een ritje...
Damn, I loved that car...
De E46 één van de beste auto's ooit, en dat zeg ik zonder schaamrood op de wangen, én met de overtuiging dat het een steling is van een totaal andere realiteitscorrelatie-categorie dan "een bmw '3 heeft geen comfort'.
Op 't eind begon ze wel een beetje ouderdomsverschijnselen te vertonen. Ik denk dat ik ze net op tijd laten gaan heb.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenNSDAP-like spervuur van onwaarheden.
Want het gaat over mij
Comment
Comment